frustratie ivm pensionstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:09

Jeetje wat een gedoe voor jou ts. :(:)
Ik hoop dat je snel een leuke stalling voor je paardje kunt vinden.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:13

Een stal waar je vooraf je uren moet opgeven? Mijn hemel. Ik ben heel intensief. Ik kan zo opstaan en beslissen dat ik heen wil. Ik kan ook al een dag van te voren denken dat ik om die tijd heenga, maar de minuut daarvoor beslissen van neh, nu toch maar niet. Een stal met uren opgeven zou bij mij dus echt niet werken. Vind het ook hartstikke belachelijk. Dat hoort toch niet!

Goede keus dat je weggaat!

xchanel01

Re: frustratie ivm pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:18

jeetje wat een goede keus zeg! heb net even je topic doorgelezen, wat goed zeg dat je zo snel een keus hebt gemaakt!
denk dat ze het heerlijk gaat vinden op de wei!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:56

hier hoef je geen uren op te geven om te rijden, maar de verzorging wordt wel onderling verdeeld met behulp van een rooster en dan zit je toch ook aan bepaalde voertijden vast of voor het buiten en binnenzetten...
Als je volpension staat is het inderdaad vreemd, maar redelijk vaste tijden naar je paard moeten komt echt wel vaker voor...

Wel belachelijk dat je voor je kwam te horen kreeg dat de paarden elke dag buiten konden lopen en ze zelfs nu in de zomer en met het prachtige droge voorjaar nog steeds zelden tot niet buiten staan!
En helemaal belachelijk dat jij niet meer mag komen rijden op de avond, en maar op de middag moet komen (zonder overleg) omdat anderen op "jouw" tijd willen rijden. Als er meer op een bepaalde tijd willen, dan maar gewoon de bak delen hoor! Als elke klant apart wil kunnen rijden heb je al snel problemen en uren te kort per avond. Veel mensen hebben een normale 8 tot 17 baan en kunnen niet makkelijk schuiven...

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:35

huh aangeven wanneer de bak gereserveerd is??? Moet niet gekker worden. Je weet toch nooit hoe het loopt op werk-verkeer? Wat een achterlijke dat ze perse alleen willen rijden ook.
En in Juli mag je verwachten dat ze intussen al wel buiten zijn geweest. Afgelopen week niet oke maar we hebben al heerlijke dagen gehad!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:11

_O- Het lijkt wel een strafkamp. Inpakke en wegwezen.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:40

Wat goed dat je zo snel een beslissing hebt genomen!
Je paardje zal wel lekker genieten op de wei!

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 20:38

Idd, ben echt blij dat er morgen voor haar een heel nieuwe wereld opengaat...

Mijn vriend heeft me daarstraks gek verklaard, toen ik aan Nona het volgende vertelde:
"Noons, morgen mag je op stap... Naar een leuke weide, daar wacht je maatje al op jou" had ze alvast iets om naar uit te kijken :o ;)

Ik kom dit weekend zeker foto's plaatsen van haar nieuwe paradijsje...

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:41

Ahhh wat lief!!Tja mannen hea die snappen dat toch niet! :D

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:09

Paddenpad schreef:
Ahhh wat lief!!Tja mannen hea die snappen dat toch niet! :D

Ben echt een muts als het om Nona gaat. :o

Op de korte tijd dat ik haar heb, heeft haar leven al 2 maal aan een zijden draadje gehangen, en sindsdien is het alleen maar erger geworden...

