In binnenbak `s winters extra ruiters toelaten als

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wel of geen externe ruiters in de winter toelaten?

Ja, die moeten toch ook ergens terecht
44 (51%)
Nee, de bakken zijn al overvol, niet toelaten
42 (48%)

Totaal aantal stemmen: 86

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:52

Het is dus jullie eigen schuld dat jullie niet naar een andere stal willen. Een binnenbak voor 80 ruiters.............dan wist je zelf van te voren waar je aan begon.......ik zou er NOOIT en te nimmer aan beginnen dan. En dan ligt het waarscijnlijk niet eens aan de externe ruiters. Ik kan me niet voorstellen dat als het daar ZOOOOOO Druk is dat ze geen andere minder drukke stal kiezen......

Dus als je niet van stal wil veranderen dan vind ik dat je geen recht van spreken hebt en gewoon je mond dicht moet houden!

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:32

Jij maakt er blijkbaar een sport van om anderen af te kraken...
Sjonge jonge.... denk dat jij eerder degene moet zijn die zijn mond moet dichthouden. Als je niet weet waar je het over hebt zeg dan niets.

Van die 80 pension paarden zijn ongeveer de helft van kinderen die allen overdag komen rijden, verder zijn er ook nog eens 5 paarden van 1 persoon, en deze rijdt ze niet allemaal tegelijk. Dan zijn er ook nog mensen die echt niet iedere dag rijden maar 3x per week.
We rijden echt niet met 80 paarden tegelijk in 1 bak.
Verder ook nog een heel aantal oudjes die niet meer lopen, alleen lekker op de wei.
Denk dat we met zo'n 30 serieuze ruiters zitten die allen tussen 6 en half 11 komen rijden. Is best te doen, maar niet als er iedere avond nog 5 ruiters bij komen rijden.

Jij bent waarschijnlijk zo'n ruiter die geen binnenbak tot haar beschikking heeft en in de winter ons lastig komt vallen. Wel de lusten van het paard aan huis, maar niet de lasten van het in de winter buiten rijden.
Dat is ook een keuze die jij maakt, dus waarom moeten wij dan de dupe zijn van jullie keuze...

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 13:31

Dat klopt, niet iedereen rijdt er elke avond (Mursey, wie heeft er trouwens 5 paardjes op stal staan? Wouter? nee die heeft er 3..).

En verder zal je die bak ook wel kennen Orionneke, het is de bak waar Biebel ook een poos heeft gereden...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:34

Mursey schreef:

Jij bent waarschijnlijk zo'n ruiter die geen binnenbak tot haar beschikking heeft en in de winter ons lastig komt vallen. Wel de lusten van het paard aan huis, maar niet de lasten van het in de winter buiten rijden.
Dat is ook een keuze die jij maakt, dus waarom moeten wij dan de dupe zijn van jullie keuze...

ah komop, dit riekt naar afgunst! Waarom zou iemand met paarden aan huis niet gebruik mogen maken van een naburige binnenbak?

Ik heb ook op jouw stal gestaan. Er maakten toen zelden of nooit externe mensen gebruik van de binnenbak aldaar maar toen was het er ook al te vol. Ik heb er zelfs een vreselijk conflict door gekregen met iemand dus praat me er niet van. die persoon die probeerde haar angst op mij te verhalen op het moment dat ik mijn handen vol had aan mijn paard (dat hevig in verzet was naar mij en anderen in de bak, maar ik was als eerste in de bak begonnen). Terwijl ze eigenlijk uit had moeten vallen naar iemand die een drachtige merrie aan het longeren was in de bak (en die heel kribbig keek als andere paarden haar passeerden).

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 13:37

Desiree ik volg even je verhaaltje niet hier... Wat probeer je hiermee te zeggen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:39

Koortje schreef:
Desiree ik volg even je verhaaltje niet hier... Wat probeer je hiermee te zeggen?

de rijcapaciteit van de binnenbak IS al te klein, afgezien van exterme mensen die er komen rijden. Hoe dan ook, de oorzaak heeft alleen de stalhouder in de hand en niemand anders. Daar ligt dus de verantwoordelijkheid. en bij niemand anders.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:54

Ik bedoelde dus inderdaad te zeggen dat de bak gewoon al problemen opleverd zonder de externe ruiters............ Daarbij snap ik ook wel dat jullie er niet met 80 man tegelijk rijden. En ik weet wel waar ik het over heb want ik ken de bak en de stal........

