Ervaring met alleen rubber tegels in de stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: Ervaring met alleen rubber tegels in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 08:39

@pmarena: mijn stalmaat is ook weer net iets afwijkend, dus dat is wss de reden dat het echt heel strak ligt en daardoor niet verschuift. Tot nu toe ben ik blij, paard plast prima en het loopt meteen weg door de tegels. Alleen heb ik het ondanks voldoende afschot nog niet achterin opgenomen zien worden door het zaagsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:14

Amarie schreef:
Ik snap er weinig van, waarschijnlijk heb ik heb hele goede matten en jullie niet want:
urine loopt snel weg, absoluut geen last van stank, haal elke dag de mest weg en veeg de matten dus die zien er nog keurig uit (heb 1 schoon paard en 1 vieze merrie en een hele hele hele vieze ruin).
Matten zijn absoluut niet glad.

Verder blijf alsjeblieft van vlas af, heb een paard 6 jaar op vlas gehad, nooit geen probleem en ruim een jaar geleden heb ik haar in moeten laten slapen, ze had vlas gegeten en koliek. Dierenarts gaf aan al meerdere paarden met dit probleem gehad te hebben en er helaas geen enkele kunnen redden. heb dezelfde avond nog al het vlas uit de stallen gehaald. (en het kan niet zijn omdat ze niets te knabbelen hebben want ze hebben de hele dag door hooi)

Neem goede matten, zorg voor een goede afvoer en hou de stal netjes bij en je kunt je paard fijn houden. Moet zeggen dat ik naar de korrels ook gekeken heb en zelfs nog even geprobeerd maar wij hebben twee zo'n smeerlappen staan dat, dat geen haalbare kaart was (wel veel positieve verhalen over gehoord). Is ook stofvrij

Waar heb jij je matten dan vandaan ? Wat voor merk ?

KiaraLover4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:01

Mijn paard heeft een rubber dopje ingeslikt, best groot. kan hij daaraan doodgaan?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:04

KiaraLover4 schreef:
Mijn paard heeft een rubber dopje ingeslikt, best groot. kan hij daaraan doodgaan?

Bel je DA voor advies en waar je op moet letten qua symptomen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:53

Mijn paard staat ook op vochtdoorlatende matten. Ik doe er 1plak stro per dag in. Tegen het opspatten bij het plassen. Iedere dag mest eruit scheppen. Sneller valt er bijna niet uit te mesten.
Wel gooi ik er 1 of 2 keer per week een emmer met ecologische zeep overheen. Hierdoor stinkt mijn stal niet naar de urine. Wel heb ik er een goede afvoer onder.