Tis ook zo een lieverd, je kan gewoon iedereen op der rug neerpoten.
Er kruipt wel eens een meisje van 6 op haar rug, die loopt met Nona met gemak perfecte figuren in de bak en ook een drafje lukt al aardig...

srry effe off topic

samano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:13

Lekker is dat zeg ! Dat lijkt me niet normaal hoor. Wij hebben ook de rijbak niet voor onszelf ( zou kunnen in overleg )
Ik heb dat ook eens gehad bij een adres. Stalling en weidegang bleek twee dagen te zijn maar daar kwam ik te laat achter en moest ik nog twee maand blijven omdat je voor twee maanden tekent.
Goed duidelijk vragen wat de regels zijn . De meeste commerciele hebben tegenwoordig zelfs een contract.

succes

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:36

Nona99 schreef:
Heb net met de stal eigenaar gebeld.

Hij bedoelde dus enkel in het weekend...
Omdat dan de meeste ruiters graag telkens op hetzelfde uur komen rijden en er ook sommige les nemen

Oke voor de lessen, maar voor degene die gewoon wat rondhobbellen in de bak...

Nouja, ik hem uitgelegd dat ik intussen weidegang gevonden heb voor Nona, en dat ze dus daarheen gaat.
Vond hij opzich wel lastig omdat ze zo snel vertrekt, zou haar vrijdagavond dan pas meenemen in plaats van deze avond.
Kon zo horen dat hij er niet blij mee was.
En ook afgesproken dat ik het nog zou aankijken of Nona daar nog komt overwinteren.

Hier moet je je niks van aantrekken hoor. Natuurlijk vind een stalbaas het jammer dat je weg gaat, maar hij had het kunnen voorkomen ;)

En ik zou je zo kunnen vertellen/laten zien wat de gevolgen zijn als je te lang op een stal blijft staan waar jij en je paard het niet naar je zin hebben. Maar dat hele verhaal ga ik niet hier in het topic neerzetten, is zo offtopic.

Verder vind ik het vreemd dat je je tijden dat je komt op moet schrijven, en dat sommigen alleen in de bak willen rijden :\ naja, met een net ingereden paard snap ik zoiets nog wel, maar anders...

Ik sta nu op een stal waar je van 8 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds mag komen. En al kom ik 6 keer op een dag, daar wordt niks van gezegd.
Gewoon lekker van stal verhuizen, is voor jou en je paardje beter ;) Succes

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 01:12

Nona99 schreef:
Er staat niets op papier, alles gebeurd "in het zwart"" (belgische uitdrukking).

handje contantje dus (Nederlandse uitdrukking ;) )
Pff wat een gezeik hé, hoe kan een eigenaar zoiets verzinnen, vaste tijden wanneer je mag rijden en in JULI nog binnen staan, tis toch van de zotte?!
bij ons kan je komen en gaan wanneer je wilt (melkbedrijf 5 uur beginnen ze met melken) maakt hun niets uit wanneer je rijd of verzorgt, ze willen alleen liever wel de paarden om 5 uur in de vooravond binnen hebben staan omdat er tijdens de schemering een hele irritante steekvlieg tevoorschijn komt(we staan pal aan het bos ;) ), maar bij ons staan ze zelfs in de winter buiten!
en het voeren moet tegelijk gebeuren, maar dat is om irritatie tussen de paarden te voorkomen

maar dan nog, de eigenaar kijkt zeker alleen maar naar het geld of niet soms?

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 01:22

Wat een onzin zeg!!
Ik sta ook privé, maar kan er 24 uur per dag wanner IK wil naartoe om bij mn paardje te komen...
Nee daar bleef ik ook niet...

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 12:33

hoy bokkers,

Kom net van de weide, en Nona heeft het echt super naar haar zin.

Het gaat echt geweldig goed tussen haar en de welsh ruin.
Ze staan de hele tijd aan elkaar te snuffelen, te likken,...
Net een verliefd stel... <3

Als ik deze avond ga voeren, neem ik alvast enkele foto's...

