7,50 voor een kleine baal hooi!! dit is toch gekke werk!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:47

wij betalen 9 euro voor een klein baaltje. en met die torenhoge benzine-prijzen is het ook niet lonend meer om de aanhanger achter je auto te gooien, en verder weg te rijden :(
en helaas kan ik geen grote partij kwijt, maar moet ik iedere maand halen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:49

Stro betalen we 1,75 kuil grote pak kuil 40 euro,
en hooi baalen 3,50,

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:50

ja hier ook hooi crisis hoor. volgens mij zit iedereen in nood. bij mij in de omgeving willen sommige mensen niet eens verkopen.echt heel erg!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:52

Ik weet dat er iemandin berkel en rodenrijs zit en volgens mij
vraagt hij helemaal niet zo veel per baaltje.
Zal het zo is vragen aan de staleigenaar of hij het weet.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:55

Als ik 7 of 8 euro per baaltje hooi zou moeten betalen dan gaan mijn paarden de deur uit, het moet wel leuk en betaalbaar blijven. Wat een absurde bedragen zeg.

Gelukkig heb ik tegenwoordig 500 kilo balen kuil/voordroog, laatst via markplaats nog 15 balen besteld en netjes thuisgebracht voor € 50 per stuk. Normaal betalen we 32,50 maar deze man had helaas niets meer.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:46

Ik hb een advertentie geplaats op internet en toevallig iemand gevonden op nog
geen 5 min van thuis. Die vraagt voor een bot hooi 1 euro en voor stro 1.5!
Tjonge, 7,5€ wie kan dat blijven betalen?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:05

Pikeur schreef:
Deze hoge prijzen zijn voor niemand leuk, ook niet voor de handelaren

Schaarste maakt de prijs!
Dat zal altijd zo blijven... Het ene jaar heb je geluk en het andere jaar pech :(:) Dat is voor zowel de verkoper als voor de koper ;)

LADPR

Re: 7,50 voor een kleine baal hooi!! dit is toch gekke werk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:11

Onze hooiboer verkoopt gelukkig alleen aan vaste klanten, wij zijn dan ook verzekerd van het hele jaar door hooi en eignelijk het hele jaar door vaste redelijke prijzen.

Wel is vaak het voordroog in het voorjaar op waardoor we dan vaak tijdelijk op hooi over moeten maar dat is ook geen ramp.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:20

LADPR schreef:
Onze hooiboer verkoopt gelukkig alleen aan vaste klanten, wij zijn dan ook verzekerd van het hele jaar door hooi en eignelijk het hele jaar door vaste redelijke prijzen.

Zo regelen wij dat ook :) Maar we hebben altijd nog extra voorraad... Dan weten we iig zeker dat we zelf genoeg hebben en alles wat we over hebben kan verkocht worden.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:25

Hier in Antwerpen ook een ramp, gemakkelijk 9€ voor klein baaltje, na lang zoeken nog echt goed hooi gevonden voor 4,5€ per baal, als iemand moet weten waar, pb me dan maar.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:28

waar wordt er dan op marktplaats hooi aangeboden? Want sommige mensen hebben het over internet/marktplaats?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:33

Ik heb dit jaar voor de zekerheid 300 kleine baaltjes ingekocht voor 4,75 per baal. Ik heb er nu nog 150 over maar durf er nog niet wat van te verkopen. Die van mij gaan in de zomer in de schuilstal hooi staan eten als er dazen zijn, dus ik weet niet hoeveel ik er nog nodig zal hebben...

Als je op marktplaats "hooi" intypt dan zijn er idd nog genoeg die het aanbieden, maar of het ook echt wat id is altijd de vraag....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:37

Lamar schreef:
Ik heb dit jaar voor de zekerheid 300 kleine baaltjes ingekocht voor 4,75 per baal. Ik heb er nu nog 150 over maar durf er nog niet wat van te verkopen. Die van mij gaan in de zomer in de schuilstal hooi staan eten als er dazen zijn, dus ik weet niet hoeveel ik er nog nodig zal hebben...

Als je op marktplaats "hooi" intypt dan zijn er idd nog genoeg die het aanbieden, maar of het ook echt wat id is altijd de vraag....

