Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Klijntjuh schreef:Tigra_ schreef:
Nog niet maar hopelijk komt die wel.
hier wil ik nog even op reageren.. Het zou wat zijn als er een wet zou komen haha! Er zijn paarden die NIET met andere paarden kunnen!
Verder brult bokt een hoop over meerdere paarden, maar een hond alleen kan wel??
Er zijn ook daarin trouwens weer gevallen die niet met andere honden kunnen..
Serval schreef:@ pmarena en eszy. Dus als ik het goed begrijp en het even heel kort door de bocht zeg zijn volgens jullie; mensen die hun paard/ pony geen weide kunnen bieden en hun dieren op een kleiner oppervlakte houden paarden- en of dierenbeulen?
Dan ben ik er trots op mezelf een heuse pony-beul te noemen! Vooral als ik zie hoe gelukkig mijn twee ponies zijn![]()
Ons tweetal heeft beschikking over een kleine paddock van +-400m2 die rondom een schuur loopt. Ze hebben een binnenbox die 8 x 4m2 is waar steeds kniehoog stro in aanwezig is. Wat ze eigenlijk niet nodig hebben daar die twee zielige dieren liever buiten in het zand liggen te zonnen. Vers water staat er in twee grote metselkuipen welke elke dag schoongeboend en opnieuw bij gevuld worden. Is eigenlijk ook niet nodig daar ze liever uit de vieze regenton drinken. Verder krijgen deze twee stumpers 3 x per dag hun eigen hooiruiven vol gestopt met hooi wat eigenlijk ook overbodig is want ze eten liever het stro en slapen op het hooi. De muesli en de biks met lijnzaadolie die ze dan nog verdeeld over 2 voerbeurten krijgen kan ik ook beter laten immers zouden ze er "dik" van kunnen worden. De peenvoerbeurt hoef ik denk ik niet te noemen, of toch wel?? Bovendien doordat ze zo dicht bij mijn achterdeur staan schend ik hun privacy, buiten de voerbeurten om, ook nog eens minstens 10 x per dag en val ik ze lastig met een overvloed aan aandacht, liefde en beweging!!
Misschien is het dan toch beter om ze 22uur per dag hun rust en privacy te gunnen op een box van 3 x3m2.![]()
Maar gelukkig hebben ze hier in Duitsland geen dierenbescherming en kan ik mijn ponies op mijn manier blijven mishandelen!
Check die wallen onder haar ogen omdat ze voor de zoveelste keer gestoord word tijdens haar middag-slaapje in de zon op het strand zand.![]()
bijoekimmie schreef:Hahahaha wat een leuk topic.
Ik zie het foute er niet van in eigenlijk, is dan toch beter dan op een manege waar ze heel de dag op stal staan, afwachtend wanneer je komt en na een aantal uurtjes weer weg gaat. Ik ken zoveel paarden die nog niet eens weidegang hebben in de zomer om weet ik veel wat voor reden, dat kan ik niet begrijpen maar goed.
Ja in de tuin is het meer werk, je moet alles zelf doen maar ik vond dat ook wel leuk, helaas is ons huis gesloopt en was het niet meer mogelijk om ze in de tuin te houden maar gelukkig heb ik een leuk plekje gevonden waar ik het geweldig naar mn zin heb.
Klijntjuh schreef:Ja preciesvandaar mijn vraag.. en nee, de tuin is niet zo groot dat ie de benen kan strekken, maar zat weilanden hier in de buurt. Ik wil ook absoluut een 'losgooi' weiland regelen van te voren.
Maar als een paard houden niet zomaar mag, houd het al op natuurlijk