Bdankt voor alle steun!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:40

goede beslissing, nu nog een mooie stalling zoeken voor de winter :)

evalien77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:00

Nou ik zou dit ook niet nemen. je kan toch gezamelijk heen gaan of zijn daar zoveel mensen dat samen rijden geen mogelijkheid is?? anders was ik er al weggeweest. }>

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:37

goede beslissing. Paard eerst en je gevoel moet ook goed zijn. Tuurlijk vinde de staleigenaar het niet leuk die mis nu wat inkomen.
Hoop dat de andere winterstalling wel goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:51

Of het nou enkel in het weekend was of de hele week door, maakt niet uit. Jij moet met je paard kunnen rijden wanneer jij wil, en de andere pensionklanten hebben niet zomaar de piste op te eisen!

Toen ik op manège stond had ik extra te betalen per uur als ik de piste voor mezelf wou, ofwel gewoon wachten tot er niemand meer was. Had ik les en wilde ik niet dat er iemand kwam tussenrijden, net hetlzefde, extra betalen/uur. Was daar wel nodig, anders had je soms 5 kinderen die gillend en spelend met hun pony de hele boel kwamen verstoren, maar zo loopt het kostenplaatje wél op...

Ik heb overwinterd op een heel kleinschalig pension met enkel buitenbak, maar veel leuke wandelroutes in de buurt. Paard werd elke dag binnen en buiten gezet. De duur was afhankelijk van de bodem. Ze zaten er met kleigrond en als dat helemaal omgetrapt is en dan keihard vastvriest is dat niet echt aangenaam voor je paard. Dus soms was het half uurtje/dag, maar als het kon een halve tot hele dag. Desnoods op de piste, maar je paard kwam gegarandeerd buiten. Dat is maar 2x niet gebeurd omdat er een spekgladde ijslaag vlak voor de staldeuren lag. Was het land kapotgelopen, dan gaven ze mooie porties ruwvoer om te knagen.

Zou je me in een PB'tje kunnen laten weten waar je stond en waar je eventueel een nieuwe stal zoekt of waar je zit? Ik woon vlakbij Aalst en ben ook altijd blij als er iemand in de regio zit die eventueel graag mee wil gaan wandelen of iets dergelijks :)

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 15:35

Varekaj schreef:
Zou je me in een PB'tje kunnen laten weten waar je stond en waar je eventueel een nieuwe stal zoekt of waar je zit? Ik woon vlakbij Aalst en ben ook altijd blij als er iemand in de regio zit die eventueel graag mee wil gaan wandelen of iets dergelijks :)

Hoy wij zitten in Erembodegem, Pony staat nu in Haaltert op de weide.
Vanwaar in Aalst ben je ergens?
Mag ik eventueel weten waar je overwintert hebt?

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 13:48

Hoy Bokkers,

Hier komen de foto's...
Laatst bijgewerkt door Nona99 op 31-07-11 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 14:01

Nona en Zarko samen op de wei
Afbeelding

Nona Dikke knuffel van het vrouwtje (met nieuwsgierige Zarko)
Afbeelding

Weet niet wie nou het gelukkigst is met de nieuwe stek Nona of het vrouwtje?
Afbeelding

Nona met sjaal (let vooral op de blik die zegt: "he gek, zo moet ik toch niet op bokt?")
Afbeelding

Haar knappe vriendje Zarko...
Afbeelding

Daaaaag....
Afbeelding

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:16

Ze staat er tevreden bij!

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 20:06

Bedankt.

Kom net van de weide vandaan, en ze heeft het prima naar der zin.
Heb haar vliegendekentje omgedaan, want ze heeft echt last van die enge dazen... (worden echt van die dikke bobbels, nadat ze gestoken werd)

Mijn ventje riep net op de weide "schat, je moet komen kijken naar Nona, ze heeft 2 dikke gezwellen in haar hals, Moeten we de DA niet bellen? Ze heeft kanker denk ik" }:0

Hij zegt dikwijls, tis maar jouw pony hé, maar owee mocht er ooit wat met haar gebeuren... :O
Grote mond, maar klein hartje...

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:08

HaHa! Wel lief van hem dat hij zo oplettend is! :D