bij mijn manege betaal je 250 euro om je paard te stallen..inclusief uitmesten, voer, weidegang en evt. in de loopmolen(zo'n ding waar de paarden in kunnen en dan lopen.)
Ik denk dat ik vrij zuinig ben Stalgeld (plus hoefsmid, ontworming, vaccinatie,wortelen):220 Les: 7.5 x4: 30 Kledij (per maand omgerekend): 10 (ruim gerekend zelfs) Benodigtheden paard (ook per maand) 10 (dit jaar zijn er 2 winterdekens bij, is normaal niet jaarlijks)
Totaal: 270 per maand
Amandie
Geplaatst: 26-07-11 23:06
Bij mij valt het heel erg mee ; 215 euro stalgeld (volpension, met 20x60 buitenbak en longeersingel) 14 euro aan hoefsmid (om de 8 weken 28 euro voor bekappen) 8 euro wormkuur (10 euro om de 6 weken) 10 euro verzekering
Dus totaal van 247, vind ik wel netjes. Moet wel zeggen dat me paard nu iets heeft aan de kogel, en dat ik foto's moet gaan maken. Maar dat zijn kosten die je niet vaak hebt (tenminste ik niet..). En verder geef ik niet zo veel uit qua kleding/setjes! Ben de persoon met de minste spullen op stal, maar heb ook niet meer nodig. Alles wat ik nodig heb, dat heb ik en dat vind ik genoeg. Als ik een keer wat extra over heb (dus extra naast wat ik iedere maand wil sparen), ga ik er wat leuks van kopen voor me knollie
Ps; heb wel geluk met me stalling hoor! Help daar een hele dag om met korting te staan en doe extra dingen voor de lessen . Dus dat scheelt ook moet ik zeggen!!
dmii95
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-11 10:43
ik heb nu gelukkig in 3 week maar 30,- uitgegeven aan haar, dus gaat al beter haha (a')
ik geef gemiddeld €200 per maand uit aan me paard, is weleens wat meer en het is weleens wat minder, maar wel incl stalgeld, voer,hooi, vlas, wormenkuur, een dekje/dekentje, hoefsmid, enten (niet de extra da kosten meegerekend) die heb ik gelukkig de laatste tijd niet veel.
dit bedrag is het gemiddelde als ik alle kosten optel per jaar en ze door 12 deel.
rijkleding niet meegerekend maar die koop ik niet heel veel, maar rijkleding is voor mij niet speciaal vppr me paard.
Incusief stalling blijf ik tot nog toe gemiddeld toe kunnen met 200 euro per maand. Dat is dus hoefsmid, voer, dierenarts en spullen (alleen zadel niet, die kwam nl uit een speciale zadelspaarpot), etc. en gebaseerd op anderhalf jaar.
295 stalling en wisselend aan spulletjes, maar volgens mij hebben wij vrouwen volgens onszelf altijd wel wat nodig voor onszelf of onze paardjes hahaha, meestal kom ik op zo'n 400 per maand wel uit!
Maar hebben jullie dan ook, zoals ik, van die afwisselende periodes, dat je 1 maand vreselijke koopdrang hebt en de maand erna juist wil sparen en rustig aan wil doen?
Yvonne1313
Geplaatst: 28-07-11 13:52
ja dat sparen wil ik dan wel, maar dan besluit meneer op zijn ijzer te gaan staan en moet ik de smid bellen, of hij besluit om mok te krijgen en moet je weer zalfjes kopen. Of hij sloopt weer een springschoen of een deken hahahaha
Ze zijn oh zo leuk die paarden, maar een geldboom zou leuk zijn!
Armani88
Geplaatst: 28-07-11 13:59
In het begin gaf ik ook behoorlijk veel aan mijn paard uit! Maar nu is het echt stalhuur en meer niet, tenzij ik iets echt nodig heb!
Jibbel
Geplaatst: 28-07-11 14:03
Oh ja Antje_vip! Dat ken ik! Terwijl je eigenlijk helemaal niks nodig hebt..
Qua stalling ben ik 335,- per paard kwijt, heb er 2 dus reken maar uit.. Dan koop ik zelf nog slobber / muesli / lucerne. Dus dat is zo'n €50,- per maand extra. Qua overige verzorging nog gemiddeld zo'n €50,- per maand (smid, ontworming, osteo, zadelpasser etc.)
En dan heb ik mijn lessen en DA /kliniek bezoeken en medicijnen niet meegerekend.
Pfff..dure hobby die paarden!
Amy1984
Geplaatst: 28-07-11 14:10
Hoi, Hoi,
Ik betaal voor stalling € 185,00 per maand. (stal, weidegang, buitenbak en kleine binnenbak) Hoefsmid reken ik € 37,50 per maand (komt 1x per 8 weken en kost € 75,00) Les 1x per 2 weken € 15,00 = € 30,00 per maand In de winter kopen we zelf nog lucerne en wortels € 25,00 per maand
Dierenarts komt 1x per jaar voor het inenten. Af en toe wat extra kosten voor een buitenrit etc. Ik heb besloten dat ik vanaf het winterseizoen wedstrijden wil starten, dus die kosten maak ik nu een beetje geleidelijk aan.