Je kan al aan je klompen aanvoelen dat het te druk is als je daar rond gelopen hebt.

VoXiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:57

Mursey schreef:

Even offtopic hoor...maar dit vind ik echt een NOT DONE opmerking.
Ik snap best dat je gefrustreerd raakt door de situatie, maar nog hoef je dan zo'n opmerking niet te maken vind ik.
Ik zoek me al 2 en een half jaar het leplazerus naar een goede stal mét binnenbak maar die lijkt vlpg nog niet voor me ( en voor vele anderen) te zijn weggelegd. Ik heb dus geen andere keus!
Soms is het gewoon echt té koud en gewoon link om buiten te gaan rijden, en dan zullen we moeten uitwijken naar een stal met binnenbak. Gelukkig vinden ze ons daar niet lastig Scheve mond
Ik zou als ik jullie was dit geheel maar neerleggen bij de stalhouder want hier wordt niemand echt happy van geloof ik Ach gut

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 15:59

Ik vind dat jullie allemaal een hele slechte indruk van onze stal weergeven, en dat is niet helemaal fair. Vaak zat als ik `s avonds ga rijden, (dus niet in de winter) is het erg rustig, en rijd ik of alleen, of met 1 of 2 mensen in de bak. Zomers scheelt het natuurlijk ook dat we nog in de buitenbak(ken) kunnen rijden, dat verdeelt de drukte in de binnenbak. Ik weet niet wanneer jij allemaal bent geweest Orionneke, maar ik vind het dus echt zwaar overdreven wat je zegt...

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:00

Heb je al een idee, hoe jullie het gaan oplossen?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 16:04

Verward ik denk en verwacht dat we het maar weer gewoon met alle extra ruiters zullen moeten gaan doen Lips are sealed
Gisteren nog een gesprek met een van de stalhouders gehad over de extra bak, en die schijnt er over een jaar of 2 te zijn... Rolleyes

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:04

Koortje"]
Ik vind dat jullie allemaal een hele slechte indruk van onze stal weergeven, en dat is niet helemaal fair. Vaak zat als ik `s avonds ga rijden, (dus niet in de winter) is het erg rustig, en rijd ik of alleen, of met 1 of 2 mensen in de bak. Zomers scheelt het natuurlijk ook dat we nog in de buitenbak(ken) kunnen rijden, dat verdeelt de drukte in de binnenbak. Ik weet niet wanneer jij allemaal bent geweest Orionneke, maar ik vind het dus echt zwaar overdreven wat je zegt...
[/quote]
sja, nu ga je jezelf tegenspreken.
Waar maak je je dan nog druk over? die paar externe ruiters meer of minder? Ik zal effe voor mezelf spreken, want ik heb natuurlijk ook een indruk gewekt over de stal waar jij staat: ik spreek gewoon vanuit mijn eigen ervaring.

[quote="Koortje schreef:
:? Gisteren nog een gesprek met een van de stalhouders gehad over de extra bak, en die schijnt er over een jaar of 2 te zijn... Rolleyes

zie je wel? dat krijgen ze niet klaar hoor. Er wordt binnen de gemeente nuenen geen een vergunning meer afgegeven voor een binnenbak.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 16:07

Ik spreek mezelf niet tegen!!! Het ging in dit topic over de extra ruiters in de winter, niet over de bak in het algemeen de rest van het jaar als al die extra lui er niet zijn!! Dan is het prima te doen!! Frusty Frusty

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:10

Ik vind ook dat je jezelf nu tegenspreekt............ want je zegt zelf zonder die extra ruiters is het ook TE druk......of was het mursey........ het maakt niet uit iig is dat gezegd....

