babetta schreef:Mijn paard staat op een pensionstal en mag daar 6 uur per week op de wei.
Wat vreemd , 6 uur per week , is dat elke dag 1 uur en zondag's niet ofzo ,
triest voor het paard zeg .
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
MightyJoe schreef:babetta schreef:Mijn paard staat op een pensionstal en mag daar 6 uur per week op de wei.
Lijkt me raar, bedoel je niet per dag?
Citaat:Ik vind het ook niet zo leuk, maar als ieder paard 6 uur per dag op de wei mag, komen er nog geen kwart van de paarden op de wei![]()
We mogen ze wel loslaten in de buitenpiste en longeren enzo waneer we willen.
Ik zou hem ook graag wat meer buiten hebben staan maar ja.
Je mag ze bijv. wel 3 uur op de wei zetten op 1 dag, maar dan heb je uiterraard nog maar 3 uur voor een hele week over.
tine10 schreef:Citaat:Ik vind het ook niet zo leuk, maar als ieder paard 6 uur per dag op de wei mag, komen er nog geen kwart van de paarden op de wei![]()
We mogen ze wel loslaten in de buitenpiste en longeren enzo waneer we willen.
Ik zou hem ook graag wat meer buiten hebben staan maar ja.
Je mag ze bijv. wel 3 uur op de wei zetten op 1 dag, maar dan heb je uiterraard nog maar 3 uur voor een hele week over.
Gaan ze dan een voor een ofzo?? Vreemd. Paarden kunnen best bij elkaar. Ik zeg niet dat dat voor alle combinaties geldt, maar met een beetje puzzelen zou je in ieder geval groepjes van 3 of 4 moeten kunnen maken. Zou zeker op zoek gaan naar een andere stal.
mika11 schreef:He ik heb al heel veel gelezen over weidegang etc, maar nog nooit dat ze 1 voor 1 naar buiten mogen.
Wel apart, want een paard staat helemaal niet graag alleen.
Maar goed, het gaat erom dat jij het er naar je zin hebt met je paard.
jamiroquai schreef:Babetta, houdt de stalhouder dan bij hoeveel uur je paard al buiten is geweest? En mag je wel elke dag rijden? En zet hij ze zelf op de wei of moet jij dat elke dag doen?
Als de nachten zo rond de 10 graden zijn, blijven de paarden bij ons 24/ 7 buiten.
Maar we hebben geen enkele beschutting op de weides. Dus als het echt extreem weer is, moeten ze wel naar binnen.
Door het stormweer vandaag stonden ze om 4 uur ook bij de hekken: Help! We willen naar binnen!
De afgelopen weken hoefden ze in totaal maar 2 dagen binnen te blijven, voor de rest elke dag lekker naar buiten met een dekentje op!
babetta schreef:mika11 schreef:He ik heb al heel veel gelezen over weidegang etc, maar nog nooit dat ze 1 voor 1 naar buiten mogen.
Wel apart, want een paard staat helemaal niet graag alleen.
Maar goed, het gaat erom dat jij het er naar je zin hebt met je paard.
Ze willen gewoon voorkomen dat de paarden elkaar kapot trappen & omdat gewoon niet alle eigenaars willen dat er paarden van andere mensen bij hun paard staan
Vulina schreef:Coeur, hoe groot is jullie land dan??
Wij hebben onze volwassen paarden gewoon met z'n 6en buiten staan, en de jonge gaan in groepjes van 3. Nog nooit problemen gehad, zolang ze maar weg kunnen komen!