Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik heb al een pensionstal geregeld (gereserveerd) voor 245 in maand. (mesten, voeren en binnen en buiten zetten, al moet ik wel 1 keer in de twee weken helpen en de wei mesten) Maar ik moet er maar een kwartiertje over fietsen.
!)
Maar ik heb toch echt gewacht totdat ik zeker wist dat het qua geld maar ook qua tijd wel zal lukken. En nog twijfel ik nog wel eens of we het gaan redden. Ik werk 3,5 dag per week en de pony zal op ongeveer 8 autominuten, 20 fietsminuten van ons huis afstaan in een naastgelegen dorp. Maar ja een kind van 10 jaar laat je nog niet alleen in het donker in de winter over een dijk fietsen en de andere toegangsweg is door een recreatiegebied. Vindt ik ook geen aantrekkelijk idee. Misschien dat ze de hond mee kan nemen over een aantal jaar. (grote hond, kruising herder/rhodesian ridgeback). De eerstkomende winter (en ook wel de winters erna
) is ze dus in ieder geval nog afhankelijk van mij en mijn man om er te komen en weer thuis te komen. De lente/zomermaanden zal niet zo'n probleem worden qua tijd. Ik zal vooral in de avonden en op mijn vrije dagen actief met de pony bezig zijn. Wellicht ook wel een dagje vrij voor de pony een keer per week. Dus alleen kijken of alles goed met hem of haar is. We hebben er allebei zo'n zin in!!!
manou1990 schreef:Moet zeggen dat ik ook veel minder werk met de paarden dan de "doorsnee" eigenaar. Soms staan ze maanden stil, maar ze hebben elkaar, staan 24/7 op de weide en als ze niet werken gaan we ook af en toe aan de hand een wandeling maken voor de afleiding. Denk dat het lichtelijk onmogelijk wordt als je echt intensief zou willen werken, zeker omdat dat ook bijkomende kosten met zich meebrengt.Al heb ik respect voor jou als je het combineert met de studie! je tijd zal wel kostbaar zijn
).