Wassen met hogedrukspuit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Re: Wassen met hogedrukspuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:17

in de winter was ik helemaal niet, tenzij ik niet anders kan (met schimmels ofzo)

Heb je warm water en een solarium tot je beschikking is het een ander verhaal, maar wij hebben op stal alleen koud water :p vind tie niet zo lekker denk ik..

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:12

GamblersCup schreef:
rensie_ schreef:
Nu eerst je baas overtuigen :)

Waarom, omdat jij dat vindt? Er zijn hier genoeg opmerkingen van mensen die dit altijd doen, ermee overweg kunnen, 10 x proberen uit te leggen dat je je paard natuurlijk niet met de druk schoonspuit die je gebruikt om straat, auto of gevel te reinigen.

Die vetlaag spuit je er niet zomaar af, als je je eigen benen ermee kunt spuiten is dat zacht genoeg voor een paard. Degene die zijn pony ermee afspuit op de stand "van de gevel" is gewoon niet goed wijs geweest.

Dan snap ik al helemaal niet waarvoor je een hogedrukspuit nodig hebt en wat de meerwaarde is tegenover een spuitpistool. :?

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:15

Ik zou echt nooit een hogedrukspuit op mijn paard zetten.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:32

Toevallig hadden mijn vriend en ik het eergister nog over pony's wassen met de hogedrukspuit :+
En gister kwam ik dit topic tegen en dacht ik zoek em later weer op om te reageren!
Maar "vroegah" spoten ze alle pony's/paarden bij mijn vriend schoon met de hoge drukspuit... Dit is niet te vergelijken met een sproeikop op een tuinslang en als je em goed gebruikt houd je paard er echt niks aan over! Het enige waar ze aan moeten wennen is het geluidje van de hogedrukspuit :+
Zelf was ik gewoon met de slang, maar goed ik hoef ze maar 2 keer per jaar te wassen ofzo en dan is het eigenlijk altijd mooi weer dus dan is het eigenlijk meer een poedelbad voor ons allebei :Y)

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:49

nee het lijkt me ook niet echt lekker echt een hoge druk daar zit echt heel veel kracht in we doen er de tuin mee en soms hebben we een heel kinderachtig gevecht en je als je dan te dicht op mekaar staat voel je het wel. hebben ze niet gewoon een tuinslang met een wat hardere straal en je ken toch ermee tussen de vacht gaan gewoon door de vacht heen schruiven dan kom je er ook doorheen.

ik weet ook niet hoe dik de vacht is dan zal het wel geen zeer doen maar weet wel bijna zeker dat ze de druk voelen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:54

jackiejtjj schreef:
hebben ze niet gewoon een tuinslang met een wat hardere straal en je ken toch ermee tussen de vacht gaan gewoon door de vacht heen schruiven dan kom je er ook doorheen

Maar dan is er toch geen verschil tussen de slang en de hogedrukspuit zoals jij het omschrijft?

bakbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:41

ik heb daar geen verstand van gebruik meestal gewoon een tuinslang. :)

Toscane2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:44

hoge drukspuit is te hard vooor een paardenvacht.

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:03

Rianneke schreef:
jackiejtjj schreef:
hebben ze niet gewoon een tuinslang met een wat hardere straal en je ken toch ermee tussen de vacht gaan gewoon door de vacht heen schruiven dan kom je er ook doorheen

Maar dan is er toch geen verschil tussen de slang en de hogedrukspuit zoals jij het omschrijft?

jawel wel een verschil bij ons heb je soms maar een hele lage druk en dan heb je zo een zachte gieterstraaltje zeg maar maar dan druk je met je vinger op de helft en dan is de straal iets harder maar niet zo hard als bij een hoge druk en ik zag ook toevallig je heb ook kammetjes die je op je tuinslag vast kan zetten en dan kan je kammen en ga je zo tussen de vacht omdat het water tussen die kampuntjes eruit komt maarja kost wel veel tijd

snelle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:39

Dit is wel een lagedrukspuit waarvan je de waterduk zelf kan instellen van verneveling tot een sterkere straal:

http://www.easywasher.nl

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:41

JMkaaay schreef:
Is het slecht voor een paard als je hem natspuit met de hogedrukspuit? Ik weet niet hoe hard mijn baas hem precies zet maar de paarden vinden het in ieder geval niet echt fijn. Natuurlijk vinden ze het geluid heel erg eng in het begin. Met een tuinslang komt je er zo moeilijk doorheen en mijn baas vindt dat te lang duren dus zette hij de spuit erop. Maar kan het ook echt gewoon slecht zijn voor het paard?

Dit meen je niet echt he?
Weet je hoe gevoelig een paard is op zijn huid?
Zie je wel eens een vlieg over een paarderug lopen, dat voelen ze al!
Man een hogedrukspuit, daar zouden ze hem zelfs eens een paar keer mee af moeten spuiten dan leert hij dat misschien wel af.
Diepe diepe diepe diepe zucht, wat heb je toch geweldige "paardemensen".

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:42

het lijkt mij niet bepaald prettig voor het paard. ik heb hem toevallig vandaag nog gewassen. wij hebben helaas niet zoveel druk op het water waardoor het erg lastig is om alles schoon te krijgen maar de borstel erbij en af en een deel van de slang afsluiten zodat hij toch ietsje harder gaat.
maar hogedruksspuit zou persoonlijk ik niet aan beginnen

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:16

concetto schreef:
JMkaaay schreef:
Is het slecht voor een paard als je hem natspuit met de hogedrukspuit? Ik weet niet hoe hard mijn baas hem precies zet maar de paarden vinden het in ieder geval niet echt fijn. Natuurlijk vinden ze het geluid heel erg eng in het begin. Met een tuinslang komt je er zo moeilijk doorheen en mijn baas vindt dat te lang duren dus zette hij de spuit erop. Maar kan het ook echt gewoon slecht zijn voor het paard?

Dit meen je niet echt he?
Weet je hoe gevoelig een paard is op zijn huid?
Zie je wel eens een vlieg over een paarderug lopen, dat voelen ze al!
Man een hogedrukspuit, daar zouden ze hem zelfs eens een paar keer mee af moeten spuiten dan leert hij dat misschien wel af.
Diepe diepe diepe diepe zucht, wat heb je toch geweldige "paardemensen".

Helemaal mee eens, ik vind dat echt niet normaal!
Die man weet niet wat hij aan het doen is volgens mij..

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:25

Bij het lezen van de titel van dit topic, lopen de rillingen over mijn rug.

Die man weet écht niet wat hij doet. Laat hem het eens op zijn eigen huid proberen.
Vorig jaar per ongeluk een straaltje op mijn hand gekregen tijdens het afspuiten van dekens....mijn huid lag van mijn hand af...bah...voel weer de rillingen.

Lekker met een spons of tuinslang vinden de paarden heerlijk...tja en wat is tijd.....

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:31

Zoals elders in dit topic te lezen is, zijn er ook paarden die een hogedrukspuit heerlijk vinden. :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:03

Zoon hoge druk spuit komt best hard aan. Jij geeft al aan dat de paarden het niet zo fijn vinden dat vind ik ook wel logies eigenlijk want het doet eigenlijk gewoon pijn. Het is toch voor de stenen? Die hooge druk spuit? :)