kasten voor pensionstalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: kasten voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 00:26

ja maar toch een punt waar ik het me ze over kan hebben, wat voor regels daar voor gelden voor de mensen zelf (de klanten)

daarnaast kan ik niet alle regels voor iedereen positief maken. zal toch een lijn moeten trekken :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:29

In breda op een stal hebben ze fijne zadelkasten.
Daar hebben ze muurtjes staan en met een deurpost ervoor en met een gewone deur erin.
Op deze site hebben ze ook iets soort gelijks, ik vind dit erg mooi en praktisch.
http://www.staloppestiene.nl/pension.php
http://www.bosscherhof.nl/faciliteiten/zadelkasten.html

edit: hier hebben ze ook mooie kasten http://www.ruitersporthetpakhuis.nl/zadelkasten.htm
(ik ga nog even door)
Hier hebben ze ook mooie kasten (even scrollen)
http://www.hiddenvalleyranch.nl/ranch.htm
Dit ziet er ook mooi uit. (even scrollen)
http://www.griftenstein.nl/nieuws.html
Laatst bijgewerkt door Lizz op 14-07-11 00:37, in het totaal 2 keer bewerkt

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:34

Voor stijlvolle ideeën kijk eens op de site van Sebo http://www.sebo4horses.com/index.php/eq ... er?lang=nl

Maar voor een iets goedkopere oplossing(sebo is heel erg duur, maar daar krijg je ook heel wat voor terug) kan je ook kijken naar zoiets(zelf bouw, importeren vanuit de US lijkt me wat kostbaar worden): http://www.saratogatacklockers.com/
Of bv zoiets:
Afbeelding

Mijn ervaring is kast manshoog en het liefste iets breder als 60 cm, dat is vaak proppen met je zadel waardoor je het snel kan beschadigen(ja ook gewoon een normaal dressuurzadel weet ik helaas uit ervaring)
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 14-07-11 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:35

Horsea_nl schreef:
Afbeelding

wat vinden jullie van zoiets?

Dit vind ik mooi en netjes. En als de dekens er niet in hoeven ook toereikend denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:45

Die is inderdaad mooi qua formaat .. maar dan zou ik de planken zelf liefst hoger zien dat er ruimte is voor 2 zadelsteunen of die ene iig een stuk hoger hangt. Wel sjiek zo hetzelfde als de stallen! Zoals bij het Bosscherhof vind ik er ook erg netjes uitzien, maar daar moet je dan wel de ruimte voor hebben. En dan wel ook zonder al die dekjes in dat gangpad :P Sowieso een fijne ruime kast, maar niet te overdreven. Als iemand wat wil bij voeren kan die altijd een afsluitbare emmer neerzetten in de kast en de voerton thuis in de schuur bijvoorbeeld. Op stal is het ook geen opslagplek voor je verzameling dekjes en beschermers.. wat in je kast past is meegenomen, de rest laat je maar thuis :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:46

Degene die aafje87 post is echt fantastisch...

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:52

Vjestagirl schreef:
Degene die aafje87 post is echt fantastisch...

Ja en niet eens heel duur, in de vs koop je dit soort kasten al voor 400 dollar! Moet je in nederland echt niet mee aankomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:56

Wij hebben gewoon een eigen kast getimmerd ... als je dan dat soort dingen bij de doe-het-zelf-zaak haalt kan je dat zelf vrij goedkoop namaken als je zou willen en er wat tijd in wilt steken. En nee ik ben niet handig, gewoon logisch nadenken, veel aftekenen en voor je wat gaat zagen nog paar keer controleren. Een timmerman zou het in een middagje gemaakt hebben, ach we hebben er 2 volle dagen over gedaan in totaal en het verven moet nog gebeuren. Maar we hebben een praktische kast, alleen gaat het voor een pensionstal x 25 denk te groot zijn. Het heeft 2 openslaande deuren (een grote en kleinere). Links 3 zadelsteunen en erboven een plankje waar precies de caps passen en rechts wat smaller is 3 planken voor spullen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 01:07

