noekje schreef:Goed, wat is dan het verschil tussen jou en mij búiten het mesten en voeren om in hoe we met ons paard om gaan? Nergens zie jij mij schrijven ik dat het 'uitmesten' de gehele verzorging is, in tegendeel, vind dat juist een klein en ja onbelangrijk stukje als we het hebben over contact met het paard..
_Marinke_ schreef:Hoe moet ik hier over oordelen als ik niet weet hoeveel en wat je met je paard doet?

Uit deze zin kwam het toch wel heel erg op mij over dat de gehele verzorging het uitmesten is en het daar alleen om draait in wat ik typ in mijn OP. Terwijl ik dit helemaal niet heb getypt, geef ook het lijkt mij dat.. en ik zou het jammer vinden als... Vraag naar meningen & ervaringen schilder niemand af..

Je hebt het over het verschil tussen een luxe pensionstal en een stal waar je (bijna) alles zelf moet doen. Dat verschil zit 'm toch in het mesten en voeren? Je insteek is dat mensen op een luxe pension stal hun paard minder goed lijken te kennen. Dus vandaar mijn vraag wat jij dan anders doet.
geerke schreef:jouw vader ziet alles maar niet alle stalhouders zijn zoals hij....er zijn er veel minder begaan met de paarden.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar ik vind het dan ook de taak van de eigenaar van het paard om uit te zoeken welke stalhouders hun taak wel serieus nemen.