Paard al tijd niet gevoerd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Teuntje_

Re: Paard al tijd niet gevoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:51

Is er inmiddels nog iets van nieuws? Ben je al naar de eigenaar geweest?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 00:13

Het laatste nieuws is dat een andere buurman ziet dat het dier savonds laat/snachts gevoerd word.
Ik heb dus waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht naar etensresten.

We blijven het dier in de gaten houden, als het er echt mager uit gaat zien onderneem ik actie.
Maar verder laat ik het hierbij.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:05

Hmm.. Beetje jammer TS. Eerst maak je je zorgen om alles en niet alleen het voeren. Nu zeggen mensen dat er gevoerd wordt en je druipt af..

Ben je misschien bang voor de confrontatie? Want die hoeft echt niet via jou te gaan. Als je de dierenbescherming of weet ik veel bel kunnen zij het verder afhandlen en jou naam hoeft niet eens genoemd te worden.

Ook al heeft hij miss eten 1 keer op een dag (nacht). Hij heeft nog steeds geen schuilmogelijkheid..

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:27

Ts, ik vind dat je je er wel erg gemakkelijk van af maakt op deze manier..

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:33

Wat een aanvallen op TS zeg!! :+

Zij is toch zeker niet degene die een pony verwaarloosd (of ervan verdacht wordt)????

Lees allemaal is effe terug. Iedereen schreewd hoog van de daken wat TS zou moeten doen.
De ene zegt, niets doen, niet jouw zaken en de andere eisen dat TS actie onderneemt.

Daarbij zegt ze dat ze geen held op sokken is en dan ga je niet zo makkelijk over zoiets als dit aanbellen bij de eigenaresse, zeker niet als je weet dat het geen vriendelijk persoon is.

O,ja en degene die brullen dat TS zich er makkelijk van af maakt op deze manier. Ik zou zeggen, vraag TS waar de pony staat, ga erheen en neem zelf actie!!

Tjonge jonge, wat kortzichtigheid hier zeg.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:39

jes_sira schreef:

Zij is toch zeker niet degene die een pony verwaarloosd (of ervan verdacht wordt)????

Lees allemaal is effe terug. Iedereen schreewd hoog van de daken wat TS zou moeten doen.
De ene zegt, niets doen, niet jouw zaken en de andere eisen dat TS actie onderneemt.

Daarbij zegt ze dat ze geen held op sokken is en dan ga je niet zo makkelijk over zoiets als dit aanbellen bij de eigenaresse, zeker niet als je weet dat het geen vriendelijk persoon is.

O,ja en degene die brullen dat TS zich er makkelijk van af maakt op deze manier. Ik zou zeggen, vraag TS waar de pony staat, ga erheen en neem zelf actie!!

Begin dan geen topic over dat je het dier wilt helpen zou ik zeggen :Y)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:43

altijd een moeilijke situatie.

Twee dingetjes: Bij een haflinger met wintervacht kun je sterk afvallen gemakkelijk missen. (net als bij veel robuuste paardjes met teddyvacht) Wil je werkelijk weten of hij te mager is, dan zul je met je hand over zijn ribbenkas moeten gaan. Bolle buik zegt niet altijd alles. Paard kan ronde buik hebben en evengoed broodmager zijn.
Ts, weet niet of je die mogelijkheid hebt?
Dan weet je nl met zekerheid of ie al dan niet mager is.

Verder vind ik het eigenlijk niet kunnen dat een paard alleen in een modder/mest wei staat zonder beschutting, maar daar is in nl helaas nog niets aan te doen.
Ben blij dat het hier anders is.

TS mocht je toch het idee hebben dat ie mager is, dan wellicht stiefpa (of iemand anders die je kent) vragen om gesprekje met de eigenaar aan te gaan boven een kop koffie, met als aanleiding jouw bezorgdheid? Gewoon goed bedoelend?

Ik zou daar als eigenaar geen moeite mee hebben. Maar goed... heb ook geen moeite met dierenbescherming aan huis (die staan trouwens hier steekproefsgewijs bij paardeneigenaars soms opeens op de stoep)
Het is uiteindelijk allemaal in het voordeel van de dieren.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:43

Mirka dat heeft ze ook niet gedaan! Goed lezen is een kunst.

In de OP vraagt ze wat anderen zouden doen in deze situatie. Niet meer, niet minder.

Dat iedereen verschillende adviezen en meningen heeft kan de TS niets aan doen. Zij weet nu dat het paard wordt gevoerd en heeft daarbij besloten dat ze daar verder niet wat mee wil doen.
Er zijn meerdere mensen blijkbaar die dit paard in de gaten houden.

Als mensen dan echt denken dat het paard het zo slecht heeft dat de DB gebeld moet worden wees dan zelf zo stoer, vraag via PB het adres op bij de TS, ga er langs, kijk wat je er zelf van vind en trek je eigen conclusies.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:50

Waarom niet? Ze vraagt advies.
En jij zegt dat ze dit moet doen en de andere zegt nee je moet dat doen EN NU!!

Ik zou zeggen, ga er zelf heen en los het zelf op als je het allemaal zo goed weet en TS aanvalt omdat ze iets ziet gebeuren, maar hierover geen zekerheid hebt en hoe andere het zouden oplossen.

En wat blijkt, pony wordt gevoerd. Snachts!!
TS en 2 buurmannen houden het in de gaten. Wat kun je meer doen??????
Voeren staat de doodstraf op volgens sommige hier, AID bellen is achterbaks enz enz.

Dus wat een bull... om uitspraken te doen van. TS je maakt je er wel lekker makkelijk van af zo..

mirka1994 schreef:
jes_sira schreef:

Begin dan geen topic over dat je het dier wilt helpen zou ik zeggen :Y)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 14:59

Ik snap het probleem niet?

Ik heb nagevraagd bij een andere buurman en het blijkt dat het dier wel gevoerd wordt. Tegen een schuilstal of modder is wettelijk toch niks te doen.
Ik hou toch in de gaten of het dier zichtbaar mager gaat worden?
Als dit zo is ga ik alsnog actie ondernemen.

En iemand vroeg of ik zn ribbenkast kan voelen, nee dat kan ik niet. Ik kan het weiland niet in (en nee, dat zou ik ook nooit doen) en vanaf de andere kant van de wei kan ik niet bij zn buik.

Dus zou het inderdaad fijn vinden als ik nu niet meer telkens zo aangevallen wordt want ik vroeg alleen maar om advies.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:13

Ik geef mijn mening zeg alleen dat ik het jammer vind. En dan val ik gelijk aan. Je vraagt om meningen en ik geeft mijn mening dat ik het jammer vind dat je uiteindelijk niks onderneemt. Wat je daarmee doet moet jij weten maar ik mag ook mijn mening geven...