Ik heb geen specifieke ideeën voor kasten maar wel wat gratis advies voor je ts, zie zelf maar wat je er mee doet:
Heel slim om naar ideeën te zoeken op bokt zoals je doet maar in dit topic geef je aan dat je niet wilt dat mensen ideeën geven als "klant" maar vanuit jouw kant als "pensionhouder". Natuurlijk moet je rekening houden met de ruimte die de kasten innemen, wat dat voor jou mag kosten enz. Het is niet direct in jouw eigen belang dat de kasten heel groot en gebruiksvriendelijk zijn, maar voor je toekomstige pensionklanten is dat wel belangrijk. Als je een beetje slim wil inspelen op de markt luister je naar wat de klant graag wil en probeer je iets te vinden wat past binnen jouw budget en niet abnormaal veel ruimte inneemt maar wel is zoals de klant het graag wil, natuurlijk worden dat geen inloopkasten maar er is ook zoiets als een gulden middenweg.

Oh en over de voertonnen, je gaat geheid klanten krijgen die zelf voer willen geven, wat met morsen inderdaad voor de nodige muizen/ratten kan zorgen. Nu kan je dit natuurlijk verbieden, maar ik dnek niet dat je dan veel pensionklanten overhoud :+ . De slimste oplossing voor dit dillemma die ik tot nu toe ben tegengekomen is een apart schuurtje op het erf voor de voertonnen, omringd door rattengif.

Ik zoek verder geen discussie, dit is gratis advies, ik hoop dat ik je er mee kan helpen, take it or leave it :) .

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:01

Wij hebben op onze stal een kast die tot het plafon is (zadelkamer) en ongeveer 80cm breed. Diep weet ik niet. Ik heb 2 plankjes en 2 hoofdstelhaken, mijn zooi kan er net in, dan heb ik dekens wel thuis.
Ik sta volpension, maar heb eigen voer ivm paard. Ik heb dus een ton voor de stal staan. Iedere box heeft een dekenrek en als regel telt hier, een deken en een dekje.
Werkt heel erg goed en ziet er gewoon netjes uit :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:56

waarom kijk je niet gewoon heel praktisch naar wat je voor ruimte hebt voor de kasten en pas je daar je ideeen op aan? Ik bedoel, je kunt wel kasten willen plaatsen van 70cm breed maar als er dan maar 23 kasten passen heb je een probleem. Zelfde andersom; als je kasten plaatst van 60cm en je hebt vervolgens nog 3 meter over, had je dus ook een slagje groter kunnen plaatsen.
Ik zou zeggen; kijk wat er mogelijk is en maak de kasten dan zo groot mogelijk, inderdaad om aan de wensen van je klant te voldoen. Maak de kast desnoods mooi hoog als je de breedte niet hebt. Of zorg voor een extra ruimte waar dekens en dekjes te drogen gehangen kunnen worden. Wij hebben bijvoorbeeld boven de kantine allerlei dekenrekken enz. staan waar je dekjes en dekens kunt uithangen, er slingert bij ons dus ook nooit wat rond. Verder is een stal-longeerzweep wel erg handig, anders moeten klanten die zelf nog weer aanschaffen en dat neemt weer ruimte in, een longeerzweep past vaak niet in een gewone kast -tenzij je een deelbare neemt- . Bij de EJ hebben ze longeerzwepen in allerlei kleuren, als je daar nou twee van neemt in je stalkleur en die bij de bak/longeerplek netjes opbergt heb je dat probleem ook meteen opgelost.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:26

Die van mij komt van Ikea, is 2m hoog en 130cm breed. (Is eigenlijk een kledingkast)
Mijn zadels hangen er zelfs niet in en ik heb vaak plaats te kort. Ik heb er ook wel dekens in zitten en een stuk of 30 zadeldekjes. Ik wissel 2 keer per jaar de dekens naargelang het seizoen. Ik heb er gewoon een hekel aan dat je dan weer net dat deken nodig hebt dat thuis zou liggen.. Vandaar dat ik een ruime kast toch heel belangrijk vind. Die van aafje87 is echt geweldig.. Vraag me wel af of die opberger links breed genoeg is voor bv vliegenproducten enz..