Toch denk ik dat € 100,00 best veel is, als het alleen voor spullen is. Ik kan het in ieder geval niet missen, anders kom ik gewoon echt niet meer rond. Zie trouwens erg hoge prijzen voor stalling voorbij komen. Gelukkig vallen die hier in het noorden nog wel mee.
ik betaal stalling € 230,00 (voor in mijn regio vrij goedkoop zeker als je na gaat dat er gemest wordt en je zelf niks aan je stal of voer hoeft te doen)
Dan heb ik 1 zak musli in de maand dat is € 15,00 en dan elke 8 weken de hoefsmit € 32,50. O ja ik neem 1 x in de week een zak wortels mee van 0.69 cent . Rijbroeken en dekjes koop ik alleen als het echt nodig is. Dus oude stuk of kwijt.
Laat ik zeggen dat als ik het ruim neem is € 30,00 per maand extra aan me paard besteed naast de reguliere stalling.
Overzicht: Stalgeld: 240 eurp per maand (inclusief ontwormen/vaccineren/tandcontrole) Hoefsmid: 60 euro per 8 weken Lesgeld: 60 euro per maand Wedstrijden: 25 euro per maand? Supplementen: 20 euro per maand Maandelijk dus minimaal 375 euro kwijt voor het paard, zonder onderstaande dingen mee te tellen.
Voer extra (haver): 15 euro per 2 maanden Tandarts: 85 euro per jaar Verzekering paard: 175 euro per jaar Onderhoud trailer: 100 euro per jaar (minimaal) Spullen kopen: Alleen als het echt nodig is, anders niet KNHS lidmaatschap etc: Geen idee Gelukkig mag ik de auto van mijn moeder lenen voor wedstrijden en duinritten, dat scheelt benzine...
Jemig, nu snap ik ook waarom ik af en toe zo twijfel of ik hem wel moet houden... Zeker nu je op jezelf woont en een toekomst op wilt bouwen, is een paard toch wel erg duur... Maar ja, je beste maat doe je niet zomaar weg...
listiglistje
Geplaatst: 29-07-11 12:11
antje_vip schreef:
Maar hebben jullie dan ook, zoals ik, van die afwisselende periodes, dat je 1 maand vreselijke koopdrang hebt en de maand erna juist wil sparen en rustig aan wil doen?
qua extra spulletjes zoals dekjes etc. valt de schade bij mij gelukkig nog mee. ik koop de meeste dingen in de uitverkoop en de dekjes krijg ik vaak voor mn verjaardag. paardjes staan aan huis dus dat scheelt ook weer. mn ouders betalen mn bejaarde ruin en ik betaal mijn jaarling shet, dus ik denk dat ik maandelijks nog geen 50 euro kwijt ben.
OdiEtAmo
Geplaatst: 29-07-11 14:28
Qua les zit ik per maand gemiddeld rond de 50,- maar dat loopt vaak wat hoger op. Hoefsmid, tandarts, osteo, zadelmaker en als ik dan ook nog eens spullen ga kopen.
Ben gelukkig niet zo heel 'koop-gek' koop wat ik nodig heb maar ga wel voor kwaliteit dus mn rekening heeft soms wat te lijden.
De ene maand ben ik maar 50,- kwijt, de andere maand 300,- , gelukkig komt dat laatste niet heel vaak voor.
Stalling is apart (230) en daarnaast krijgt mijn paard nog speciaal voer wat we zelf aanschaffen. Overige DA kosten niet meegerekend.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 29-07-11 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Cavalia
Geplaatst: 29-07-11 14:31
rond de 200 euro. staling, extra lessen, extra voer, andere dingen voor mn paard
Ik heb het ook wel hoor, dat ik de ene maand vanalles wil kopen en de andere maand zelfs op snoepjes wil besparen, dan koop ik wortelen Het verschilt dus ook nogal wat ik per maand uitgeef, zou het een keer moeten bijhouden, maar misschien word ik dan wel heel ongelukkig
Supervixen
Geplaatst: 29-07-11 15:20
Stalling: ongeveer 300 euro per maand. Extra sportbrok: 10 euro per maand. Hoefsmid rond de 30 euro per 8 weken. Lessen: 30 euro per maand. Spullen: wisselt, heb net twee nieuwe winterdekens gekocht, dus dat was even een aanslag op mijn rekening. Ik denk gemiddeld ongeveer 40 euro per maand aan snoepjes, zadelvet, rijbroeken, dekjes enz enz.
Wauw, ik hoor hier gigantische bedragen voorbij komen. Ik heb dan wel het geluk ze aan huis te hebben en een extra weide héél goedkoop te kunnen huren.
Dit is voor 1 D-pony en 2 ezels samen: Huur weide = 100 euro per jaar Ruwvoer = 30 euro per maand (enkel tijdens de wintermaanden) Krachtvoer = 30 euro per maand Supplementen = 80 euro per jaar Hoefsmid = 75 euro per 4 maanden Veearts = 60 euro per jaar Spullen = enkel als ik het echt nodig heb.
Per jaar betaald ik dus voor alledrie samen iets meer dan 1000 euro.