Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amarie schreef:Ik snap er weinig van, waarschijnlijk heb ik heb hele goede matten en jullie niet want:
urine loopt snel weg, absoluut geen last van stank, haal elke dag de mest weg en veeg de matten dus die zien er nog keurig uit (heb 1 schoon paard en 1 vieze merrie en een hele hele hele vieze ruin).
Matten zijn absoluut niet glad.
Verder blijf alsjeblieft van vlas af, heb een paard 6 jaar op vlas gehad, nooit geen probleem en ruim een jaar geleden heb ik haar in moeten laten slapen, ze had vlas gegeten en koliek. Dierenarts gaf aan al meerdere paarden met dit probleem gehad te hebben en er helaas geen enkele kunnen redden. heb dezelfde avond nog al het vlas uit de stallen gehaald. (en het kan niet zijn omdat ze niets te knabbelen hebben want ze hebben de hele dag door hooi)
Neem goede matten, zorg voor een goede afvoer en hou de stal netjes bij en je kunt je paard fijn houden. Moet zeggen dat ik naar de korrels ook gekeken heb en zelfs nog even geprobeerd maar wij hebben twee zo'n smeerlappen staan dat, dat geen haalbare kaart was (wel veel positieve verhalen over gehoord). Is ook stofvrij