Verharen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cindy1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:47

haha niet !
gewoon blijven doen !

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:52

een ijzerzaag helpt ook goed, met van die kleine dubbele tandjes. zacht eroverheen halen: hele plak haar.
Trouwens, sommige mensen hebben het over verwarde paarden door opwarming vd aarde...
Paarden gaan verharen zodra reflectoren in de ogen waarnemen dat het langer licht is, niet omdat het warmer wordt.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:07

Klopt dat paarden een seintje krijgen om te gaan verharen als het langer licht wordt. Maar het valt mij wel op dat mijn paard met warmer weer veel sneller en beter verhaart dan met koud weer. Ik geloof dat weer ook wel enige invloed heeft op het proces.

Mossel

Re: Verharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:09

Poetsblok in combinatie met de furminator top combi :D

1 van m,n paarden verhaard trouwens, die ander niet :?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:10

Ik gebruik vaak een ijzeren zweetmes om haar te verwijderen. Sinds maandag hebben de paarden hier ineens besloten dat het zwaarverhaarweer is en ligt er dagelijks een berg haar op de grond alsof er een paard ontploft is. Na eerst dus met het zweetmes, vervolgens met de rosborstel en dan een gewone borstel bewerkt te zijn. Wat er niet op de grond ligt zit op mij, dus dat betekend dubbelop borstelen. Ach, hoort erbij, en de grondtroepen (kauwtjes, mussen en mezen) die het afgevallen haar op komen pikken maakt het wel weer snoezig, net zoals die genietende koppies van de paardjes <3 . Het spul, Quarters, draagt trouwens geen dekens maar in de winter een degelijke driedelige wintervacht: lange soort van dekhaar, bovendonshaar en dikkeondervacht. Veel werk dus. :P