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:50

Wauw die van aafje is echt geweldig!!

Mag ik vragen wat de kast nou uiteindelijk gekost heeft?

En hoe breed, diep , en hoog de kast is?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 13:44

aafje87 schreef:
Voor stijlvolle ideeën kijk eens op de site van Sebo http://www.sebo4horses.com/index.php/eq ... er?lang=nl

Maar voor een iets goedkopere oplossing(sebo is heel erg duur, maar daar krijg je ook heel wat voor terug) kan je ook kijken naar zoiets(zelf bouw, importeren vanuit de US lijkt me wat kostbaar worden): http://www.saratogatacklockers.com/
Of bv zoiets:
Afbeelding

Mijn ervaring is kast manshoog en het liefste iets breder als 60 cm, dat is vaak proppen met je zadel waardoor je het snel kan beschadigen(ja ook gewoon een normaal dressuurzadel weet ik helaas uit ervaring)

erg mooi! maar wel wat te groot voor 25 mensen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 14:00

ik wil wel rekening houden met de klant, maar dat houdt op een gegeven moment op :) het moet gewoon degelijk en in proporties :)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:12

@ horsea hij lijkt groter als hij is, hij is 80 breed volgens mij, maar om nu 25 van die kasten neer te zetten is inderdaad wat overdreven :=
Wat je in amerika wel heel veel tegenkom zijn kasten die een diepe deur hebben zodat je ook echt ruimte hebt voor je hoofdstel zonder dat je hem plat drukt tegen je zadel. Zorgt er wel voor dat je de kasten wat dieper in zijn totaal moet maken maar daardoor zorg je wel voor meer bergruimte.

Dit bedoel ik met een diepe deur:
http://www.freewebs.com/tacklockers/tacklocker5.jpg
Die kasten op de site van http://www.saratogatacklockers.com/ Deze bv hebben ook zoiets gelijks:
http://www.saratogatacklockers.com/singlelocker.jpg Zorgt voor toch kunnen gebruiken van de deur waar ik nu veel problemen mee heb(vooral het pletten van je hoofdstel is een grote ergenis) en dit is een heel stuk normaler formaat(deur aan de andere kant heeft dezelfde indeling en is dus voor de volgende klant)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:19

Aafje, waar haal jij al die geweldige kasten toch vandaan?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 14:21

zijn die kasten in nederland leverbaar?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:21

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 14:22

kennis van mij heeft ook zo'n kast te koop.

maar zulke kasten komen er sowieso niet voor pensionklanten. zoek voor mezelf nog wel een grotere :)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:24

Zoiets met een diepe deur lijkt mij wel praktisch.
De kasten van van de Brink had je al gevonden zag ik,
vind ik persoonlijk wel mooi om het hout/kunststof van
de boxen terug te laten komen.
Ik snap absoluut dat je niet te grote kasten wilt, want 25x een metertje is al snel een heleboel.
Vroegah had ik ook zo een smallere kast, waar je een normaal zadel prima in kwijt kan.
Maar ik had ook een zadel voor een paard model tafelblad/tonnetjerond en die had zo een breed
zadel dat ik de zweetbladen naar binnen moest vouwen om hem de kast in te krijgen. :\

Er komen trouwens wel hele gave kasten naar voren hier :):)

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:35

Ik volg dit even ben ook nieuwsgierig waar Aafje deze foto van heeft.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:36

Wij hebben ongeveer dit soort kastjes (even scrollen):http://www.horzestables.nl/faciliteiten.htm. Alleen dan zonder de bovenste plank.
Is heel handig, je kan er 2 boven elkaar doen en het past prima, daar heb je echt niet zo'n koeienkast voor nodig hoor ;). Wij mogen 2 dekens over de stal hangen en de rest wordt thuis bewaard.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:24

Vjestagirl schreef:
Aafje, waar haal jij al die geweldige kasten toch vandaan?

Zoeken met google op tack locker of tack room :j Staan onder afbeeldingen nog veel meer mooie kasten :9

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:25

Goed om te weten! Als k ooit nog zelf iets moet hebben kan ik daar mooi ideetjes vandaan halen.