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 16:11

kan je dat even quoten dan, ik kan het me niet herrineren (kan me natuurlijk vergissen...)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:20

james100"]
[quote="Koortje schreef:
In de winter rijdt iedereen natuurlijk liever binnen als buiten en is het dus al redelijk druk in onze binnenbak als je `s avonds gaat rijden.
Nu laten de staleigenaren wel mensen van buitenaf in de binnenbak erbij rijden! Hetzij tegen betaling, dat wel, maar het is dus steeds drukker aan het worden, en soms is er geeneens plaats voor de eigen mensen meer omdat er veel externe mensen rijden.

Hier zeg je eigenlijk al dat het sowieso te druk is. Ik kan me niet voorstellen dat namelijk 1 persoon zorgt dat de rest niet kan rijden en daarbij lijkt het me ook niet waarschijnlijk dat er ALTIJD meer dan 2 personen van buiten er zijn HEEL de avond door.........
Als het wel zo is........dan vinden ze het bij jullie schijnbaar errug fijn want ik zou zo gek niet zijn om dan te komen! Heb hier genoeg binnenbakken in de omgeving waar ik vaak alleen kan rijden dan.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 16:28

Rolleyes het gaat hier over de WINTER!!! Sommige mensen hebben echt een bord voor hun hoofd, sorry dat ik dat moet zeggen!

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:32

Hopelijk voor jullie komt die 2e bak gauw, misschien anders een buitenbak overdekken? scheelt al wel met regen en sneeuw.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:33

Waarschijnlijk bedoelde ze "dat er in de winter altijd etc." En de winter duurt trouwens verrekte lang altijd. Dus het is een langdurend probleem waar je toch tegenaan zit te hikken. Voor mijn gevoel was dat altijd.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:34

VoXiS"]
[quote="Mursey schreef:

Even offtopic hoor...maar dit vind ik echt een NOT DONE opmerking.
Ik snap best dat je gefrustreerd raakt door de situatie, maar nog hoef je dan zo'n opmerking niet te maken vind ik.
Ik zoek me al 2 en een half jaar het leplazerus naar een goede stal mét binnenbak maar die lijkt vlpg nog niet voor me ( en voor vele anderen) te zijn weggelegd. Ik heb dus geen andere keus!
Soms is het gewoon echt té koud en gewoon link om buiten te gaan rijden, en dan zullen we moeten uitwijken naar een stal met binnenbak. Gelukkig vinden ze ons daar niet lastig Scheve mond
Ik zou als ik jullie was dit geheel maar neerleggen bij de stalhouder want hier wordt niemand echt happy van geloof ik Ach gut
[/quote]

nee ik vind deze opmerking ook niet fair!!
ik heb een verzorgpony en die baas daarvan gaat heus niet zomaar een binnenbak bouwen. In de winter rijd wel graag binnen en het is logisch dat we (externe ruiters) dat tegen betaling doen.
Waarom zouden we niet binnen mogen rijden als er zat plaats is? (ik vind wel zo dat de paarden/ruiters die daar op stal staan voorang moeten krijgen).

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:35

Nadiene schreef:
Hopelijk voor jullie komt die 2e bak gauw, misschien anders een buitenbak overdekken? scheelt al wel met regen en sneeuw.

dat is nog niet zo'n slechte optie hoor. Stel dat ze nu gewoon een open binnenbak mogen maken (d.w.z. een buitenbak met slechts een kap erboven, maar zonder muren). dan zou ik dat doen boven de buitenbak direct naast de binnenbak. Dan heb je al 1 muur (die van de binnenbak). De rest kun je afschermen met windbreekgaas. Dat scheelt tenminste toch. misschien krijgen ze dan wel een vergunning.

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:40

Nog een voordeel: de bak wordt niet zo snel te nat/te hard om te rijden.
en 's zomers lekker schaduw en toch buiten!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:41

en volgens mij is het nog goedkoper ook dan een complete binnenbak.

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:43

haha, ja dat denk ik wel, paar staanders met wat golfplaten, evt verlichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:43

Zo kende ik een manege die jarenlang een grote feesttent heeft gehad als bij-bak.
Alleen bij harde vorst was die bodem dan ook bevroren.
Maar bij regen was het daar goed te doen.

Nu is het dar met 1 bak al een verwaarloosd zootje Verdrietig