Ik wordt bijrijder voor redelijk bedrag?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 18:58

Deze eignaresse had me van te voren gebeld, of ik mee wilde doen met brave, goed gereden tinker, nog aan te schaffen. Daar had ik wel oren naar.
Indien het zou klikken, ze weet eigenlijk helemaal of ik goed genoeg rijd eigenlijk.
Het bleek dus een jonge, net zadelmakke, net 3 jarige te zijn. Dat is dus gewoon een ander verhaal....
Het prijsverschil zou dus door mij gefinancieerd worden in feite, want ik moest al vanaf het begin mee betalen.

Ze is net drie, ik ga daar echt niet op (probeerde ze nog).
Als het mijn eigen paard was zou ik dat ook niet doen.

Nogmaals als iemand een bijvoorbeeld een leuke fjord of zo zou hebben, waarop ik zou mogen rijden ben ik best bereid mee te betalen,en andere hand- en spandiensten te verrichten, dan hoef ik geen eigen paard te kopen, wat ik dus nu even niet aan durf.

De hoogte zie ik dan wel...

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 19:14

Vanmiddag dus haar opgezegd, ze gaf geen krimp, ging ze iemand anders zoeken. Ik durfde niet te zeggen: nou veel succes!
Wel heb ik haar veel plezier met Bonnie gewenst...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:35

Dat was dus de juiste beslissing!!!!!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:40

Vind ik ook! Heb je naar mijn mening ook goed aangedaan!! Had ik jou als mijn bijrijder gehad, dan was ik van mijn stallingskosten af! Zo kun je het ook bekijken! *LOL*

Goeie beslissing vind ik! Succes met het zoeken naar een ander leuk paardje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:42

Franca schreef:
Tsja....je kunt het ook omdraaien....ik werd bijrijder omdat ik geen tijd had voor een eigen paard en dat nog niet aandurfde. Maar toch wilde ik wel graag MEER doen met paarden dan alleen 1 keer per week een lesje. Nou....daar mag je dan heus wel wat geld voor over hebben. Je geniet van andermans paard.....dat is ook wel wat geld waard (hee dat rijmt). De ander stelt wel zijn/ haar paard beschikbaar voor jou....jij hoeft dan niet de verantwoording van een eigen paard te dragen en het kost je lang niet zoveel, terwijl je toch alles met het beestje mag doen. Ik vind het belachelijk als je daar niets voor zou willen betalen.....je kunt nou eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Precies, heel helder verwoord.
Bovendien is het houden van een paard in Arnhem en omstreken behoorlijk prijzig. Als je op de Marktplaats kijkt is er veel meer vraag naar bijrijdpaarden dan naar bijrijders in deze regio. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 19:47

Nou spaar ik geld uit dat ik oa. in lessen omga zetten leer ik op dit moment heel veel van. Verzorgen en grondwerk heb ik heel veel gedaan, alle voorkomende werkzaamheden zal ik maar zeggen, nu even lekker veel rijden zonder zorgen....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:49

Mooi hoor , lekker veel leren op verschillende paarden is altijd mooi meegenomen natuurlijk !

En wie weet leer je zo weer mensen kennen met een eigen paard , die zien dat je er zin en hebt en nog een betrouwbare bijrijder zoeken..enz.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 19:51

Of leuk paard bij die mevrouw die fjorden fokt, ze MOET er af en toe wat verkopen van haar man, maar je zou daar ook een een tijdje een paardje op proef kunnen rijden enz.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:47

Nouja dat zou natuurlijk ook mooi zijn ,
helemaal als je graag een Fjord zou willen (later als je groot bent Tong uitsteken ) ,
dan zou je wellicht nu alvast lekker daar kunnen rondbanjeren , en 1 paardje vinden wat je speciaal leuk vindt , en die na een tijdje kopen als je het vertrouwen hebt dat je dat alleen prima redt ?

Zoiets is toch ook ideaal ? Lachen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:02

volgens mij heb je de goede beslissing genomen!! ga lekker lessen en af en toe op die fjorden rijden en zie maar wat er nog op je pad komt! Dat lijkt me veel beter dan je tijd/geld en energie in die tinker te steken.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:49

Precies! Daar sla je de hamer mee op de kop...(ofzoiets Verward)

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:14

100 euro maaaaan dat is echt superveel Verward

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:23

dat is echt heel veel hoor.200 gulden permaand.goed dat je het heb af gezegd.je ken wel beters krijgen als mensen die de kosten op jouw afschrijven terwijl je bijna niks mag!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 06:30

Had straks wel van alles gemogen, vindt zelf net drie dus te jong om (volop) te berijden enz.

Kimberly3410

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 07:57

100 euro is veel geld !! Je krijgt er niets voor terug.
Ja oke een leuk paard dat je mag verzorgen. Maar om nou 100 euro te mee te betalen voor een paard waar je eigenlijk nie zo veel mee kan doen.

Ik zou het nie doen eigenlijk maar dat is mijn mening.
veel succes nog met je keuze

Dipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:21

Belachelijk, ik vind het net zoiets als een huishoudster die moet betalen omdat ze jou huis schoonmaakt. Ik zou het net als Kimberley3410 niet doen hoor...

Geld, geld! Het lijkt mij gewoon stom. Geld, geld!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 22:24

Doe het dus ook niet!

Imoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:53

Ik vind 100 euro achterlijk veel geld. Ik woon zelf in Barendrecht en mijn Welsch Cob staat in Rhoon, niet echt een goedkope omgeving om een paard/pony te stallen. I.v.m. tijdgebrek heb ik 2 verzorgsters/bijrijdsters en die hoeven allebei NIETS te betalen! Ten eerste omdat ik niet wil dat ze daardoor eisen kunnen gaan stellen en dat het gewoon MIJN pony blijft!! Maar ten tweede IK kom tijd te kort om elke dag te rijden en ik ben heel blij dat ik twee meiden heb die goed voor Moontje zorgen. Wel moet ik af en toe ingrijpen omdat ze wel eens wat vergeten maar dat hou ik goed in de gaten. Ik vind het wel heel erg fijn en leuk als ze wat voor haar kopen, zoals dat spul om haar (dikke) manen en staart glad te houden, of een halstertouwtje o.i.d. Ok, ik zou bijv. best 50 euro per maand kunnen vragen, die ene rijd zeker 4 x per week voor niks. Maar laat mij nou maar lekker vooral EIGENAAR blijven dan heb je ook niet het gezeur van"ja maar ik betaal mee dus ik heb er ook wat over te zeggen".

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 22:58

Ik zou nooit de baas over paard spelen maar overleggen wat en hoe er met het paard wordt omgegaan.
Ik zou wel een paar dingen graag willen, zo als in het weekend ook rijden (en niet alleen door de week bijvoorbeeld), leesen kunnen en mijn kids moeten ook eens mee kunnen.

Geen probleem een bijdrage in onderhoud te nemen als er iets redelijks
tegenover staat zoals paar keer wek rijden enz. of stalwerk...

Als het een leuk pony/paardje zou zijn dan..

Diep in mijn hart hoop ik dat ze beseft hoe ze had kunnen boffen met mij en dat niemand anders haar vraagprijs wil betalen..
(gemeen heh)

Imoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:04

Oke, jij bent volwassen en hebt waarschijnlijk verantwoordelijkheidsgevoel genoeg om heel zuinig met andermans paardje om te gaan. Ik heb twee meiden van 12 en 17 jaar en dan moet je nog wel eens ingrijpen. Ze zijn al jaloers op elkaar en ze zijn nooit gelijktijdig op stal en hebben dus niks met elkaar te maken! Een volwassen bijrijdster lijkt me eigenlijk wel een stuk prettiger maar ik ben nu ook best tevreden hoor. Als mijn jongste naar school gaat heb ik zelf weer wat meer tijd en dan kan ik zelf weer wat regelmatiger gaan rijden. Dan houdt het waarschijnlijk wel op voor 1 van de 2, maar die gaat ook naar de middelbare school dus die krijgt het toch heel druk. Maar om terug te komen over bijbetalen, ik denk dat het er ook aan ligt WAAR het paardje staat. Staat ie op een manege met veel facciliteiten waar de bijrijdster ook gebruik van kan maken dan kun je ook wel wat vragen. Maar bij mij moeten ze ook uitmesten en poep uit de wei halen enzo...

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 23:11

Nou ja, ga weer gewoon sparen voor eigen paardje. Mijn bijrijdster liegt boven ter slapen, is dan ook weer jaartje ouder....
De andere bijrijder is net begonnen met zijn opleiding...

Door geen bijrijder te zijn spaar ik weer geld uit...

Noortje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:37

Ik kom zelf uit Huissen naast arnhem en vind het echt te veel geld! Ik vroeg €35,- voor het huren van mijn pony en dan mocht mijn bijrijdster elke dag rijden. En voor alle bijrijpaarden die ik heb gehad en waarvan ik er 2 nu nog heb hoef ik niets te betalen. Ze zijn allang blij dat ze van mij opaan kunne en dat ik altijd voor hun paarden klaar sta. Ik denk dat €50,- in ieder geval een rieeler bedrag is om te betalen, en eigenlijk vind ik dat nog veel als je niet of nauwelijks kunt rijden. Ik denk dan ook dat je een goede keus hebt gemaakt door te zeggen dat je dit niet op deze manier wilt doen. Groetjes Noor

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 22:39

Bedankt voor jullie adviezen en steun. Momenteel les ik 1,5 x per week voor gemiddeld 9 euro per les, dus houdt veel geld over...en wil alleen misschien op heeeeeeeeeeeeel leuk paard voor bijrijder worden en indien gewenst bijbetalen....kan ik lekker sparen...

Epona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:49

jah idd als je niet kunr rijden is het gewoon te veel, misschien kan je in het begin minder/niks betalen (moet je ff wat de iegnaar regelen dan). end an als je mag rijden enzo kan je altijd nog ff kijken. het ligt dr ook denk ik aan hoe veel dagen je dan (in de toekomst) mag gaan rijden en waar je dan mag rijden (alleen in de bak of ook in het bos/langs de weg)
nou veel suc6 verder en veel plezier

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 10:23

Nogmaals een ander bedrag was niet bespreekbaar...dat was het flauwe eraan. Ik bedacht me dat als ik een driejarige zou kopen ik ook niemand zou vinden die inruil voor helpen verzorgen en grondwerken 100 euro zou betalen...

Ga lekker lessen en sparen, heb ik veel meer aan.

En met paarden van vrienden grondwerken, wandelen en soms rijden...GRATIS