Voer jij niet meer ??? Ik heb echt veel meer dan 150 baaltjes opgevoerd, ik heb een KWPN van 1.65, haar jaarling en 2 mini's.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:59

Wat een prijzen allemaal.
Voor 9,00 per baal heb ik er ook nog wel een paar te koop :D

Ik ben blij dat ik genoeg plaats heb om voor een jaar in te slaan.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:02

Hadden van de zomer hele wagen pakjes aangeboden gekregen voor 2,50 p/s baal nu echt dat ik die niet gekocht had :( en voor 5 verkocht :p.

Hoor wel dat op veel plekken ook rollen aan de 50 (of meer) zitten.
Onze buurman heeft er gelukkig nog meer als zat voor de normale (25/30) prijs :D

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:11

Ik heb van zomer ook 300 kl. balen ingeslagen a 3 euro en 10 grote balen a 35 euro. Heb er nog 2 grote bijgekocht voor de zekerheid. Ik heb het geluk dat ik wel een grote voorraad op kan slaan. De jaren ervoor moest ik ook per maand kopen en was het op laatst ook stukken duurder. Heb nu nog 2,5 grote balen over en denk zo'n 150 kl. balen. Ik verkoop ook niets aangezien ik ook van't zomer nog bij moet gaan voeren.

Heb mijn hooi ook al weer besteld. Mijn hooi leverancier levert ook nog maar aan vaste klanten.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:23

Ik had 200 balen. 4 grote heulagebalen en nog los hooi van een weide die eerst gemaaid moest worden voor er een paard op kon. Dit voor twee haffen en een shet.

Ik heb nog niets besteld.
Kan wel alvast mijn stro bestelling doorgeven. Hooi ben ik niet helemaal zeker waar ik het dit jaar ga bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:28

joenohoe schreef:
Lamar schreef:

Voer jij niet meer ??? Ik heb echt veel meer dan 150 baaltjes opgevoerd, ik heb een KWPN van 1.65, haar jaarling en 2 mini's.

Ik heb een shire van 1.90m en een fjord. Ze hebben continue 3 ruiven met daarin een hele balen hooi ter beschikking. Ze zijn ook nog eens heel kieskeurig en smeerzakken en laten korte stukjes en "wat ze niet lekker vinden" liggen. Dat stop ik dan in vuilniszakken en gebruik dat weer voor de cavia's en konijnen. De paarden krijgen dus echt onbeperkt hooi maar meer eten ze niet? Ze zijn deze winter ook nog wat dikker geworden en krachtvoer krijgen ze niet. Het zijn 22 kg baaltjes van de tweede snede, dus ook geen vet hooi. Ik ben wel pas in november begonnen met hooi voeren, toen het begon te vriezen want ik had en heb nog steeds gras zat (maar vanwege het hoge fructaangehalte in het gras staan ze de winter op zand).
Kweenie?? Misschien hebben mijn paardjes een efficiënte verbranding ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:47

Ik werd even stil van de hooiprijzen die ik hier zag langskomen...

Hier hadden we kleine baaltjes van 20 à 25kg voor 1,85€ aangekocht in juni, dat hebben we dan opgevoerd in de late zomer toen het land echt kaal werd en in het najaar.
Voorts hebben we ook in juni + september bij onze vaste leverancier alle balen verpakt hooi opgekocht, aan dezelfde prijs als vorig jaar: €13/baal van 100 à 120kg. In totaal hadden we zo'n 100 van die balen. daar hebben we er nu nog makkelijk 50 van over.
Daarvan hebben 2 warmbloedpaarden volcontinu van kunnen eten: baal opensijden, in de hooibak in het land en smullen maar. Per baal deden ze ongeveer 5 dagen, en gewoon zeer goede kwaliteit.
Vanaf mei kunnen de paarden hier weer het land in, als we dan echt nog heel wat over hebben kan het wel dat we wat gaan doorverkopen....

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:50

Hooi is schaars op moment omdat de oogst van vorig jaar niet helemaal gegaan is zoals het zou moeten.. hooi heeft niet genoeg tijd gehad om helemaal te drogen.. ik betaalde 6,50 voor echt kleine baaltjes ;)..

