Babydoekjes bij de paarden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruik jij babydoekje's bij de paarden?

Ja, altijd.
136 (54%)
Ja, alleen bij wedstrijden.
49 (19%)
Nee, nooit gedaan.
46 (18%)
Nee, vroeger wel gedaan.
18 (7%)

Totaal aantal stemmen: 249

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:28

Niniee schreef:
Vind het voor de neus of even snel het hoofdstel heel handig, maar ik ken ook mensen die het hele paard ermee schoonvegen. Dat vind ik dan weer een beetje overdreven.
Een oude verzorgpony van mij heeft weleens zo'n doekje opgegeten, hij rook wel lekker uit z'n mond toen! }:0

Als hij echt stoffig is en ik moet hem echt schoon hebben voor 't een of ander(foto's of zo), dan haal ik van voor tot achter even zo'n doekje erover heen en dan blinkt ie als een spiegel :D
Makkelijker dan zo'n vacht-handschoen xd

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:27

ik gebruik baby doekjes voor op wedstrijden als ze zichzelf weer heeft onder gekakt :')

Espoir_

Re: Babydoekjes bij de paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:41

Ik poets zijn neus er iedere dag mee! Die van mij heeft altijd een vieze stofneus en met rijden proestte hij in het begin veel. Nu ik zijn neus schoon poets niet meer :). Ook haal ik zijn slaap weg uit zijn ogen met een doekje en poets zijn "wangen" er af en toe mee als die grijs zijn i.p.v. zwart door het rollen. Die doekjes van de Action kosten niks!

Lot__Marint

Re: Babydoekjes bij de paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:50

Ik gebruik ze elke dag, vooral na het rijden als ze een schuim mondje heeft. en soms op wedstrijden om haar te laten glimmen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:59

Ik gebruikte het toen ik veel naar les ging en wedstrijden reed.
Sinds ik zwanger werd en stopte met lessen en wedstrijden bijna 5 jaar geleden, heb ik ook de doekjes niet meer gebruikt bij de paarden. Uiteraard wel thuis voor onze dochter en onszelf (en inderdaad even schoenen opfrissen en vlekken van bank wegvegen etc)

Nu heb ik op stal een voorraadje oude (schone) handdoeken liggen dus zijn ze erg stoffig of hebben ze vieze ogen dan gebruik ik die met water. Voor tussen billen en de kling eerst voorzichtig borstelen en dan emmertje met lauw-warm water en spons en bij erg vieze vacht wat shampoo of groene zeep op de spons....
De handdoeken (ook voor eigen handen afdrogen op stal) gaan gewoon regelmatig in de was mee dus scheelt mij aparte kosten voor de doekjes.