Veel handige paardentips!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LSP89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:57

Cola lijkt me ook niet echt geschikt voor een paard, voor de mens zijn al die suikers etc al niet goed. Laat staan voor je lieftallige pony. :(:)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:18

Ach, ze bedoeld het heel goed! En als je slim bent weet je heus wel wat je wel en niet kunt gebruiken.
Bovendien, misschien heeft ze zelf wel een DA gevraagt of het kan???

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:56

Ach ja, goede bedoelingen... :roll:
Ze heeft deze lijst zeker niet aan een DA voorgelegd, dan zou hij namelijk aanzienlijk korter zijn.

tom94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:32

handig, bedankt ;)

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:39

Zijn die tips met dat scheutje azijn, sla olie en een handje cornflakes (zonder suiker) wel te gebruiken of is dat ook not done?

Olga7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:22

Mijn paard heeft nu ook wratjes,
gister behandeld met Rinse Appel Stroop en vandaag kon ik de stroop zo verwijderen met warm water en onder de plaats waar de stroop had gezeten waren de wratjes weg! :)
Nu staat ze met Vaseline op d'r neus.. Vanmiddag er weer Rinse Appel Stroop op doen en zijn de wratjes hopelijk volgende week weg! *\o/*
Rinse Appel Stroop werkt dus super goed! :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:30

12sterre34 schreef:
shirley123 schreef:
Ik geef mijn pony's nu al 7 jaar brood vers van de bakker,. dus is vrijwel onzin.
echt niet!! Ik geef paarden echt nooit meer brood, zelfs helemaal droog brood (dat een week ofzo op de verwarming heeft gelegen en helemaal droog en bros is geworden). Een van onze paarden heeft eens iets verser brood gekregen en kreeg daarvan ernstige koliek. Dierenarts direct gekomen en heeft vanalles ingespoten omdat het meteen duidelijk was dat hij een totale verstopping had door de deegbal. Heeft 3 dagen niets gegeten en dronk met moeite. Door de medicijnen is hij gelukkig weer opgeknapt maar nooit meer brood voor een paard zelfs geen droog brood.

Dus als je na diverse waarschuwingen dat brood blijft voeren moet je niet zeuren als binnenkort je pony's dood neer gevallen zijn door een verstopping. Iedere paardeneigenaar zou toch moeten weten dat vers brood levensgevaarlijk is, letterlijk.

@12sterre34, overdrijven is ook een vak. Waarschijnlijk kon dat paard net niet tegen de stoffen die in het brood zat ;) . Ik geef paarden ook soms gewoon brood en ze zijn nog heel en levendig. Achter koliek kan meer verschuilen.