Wie heeft er al gehooid dit jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Re: Wie heeft er al gehooid dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:45

Hoe zwaar dat die zijn is afhankelijk van de afmeting, je hebt die ook echt in verschillende maten.
Wij hebben al de tweede snit achter de rug, en hopen op een derde. Heb altijd hooi te veel maar kan het altijd goed verkopen. Woon dan wel in Frankrijk, dus eerder hooimogelijkheden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:47

Als we toch aan het vragen zijn naar prijzen en eventueel voordroog voor een redelijke prijs......ik wil wel prijzen weten!
Thuisgebracht, want ophalen van die grote balen gaat te veel werk kosten vrees ik.
Ik zit naast Haarlem, dus........
Eventueel ben ik ook geinterreseert in kleine balen, gebracht, wel voor redelijke prijs.
Kan denk ik wel een baaltje of 1000 bergen!

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:49

Wij hebben vandaag een stuk gemaaid en geschud, wordt maandagavond geperst tot kleine baaltjes. We schudden het elke dag en wiersen (zo heet het bij ons ook) het maandag overdag op. Wij kunnen alles zelf (maaien, schudden, wiersen) behalve het persen. We lenen voor het ophalen twee platte wagens van een loonwerker uit de buurt. Dus dan vallen de kosten wel mee. Ik heb nog geen idee wat de opbrengst zal zijn, zal ergens tussen de 150 en 200 baaltjes zijn denk ik). Wij gebruiken het hooi indien nodig voor de melkkoeien (pensprik), voor de pinken en af en toe voor de paardjes.

Overigens hebben wij de eerste snee kuilgras begin mei al binnengehaald, en dit stuk was expres dichtgezet om hooi van te kunnen oogsten. Is dus ook eerste snede. Tweede snede kuilgras wordt halverwege juni.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:29

Morgen gaan we maaien, hopen dat het weer net zo goed blijft als ze hebben voorspeld.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:32

Wij hebben 1 1/2 week geleden gehooid, mooie kwaliteit, 6 dagen losgelegen met volop zon. Toch in folie, ivm opslag van 12 grote 4-kante balen hooi van 1,4 ha.
De buren hebben vorige week woensdag gehooid, ook 6 dagen losgelegen en hun opbrengst was 291 kleine baaltjes van 1,2 ha. Mooie opbrengst dus!

Wij zijn blij dat het eraf is, want vandaag heeft het hier voor het eerst sinds weken weer geregend en ligt al het lange gras wat nog staat plat.

Kleine baaltjes van het land, wel zelf ophalen, gaan hier op dit moment weg voor 2,75 euro.

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:50

wij hebben al gemaaid. En vrijdag wordt er geperst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:27

Maar is het nu ondertussen niet flink natgeregend. Ben je nu niet bang voor schimmel waardoor je veel stof in het hooi krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:28

suffie schreef:
Wij hebben 1 1/2 week geleden gehooid, mooie kwaliteit, 6 dagen losgelegen met volop zon. Toch in folie, ivm opslag van 12 grote 4-kante balen hooi van 1,4 ha.
De buren hebben vorige week woensdag gehooid, ook 6 dagen losgelegen en hun opbrengst was 291 kleine baaltjes van 1,2 ha. Mooie opbrengst dus!

Wij zijn blij dat het eraf is, want vandaag heeft het hier voor het eerst sinds weken weer geregend en ligt al het lange gras wat nog staat plat.

Kleine baaltjes van het land, wel zelf ophalen, gaan hier op dit moment weg voor 2,75 euro.

Waar zitten jullie?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:30

russel schreef:
suffie schreef:

Waar zitten jullie?

Hmmm, zelfde vraag hier...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:31

Hier hebben ze ook al gehooid!

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:34

Bij mij gaat het vandaag om

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:40

ijspeert schreef:
Bij mij gaat het vandaag om

Echt? Hebben jullie geen regen gehad? Wij hebben gisteren van 6 uur 's ochtens tot 16.00 uur regen gehad...! (godzijdank!)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:48

We hebben gisteren ook regen gehad, vandaag maaien en schudden tot maandag, dan pakjes draaien. Kan prima. Blijft prachtig weer ( tot dusver)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:52

Wij hebben gisteravond gemaaid, tot gister vroeg op de middag hebben we regen gehad, gisteravond was alles alweer drooggewaaid.. Vandaag schudden t/m het weekend en dan zien we even wanneer we het in pakjes persen.. Of dit weekend nog, of net na het weekend..

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:53

Wij gaan vandaag ook maaien en als het goed gaat (het weer natuurlijk) zondag of maandag persen/wikkelen. Ben altijd zo benieuwd naar de opbrengst; we maken met de kindjes altijd een poule wie het aantal pakken weet :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:55

ElCamino schreef:
We hebben gisteren ook regen gehad, vandaag maaien en schudden tot maandag, dan pakjes draaien. Kan prima. Blijft prachtig weer ( tot dusver)

Hm, het ziet hier nog steeds naar regen uit.....

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:14

hier mooi zonnetje..... ( ben blij dat ik niet dichtbij je woon, hihi)

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:29

hier heeft het maar een beetje geregend en de verwachtingen zijn droog

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:09

de eerste snede ligt voor de koeien al in de kuil hier vorig weekend erin gegaan als ik het goed zeg..
vandaag weer gemaait,deels door de loonwerker,deels door onszelf, ook gelijk geschud ook door onszelf, 11 ha voor hooi en 2ha voor 4 kante kuilpakken. we laten het hooi in grote pakken persen. hooi willen we zaterdag laten perse, kuil waarschijnlijk vrijdagmiddag.

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:18

Daarnaast hebben we vorige week ook gehooid en van 5 a 13 grote pakken geoogst. Was ik vergeten gister

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:47

Gisteren is er gemaaid!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 07:52

Woensdag gemaaid, vandaag schudden en overleg.... het zou droog blijven tot maandag, nu hoor en zie ik dat hrt zondagmiddag gaat regenen. Dus ik hoop dat het zaterdag droog genoeg is om dan al te persen....liever íets vochtig dan zondag natte balen...

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:47

Mijn ouders hebben vorig jaar een nieuwe (verwaarloosde) weide gekocht. Wij hebben er veel werk aan gehad (bomen zagen ed) en het is ingezaaid in het najaar. Het gras groeit wel goed volgens mij (maar heb hier eigenlijk geen ervaring mee, dus ook niet echt inzicht erin). Nu zei de man die gaat komen hooien, dat we het niet zo droog zullen krijgen als hooi, dus gaan we er voordroogpakken van moeten maken, omdat het jong gras is. Klopt dit? Of zouden we er met droog weer wel hooi van kunnen maken?
Wanneer hij gaat hooien weet ik niet goed, ik denk wel binnenkort.

strawberry01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:28

En mensen, tot nu toe al veel hooi van het land afgehaald ?Hier in de buurt zag het er magertjes uit...

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:59

Morgen wordt het geperst. We zijn ook benieuwd, opbrengst lijkt niet zo veel!