spuitje of naar de slacht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:20

SuperPepeijn schreef:
naar de slacht. laatst nog uitvoerig hier besproken in een ander topic. vooral omdat de overgang met een spuitje niet direct is en ik niet weet wat er op dat moment allemaal afspeelt in het hoofd van het paard. ik heb ook begrepen dat de kans dat het met de spuit fout gaat veel groter is.

Ik ben op mn werk meegeweest naar de slacht(ja de minder leuke kanten)

maar reken maar dat dat paard in de gaten was waar ie was! die was altijd zo braaf, maar k had er toen mn handen vol aan, hij wilde echt niet mee, zo verschrikkelijk dat we hem echt moesten dwingen, hij wist op de een of andere manier dat ie niet meer mee terug ging met ons.....

t is wel heel netjes snel gegaan daar, niet lang moeten wachten, trailer af, gebouw binnen en masker op
zonder tegenstribbelenw as het binnen 5 minuten gebeurd

maar ik heb ook meegemaakt towen ik nog op een manege werkte dat er een paard een spuitje kreeg, die gaven ze eerst een ander spuitje waar hij suf van werd, en niet alleen lichamelijk suf, maar in zn hoofd suf werd(niet zoals sedalin waarbij ze in hun hoofd dus nog helemaal fit zijn maar alleen hun lijf niet kunnen bewegen, dat moet echt akelig zijn, heb ik zelf 1x meegemaakt dan wordt je echt gek als je je niet kan bewegen!)
toen hij al slaperig was heeft ie het 2e spuitje gehad, he enige akelige was de klap toen hij op de grond viel, maar dat heb je bij de slacht ook

dat beeld&geluid zit echt nog een paar dagen in je hoofd Scheve mond

ook hangt het van de situatie af

Als je paard heel erg koliek heeft, en het wrsch niet gaat halen, is een spuitje geven beter dan op de trailer laden en naar de slacht brengen.....
er is geloof ik ook iemand die noodslachtingen aan huis doet?maar ja k weet niet, als dat kan, slachting aan huis dan lijkt dat me eerlijker en sneller dan een spuitje

maar no way dat ik mijn paarden naar de slager toe ga brengen, ze weten echt wel waar ze heengaan dat zag ik toen bij dat andere paard al!
Hij was altijd zo lief en braaf en die werd hardstikke bang en vervelend, terwijl hij normaal ook op vreemd terrein hardstikke relaxed was!

en die van mij hebben alle2 een hekel aa dingen aan/op hun hoofd, vliegenkap van vliegendeken als al een ellende, dus zo'n masker op dat gaat bij hun echt niet zonder stress

ik hoop dat ze uit zichzelf inslapen! al vraag ik me af hoelang het nog eerlijk is om destiny te laten leven, als ze echt erge pijn krijgt laat ik haar wrsch thuis inslapen......

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:50

Ik was ook met mij werk meegeweest toen ze een paard naar de slacht brachten (ja dat hoort er toch ook echt bij is wel k*t) We laden hem op de trailer. Hij was heel braaf.
Het was daar heel schoon en het rook er niet naar bloed ofzo, we liepen naar binnen masker op en het was al gebeurd het ging zo snel ik denk echt wel dat dit de eerlijkste manier was

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:07

Ehhhh wat voor werk doen jullie??

Roxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:18

Ja dat vroeg ik me eigenlijk ook af...
Niet banketstaaf bedoeld overingens maar gewoon een vraag...