Wat vinden jullie va dit kostenplaatje ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:11

Marthaaa schreef:
_Esther schreef:
een longeerlijn kost toch geen €20 als k et goed heb? Iets van €11 lijkt me reeëler :j

Een tip: misschien kun je een paar dingen tweedehands kopen als dekjes en hoofdstellen enzo ? Meestal nog van goeie kwaliteit én goedkoper :j

Daar zit ik ook al naar te kijken , op EA staan hele leuke dingen :j

Maarre, heb je een paardje waar dat op moet gaan passen?? Zomaar spulletjes kopen is niet zo verstandig; goede kans dat het niet past!
Klein voorbeeldje: Mijn paard is bijna 1,70m maar loopt op een ponybitje (11,5cm)!

Eleandra

Re: Wat vinden jullie va dit kostenplaatje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:02

Ikke, ik heb 90% van de spullen voor mijn paard tweedehands gekocht. Persoonlijk vind ik dat je een beetje te moeilijk doet, als het niet past dan verkoop je het weer, meestal krijg je er weer even veel voor terug. Bovendien kun je aan de vorige eigenaar van je paard precies de maten vragen en vaak zet je een paard op een pensionstalling, waar je bitten (om maar wat te noemen) van anderen kunt passen voor je zelf iets koopt. Inschatten wat de maat is, is meestal ook echt geen onmogelijke zaak. Ik zweer bij tweedehands dingen en mij kost mijn paard dus ook niet veel en ik heb prima spullen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:53

Eleandra schreef:
Ikke, ik heb 90% van de spullen voor mijn paard tweedehands gekocht. Persoonlijk vind ik dat je een beetje te moeilijk doet, als het niet past dan verkoop je het weer, meestal krijg je er weer even veel voor terug. Bovendien kun je aan de vorige eigenaar van je paard precies de maten vragen en vaak zet je een paard op een pensionstalling, waar je bitten (om maar wat te noemen) van anderen kunt passen voor je zelf iets koopt. Inschatten wat de maat is, is meestal ook echt geen onmogelijke zaak. Ik zweer bij tweedehands dingen en mij kost mijn paard dus ook niet veel en ik heb prima spullen.

Ik koop alleen spullen wanneer daar noodzaak toe is. Of dat nieuw of tweedehands is, ligt aan het moment dat het nodig is en beschikbaar.
Inschatten van maten is geen punt. Wanneer het niet past, kun je het meestal wel terug brengen, kwestie van beetje voorzichtig passen. Maar wanneer je geen paard hebt om te passen, valt er ook niks te ruilen......

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:36

Ik koop eigenlijk nooit spullen tweedehands voor mijn pony, maar denk zeker dat dit een goede optie is!
Je ziet vaak genoeg (bijna) nieuwe hoofdstellen te koop staan die dan toch net niet blijken te passen.
Scheelt toch weer aardig wat in prijs.

Je kunt natuurlijk ook gewoon aanbiedingen van ruitersportzaken in de gaten houden.
Voor een zadel zou ik inderdaad ook niet te weinig uittrekken, een goed passend zadel is heel belangrijker.

Halsters kun je ook meestal een stuk goedkoper vinden, bijv. 2 halen 1 betalen.

Denk dat je kostenplaatje redelijk in de buurt zit, hangt er maar net vanaf of je ook tweedehands zou willen kopen en aanbiedingen in de gaten houdt. ;)

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:43

_Sim_ schreef:
300 voor een goed zadel is wel wat weinig......

Ligt eraan waar je hem koopt en wat voor soort je hem koopt.
Bij divoza.com heb je een goed lederen zadel voor maar €100,- !!

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:59

Mijn prijzenplaatje, wat ik dus denk, merendeels tweedehands dan maar wel goede kwaliteit.

Zadel : 200/300 euro
Hoofdstel : 25 euro
Halster (2x) : 30 euro + halstertouwen
EHBO-set : ?
Zweetdeken (Is dat nodig?) : 20 euro
Longeerlijn : 10 euro
Dekje (2x) : 30 euro
Pees & kogel beschermer set : 20 euro
Transportbeschermer : 20 euro
Bit : 10 euro
Teugel : 10 euro
Halstertouw : zie halster
Vliegendeken (Als dat nodig is) : 30 euro
Longeersingel : 20 euro
Longeerzweep : 6 euro

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:19

Mijn prijzenplaatje is dit, maar ik heb met alles geluk gehad!

Zadel : 50 euro (merkloos en tweedehands, maar nagekeken door iemand met erg veel verstand van zadels en het zadel zat goed in elkaar (goed rechte boom, prima kwaliteit, nette materialen enz.))
Hoofdstel : 5 euro (1 riempje maar nodig)
Halster (2x) : 18 euro samen
EHBO-set : ?
Zweetdeken (Is dat nodig?) : 25 euro
Longeerlijn : 10 euro
Dekje (2x) : 30 euro
Pees & kogel beschermer set : 20 euro
Bit (hackamore) : 25 euro
Teugel : 12 euro (touwteugels met klipjes)
Halstertouw : 5 euro
Vliegendeken (Als dat nodig is) : 10 euro (nieuw equitana)
Longeersingel : 25 euro
Longeerzweep : 6 euro[/quote]

Om maar een voorbeeld te geven dat het ook goedkoop kan, dit zal zeker niet altijd lukken je moet maar geluk hebben.