Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
breggel1982 schreef:mijn paarden hebben altijd een halster om in de wei. voor enge dingen ben ik niet zo bang als ze er een keer te hard aan trekken met het spelen trekken ze een halster al kappot ( ook de dure maakt niet uit) ik vind het ook fijn mochten ze een keer uitbreken ze niet helemaal ''naakt'' rond lopen
monica08 schreef:Lieshorses schreef:Heb ook al zo veel verhalen gehoord van paarden die gestikt zijn, het kan toch altijd gebeuren!
Ja, maar paarden kunnen ook een trap krijgen waardoor ze knock-out liggen.
Millanka schreef:Toen de arts een netje voorstelde zei ik 'daar dacht ik zelf ook aan, maar dan moet hij een halster in op de wei' en toen zei de arts niks. Dus ik heb de indruk dat hij het zelf niet zo'n punt vind maar snapte dat ik het wel een punt vond, en daarom met een ander advies kwam (savonds insmeren met uiercreme en smorgens goed insmeren met zonnebrand creme). Zijn neus is nu weer helemaal goed, nog iemand anders van het land smeert hem ook in en ik smeer hem nu met een behoorlijke hoge graad (50) in.
Ik denk niet dat er veel gebeurt maar eerlijk gezegt is er weinig toezicht op de wei, er zijn maar weinig mensen bij ons die voor hun paarden komen dus als er iets gebeurt kan het dus zomaar zijn dat een tijd duurt voordat iemand het door heeft.
Als zijn neus weer zo heftig verbrand ga ik de ideeen overwegen. Een halster die snel breekt of de vliegenmasker waar de klep al aan vast zit. Gelukkig word ie nu vaker ingesmeerd en door een hogere.
shera schreef:breggel1982 schreef:mijn paarden hebben altijd een halster om in de wei. voor enge dingen ben ik niet zo bang als ze er een keer te hard aan trekken met het spelen trekken ze een halster al kappot ( ook de dure maakt niet uit) ik vind het ook fijn mochten ze een keer uitbreken ze niet helemaal ''naakt'' rond lopen
en toch is mijn pony bijna gestikt in een goedkoop halstertje van 5,-. Dat ding was blijkbaar niet stuk te krijgen (pony wel)