Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Silly1972 schreef:Prachtig om te zien! Ik zou hem ook zeker in een groep gooien
. Nouvel schreef:Silly1972 schreef:Prachtig om te zien! Ik zou hem ook zeker in een groep gooien
ja ik ben ook super blij dat ik deze keuze heb gemaakt!
het was ook mijn eerste veulen, en ik had ook geen wat goed zou zijn en wat niet...
dit adres sprak me gelijk aan, en het is dicht bij mijn schoonouders, dus familiebezoek kunnen we nu combineren met veulen bezoek!![]()
en het is ook echt een super plek, zeker aan te raden!
cocochanel schreef:wat ik me afvraag hier in het topic van de mensen die een veulen hebben aangeschaft en er uiteindelijk toch geen band mee hebben gekregen,of het rijden ging na jaren wachten toch niet lekker,hebben jullie die kleine iedere dag in de buurt gehad of hebben jullie ze ook in een opfok gezet .. ?
. Over het rijden weet ik nog niets, want mijn 3,5 jarige is nog niet onder het zadel, maar ik maak me daar niet zo een zorgen om. Nooit gekozen voor de opfok, maar wel verder van huis om mijn veulen de stabiliteit van een gemengde kudde te geven. En 24/7 buiten, óók in de winter. Dat vind ik heel belangrijk.amyz schreef:Toch vind ik het totaal niet moeilijk om te beoordelen of een veulen bij me past of niet.. Zag t bij mijn pony binnen een halve minuut, en na een jaar (waarin dat karakter echt wel duidelijk naar voren is gekomen) sta ik daar nog steeds volledig achter... Dus zal verschillen per persoon denk ik.. (of ik had een lucky guess, maar dat geloof ik niet zo eerlijk gezegd...)
Citaat:cocochanel schreef:
wat ik me afvraag hier in het topic van de mensen die een veulen hebben aangeschaft en er uiteindelijk toch geen band mee hebben gekregen,of het rijden ging na jaren wachten toch niet lekker,hebben jullie die kleine iedere dag in de buurt gehad of hebben jullie ze ook in een opfok gezet .. ?

). Aan de andere kant ben ik heel erg blij met dat nuchtere karakter, want het maakt ook dat ie in principe bomproof is. En natuurlijk kan je bij voorbaat niet weten hoe een veulen uiteindelijk zal zijn ohz, maar ik denk dat je er ook voor een groot deel naartoe groeit.. In de omgang met je paardje wanneer je er veel naast staat leer je heel veel over m, en kun je op een gegeven moment redelijk inschatten hoe het zal zijn als je er een keer op kunt klimmen. Al wil ik beslist niet beweren dat je er daarmee niet helemaal naast kunt zitten, er zijn zat paarden totaal anders aan de hand dan ohz. Ik blijf er bij; als t klikt op de grond, klikt t ook als je erop zit