Help! Ik geraak er niet meer aan uit!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:28

liljebo schreef:
sofieenuniek schreef:
Even een update: ik heb een paardentaxi gevonden die het vervoer wil doen. Nu ga ik straks die mensen opbellen om het hen te vertellen... spannend!

+:)+

Zeker spannend hoe ze reageren , zeg recht waar het op staat en laat je niet ompraten , want dat zouden ze nog kunnen proberen , Als het normale mensen zijn , zullen ze je besluit respecteren !

jesito

Re: Help! Ik geraak er niet meer aan uit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:32

Het zijn oplichters die over de rug van een paard op oneerlijke manier geld willen verdienen.
Dus ben bang dat ze het gaan begrijpen.
Gewoon volhouden.

cissyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:53

Sneu dat het zo heeft moeten lopen, goede communicatie doet een hoop hoor.
Je hebt in ieder geval een les geleerd dat je altijd eerst moet gaan kijken.

Ik vind het wel ver gaan om te zeggen dat de instructrice je genaaid heeft, misschien is die manier hoe zij hun paarden houden voor hun vrij normaal en vanzelfsprekend. Niet iedereen houdt op dezelfde manier zijn paard, de ene heeft een enorme stal op een luxe pensionstal en de ander een hutje op een weiland.
Het verhaal van de trailer vind ik wel vreemd en ook het feit dat alleen hun eigen paarden op het land mogen en de rest niet, dat is meten met twee maten.

Succes met het ze vertellen en ik zou persoonlijk eerst erheen rijden en het dan pas vertellen ipv van te voren te bellen, just in case ze iets 'vervelends' willen doen dan kun je dat sneller voorkomen dan dat je eerst belt.

ik heb ook een te kleine stal om af te veulenen en ik heb mijn merrie 3 weken voor geboorte verhuisd naar mijn buurman die wel grote boxen heeft en na de bevalling nog weer 3 weken geacht en mams met ukkie teruggebracht naar de pensionstal waar ze stond.
Tussentijds wel gewoon kale stalhuur betaald omdat ik die anders kwijt was maar daar koos ik zelf voor toen ik mn merrie liet dekken.
Maak je geen zorgen over het veulen in de trailer, als mamma braaf is op de trailer dan leert die kleine hele belangrijke lessen zo samen in de trailer.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:14

Super hoor, dat je meteen actie onderneemt.

Wat betreft het betalen voor het vervoer: ik weet niet of ze vaker voor mensen rijden, maar dan ben je er niet met het alleen vergoeden van de brandstof. Dan wordt de afschrijving ook meegerekend en kun je zomaar op 0.60 cent per kilometer zitten. Dan is het nog wel stevig aan de prijs, maar dat kan de hoogte gedeeltelijk wel verklaren.

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 12:38

Vanavond om 17u30 komen ze haar ophalen. Dus rond 18u staat ze terug in haar vertrouwde stalletje. Ik heb die mensen opgebeld en hun reactie was gelaten. Ik ga hen nog afrekenen voor de dagen dat ik er gestaan heb en klaar is kees...

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:05

top. Ik denk dat het voor veel rust zorgt, bij jezelf iig.

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 13:28

Ja hoor, ben echt superblij dat ze "naar huis" terug komt. Wat een avontuur, dit zal ik geen twee keer meer tegen komen. Ik kreeg net telefoon van de dochter en die vroeg zelfs of ze dan terug komt voor het veulenen. Volgens mij is dit idd hun manier van paarden houden, maar die sluit niet aan bij mijn manier... Ik hou ook niet van die geldzucht en dat zie je jammer genoeg bij veel van die stallingen. Ik hou ze nu waar ze is, er is overal wel iets, maar het belangrijkste is toch dat ze in de buitenlucht kan. Dat ze s'avonds en s'nachts op stal staat daar kan ik nog mee leven. Als het zover komt kan ik haar nog altijd onder geboortebewaking zetten bij een dierenartsenpraktijk, maar ik ga dit toch goed overwegen hoor!!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:29

Nou,dat is mooi snel geregeld dan en je hebt er ook weer van geleerd,nooit zo snel meer een impulsieve beslissing nemen. Vind dat je het netjes naar jezelf maar bovenal naar je paard opgelost hebt. Hou ons op de hoogte hoe de bevalling verloopt,dat zou leuk zijn.

cissyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:30

misschien een stomme vraag, maar had je dat niet al in gedachten moeten hebben hoe je dat wilde gaan doen toen je haar liet dekken?

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 13:43

cissy schreef:
misschien een stomme vraag, maar had je dat niet al in gedachten moeten hebben hoe je dat wilde gaan doen toen je haar liet dekken?

Nee, geen stomme vraag. Ik heb haar drachtig gekocht, was eigenlijk de bedoeling niet om een drachtige merrie aan te kopen. Maar het was zo.

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 13:43

Faruba schreef:
Nou,dat is mooi snel geregeld dan en je hebt er ook weer van geleerd,nooit zo snel meer een impulsieve beslissing nemen. Vind dat je het netjes naar jezelf maar bovenal naar je paard opgelost hebt. Hou ons op de hoogte hoe de bevalling verloopt,dat zou leuk zijn.