Dus in de stad vind ik het wel een logische omrekening eigenlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:00

Hier in twente was geen goed hooi van de tweede snede te krijgen, omdat het ging regenen hebben ze het allemaal moeten verpakken voor het droog was en daar heb ik niks aan.
Ik heb het uit zeeland moeten laten komen dus die 4,75 per baal zaten de bezorgkosten ook nog eens bij in. Die man heeft ruim 6 uur op en neer moeten rijden om het te brengen, op de wagen laden en van de wagen laden. Vond ik wel een nette prijs inclu bezorgen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:23

Tjeesus, wat een prijzen voor het hooi :oo .

Ben ik blij dat ik nog een 90-100 balen op zolder heb liggen.
De laatste keer hebben we nog € 3,00 betaald bij beide boeren waar wij het afnemen hier in het dorp.
Ik ga altijd om en om, zodat ik ten alle tijde bij de een of ander kan aankloppen als de een (of ander :D ) het hooi op heeft.
Ze zijn nooit tussentijds omhoog gegaan met de prijs, maar de een heeft 2 jaar geleden zijn prijs van € 2 naar € 3 en de ander heeft dit jaar de prijs verhoogd van € 2 naar €3 (ik denk dat ze onderling met elkaar gepraat hebben ^) ).
Dit zijn prijzen uit de schuur. Als ik het zelf van het land haal, dan zijn we € 0,50 tot € 0,75 per baal goedkoper uit.

Ik zorg altijd dat ik een buffer op zolder laat liggen. Ik krijg er nl. een 250 in totaal opgestouwd (en ik moet ook nog wat plek hebben voor stro). Ik had er ca. 200 gekocht maar dat was te weinig afgelopen jaar met een paard erbij dat 2 keer zoveel at.
Er gingen opeens ipv 30 balen per maand, minimaal 45 balen per maand er doorheen. En aangezien we een slechte/ natte herfst en lange winter hebben gehad, zijn we al vroeg moeten gaan hooi voeren.
Ik ben dus vrij vlug dit jaar al gaan bijkopen, om te voorkomen dat ik niks meer zou kunnen krijgen als de boeren alles uitverkocht hadden. Mijn buffer ligt dus nu nog veilig op zolder en als de prijs zometeen onverhoopt toch de lucht in zou gaan, dan spreek ik mijn eigen buffertje aan 8-) .
Als het goed is, dan komt de eerste snee weer rond mei/juni. Dat ga ik met die 90-100 balen wel redden.
Vooral ook, omdat het gras weer stiekum aan begint te groeien en ik hier thuis nog een wei met goed gras heb staan, waar ik volgende week mijn paardje op wil zetten. Als het goed is, doe ik met die 2 weien zeker 4-5 weken....nou, dan ga ik dat zeeeeker redden. Gelukkig....
Moet er niet aan denken dat ik zoveel geld voor een klein baaltje moet uitgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 07:31

Lamar, ik ben in september al begonnen met voeren, misschien is dat het verschil. Heb voor dit jaar alweer 250 besteld bij degene van wie ik het vorig jaar heb gekocht.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:46

Jeetje wat een prijzen!! Ik ben blij dat we zelf hooien, maar goed daar zijn jullie niets mee ;-)

Bij de leverancier waar wij veel mee samenwerken is het al de hele winter:
3 euro voor een klein baaltje hooi
2 euro voor een klein baaltje stro
22 euro voor een klein bolletje voordroog (100 à 120 kg)
35 euro voor een groot pak voordroog (van die grote rechthoekige)

Misschien moet ik zelf maar wat gaan opslaan en doorverkopen :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:52

Ik weet niet of je weet wat multi pakken zijn?
Dat zijn 5 kleine balen in een grote baal, is wel kuil.
De kleine balen zijn ong 1 meter bij ong 50 om te laten zoien hoe groot ze zijn :)
Ik betaal per baal 10 euro, en ik voer er zon 2 of 3 weken mee (ik voer 2x per dag veel)
Is alleen in teefelen (bij oss in nb)