Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tendance schreef:joenohoe schreef:Van de winter moet ik een paard, een jaarling en 2 shetten voeren, dan kun je die grote pakken toch niet hebben ???
Dat ligt eraan welke kwaliteit het hooi heeft.
Als het echt goed droog is, dan is het te doen. Doe ik ook met 2 paarden en een shet.
Tendance schreef:Dat hooi moet je inderdaad niet aan je paarden voeren. Vaak wordt het direct al opgeruimd en niet eens in balen gewikkeld.
Hier bij ons in de buurt tenminste. Hoe is dat bij jullie?
Tendance schreef:joenohoe schreef:Van de winter moet ik een paard, een jaarling en 2 shetten voeren, dan kun je die grote pakken toch niet hebben ???
Dat ligt eraan welke kwaliteit het hooi heeft.
Als het echt goed droog is, dan is het te doen. Doe ik ook met 2 paarden en een shet.
flettie schreef:En als ik die prijzen weer hoor, ben ik toch weer blij dat we een eigen hooiweiland hebben en net begin deze maand 190 kleine balen hooi naar binnen hebben gehaald.
Kost ons 300 euro aan pacht, een paar vakantie-uren opnemen (voor het 2-3 maal schudden per dag) en een krat bier voor de buren om mee te helpen persen en opbergen. Owja, en dan nog zo'n 150 euro aan kunstmest waardoor we hopelijk halverwege/eind september nog een keer kunnen maaien en hooilage of silage kunnen maken. Gelukkig lusten onze paarden dat ook. Vorig jaar kregen we 15 balen silo van dat weiland, daar hadden we zelf maar 5-6 van nodig en de rest hebben we weer verkocht. Rekensommetje aan het einde was dat het hooi zo goed als gratis hebben gehad.
Stro-prijzen gaan trouwens sky-high is mijn voorspelling. Onze buurman heeft 3 weken geleden van een stuk van driekwart hectare 45 kleine balen stro gehaald.... normaal haalt hij van hetzelfde stuk 150-200 kleine baaltjes!
flettie schreef:Stro gebruiken wij gelukkig ook niet maar wij gaan wel ook het houtkrul voor de hele winter inslaan binnenkort. Een pallet met 24 balen kunnen wij nog wel kwijt op ons erf