Doe ik!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:51

Ik vind dat je het allemaal dapper oplost en hoop dat je een oplossing vind die bij jouw en je paard past als het veulen moet komen.
Maar nu eerst weer lekker terug naar de plek waar ze lekker buiten kan.
Morgen weer lekker op de wei.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:07

Goed gedaan hoor TS, hopelijk heb je nu zelf ook weer een beetje rust!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:22

Ben benieuwd hoe het allemaal gegaan is, ik hoop een beetje goed.

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 07:41

Ze staat terug in haar vertrouwde stalletje en vandaag zit ze de wei op, ik ben o zo blij! Toen ik daar gisteren aankwam stond ze wel in één van die geïmproviseerde paddocks (lees: een postzegelweide die helemaal kort gegeten was en zanderig) te kijken en toen ze me zag kwam ze meteen aangelopen. Ik heb dan al mijn materiaal ingeladen, de sleutel van het kastje terug afgegeven en we zijn vertrokken! eind goed al goed!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:54

sofieenuniek schreef:
Ze staat terug in haar vertrouwde stalletje en vandaag zit ze de wei op, ik ben o zo blij! Toen ik daar gisteren aankwam stond ze wel in één van die geïmproviseerde paddocks (lees: een postzegelweide die helemaal kort gegeten was en zanderig) te kijken en toen ze me zag kwam ze meteen aangelopen. Ik heb dan al mijn materiaal ingeladen, de sleutel van het kastje terug afgegeven en we zijn vertrokken! eind goed al goed!

Als je ineens je stalletje opzegt kan ze ineens wel zonder dat er voer genoeg is, naar buiten.
Lekker hypocriet.
Meid ik denk dat je geen betere keuze had kunnen maken dan haar terug te zetten.
Soms moet even een fout maken om te weten wat je eigenlijk had.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:06

+:)+ +:)+ +:)+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:06

Wat zeiden ze verder nog dat je haar weer ophaalde?

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 11:53

Diablo schreef:
Wat zeiden ze verder nog dat je haar weer ophaalde?

Eigenlijk niet veel, ze zeiden zelfs dat ze het jammer vonden. Ik kreeg alweer een schuldgevoel. Eigenlijk hebben die ouders er niet zoveel mee te maken, het is voornamelijk die dochter die haar ouders wilde helpen en die geld achter mijn rug probeert te winnen. Meteen nadat ik naar die ouders gebeld had om het ze te melden dat ik terug vertrok belde zij me zelf op. "Wat is er aan de hand? Ik heb toch niets verkeerd gezegd?". Ik heb toen gezegd dat ik mezelf er niet goed bij voelde en tegen mijn gevoel gehandeld had. Ze vroeg zelfs of ik niet zou terugkomen voor het veulenen en of ze informeerde wanneer ze terug les kon komen geven... Ik heb het een beetje afgeketst door er weinig op te reageren.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:55

Die kwam mij echt geen les meer geven, gek mens.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:23

Wat vervelend dat het zo gelopen is.
Ik kan me het topic nog wel herinneren dat je toen om advies vroeg haar waar te gaan stallen.
Ook ik heb toen het advies gegeven haar bij je lesgeefster neer te zetten.

Gelukkig was je oude plekje nog niet vergeven.
En kon je weer terug komen.

Mijn paarden staan ook niet thuis en heb beide veulens met behulp van het Birth Alarm laten komen.
Beide keren is het mooi op tijd afgegaan, dat kan ook nog een optie voor je zijn.
Dan kun je haar lekker op d'r vertrouwde plekje laten staan.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:50

Wat fijn dat ze nu weer op haar oude vertrouwde plekje staat. Je hebt gewoon prima gehandeld hoor. Je hebt gekeken naar wat het beste zou zijn voor jouw merrie en dat is lekker in haar eigen stalletje en weer fijn overdag naar buiten. Hoe is het met jou? Weer gerustgesteld? Kan je nu weer lekker slapen? Wat een toestand allemaal. Maar goed, het is weer opgelost. Hoe lang nog tot de bevalling (ongeveer)? Sterkte daarmee.

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 14:23

sheela schreef:
Wat fijn dat ze nu weer op haar oude vertrouwde plekje staat. Je hebt gewoon prima gehandeld hoor. Je hebt gekeken naar wat het beste zou zijn voor jouw merrie en dat is lekker in haar eigen stalletje en weer fijn overdag naar buiten. Hoe is het met jou? Weer gerustgesteld? Kan je nu weer lekker slapen? Wat een toestand allemaal. Maar goed, het is weer opgelost. Hoe lang nog tot de bevalling (ongeveer)? Sterkte daarmee.

Ja, ik ben veel geruster nu. Die week was een hel voor mij, emotioneel lag ik helemaal in de knoop hierdoor. De bevalling is 11 juli uitgerekend, nog een drietal maandjes dus. Ik ben heel benieuwd en hoop dat alles goed zal verlopen. Bedankt voor de steun!