WenMLove schreef:We merken het echt gelijk als er iets is, laatst was ie aan de diaree, maar een halve dag ervoor hadden we al gebeld omdat ik vond dat hij niet helemaal zichzelf was, uiteindelijk was het ook de dag erna al over, dus dat viel ook wel weer mee!
Als jou pony enkel van binnen 'kapot' gaat en schade ondervind dan merk je dat écht niet altijd zomaar!
Ik dacht mijn pony ook goed te kennen en 'ik zie ook altijd als er iets mis is', maar mevrouw is blijkbaar zo'n doordouwer dat ze die ochtend vóór de rit al last moet hebben gehad, feilloos 25 km. heeft gelopen zonder enige pijn of ongemak aan te geven,
en een uur later lag ze voor dood in haar stal.
'ja ik zie het áltijd dat er iets mis is'
meid; DA bellen om advies kóst je niets, daar rekenen ze NIETS voor. Wát is nou de moeite om eventjes de DA te bellen, verhaal uit te leggen en om advies te vragen?!
Misschien zegt hij wel 'oh, hou maar even goed in de gaten, maar kan best zijn dat hij er niets van krijgt'. Nou prima dan weet je dat igg zéker!
Of hij zegt: 'tjeej dat is echt niet zo best! Bereid je maar voor want die gaat hoogstwaarschijnlijk deze week nog wel een ernstige koliekaanval krijgen!'.
Of dat er grote schade in de darmen of de maag zal ontstaan, weet ik veel. Of dat je even gedurende een week paar keer per dag moet temperaturen; als ze koorts krijgt is dat indicatie dat het wel echt mis aan het gaan is en dan moet er wel ingegrepen worden.
Dat wéet je niet, en dat zíe je niet altijd!
Onze hond heeft ooit een dooie muis half aangevroten, terwijl wij wisten dat de buren met muizengif in de weer waren geweest. Wij wisten niet zéker of die muis dood was gegaan aan het gif, maar wisten wel dat die kans bestond en dat de kans óók bestond dat onze hond daar weer erg ziek van zou kunnen worden.
Hond had uiteraard nergens last van, nee dat moet z'n werk nog doen, misschien over een week zie je wel wat en dan ben je te laat. Maar we wilden ook niet meteen naar de DA. Dus DA om advies gebeld, langskomen was nu nog niet nodig want hond had nog niets, maar voor de zekerheid hond toch maar even aantal keer flink laten overgeven dmv. toedienen van keukenzout in de mond.
probleem opgelost, hond niet ziek, zekere voor het onzekere genomen, advies van DA ingewonnen en geen DA kosten hoeven te maken.