Nieuwe stal, beste stal ooit!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:23

ik zeg trouwens niet dat alle paarden maar 24/7 naar buiten moeten, niet alle paarden willen dat en laat staat dat het mogelijk is op een stal.
maar ik vind 't gewoon niet dierwaardig om het dier in de zomer 18 uur binnen te houden, en in de winter maar dag en nacht.. nee je kan mij niet wijsmaken dat een dier daar gelukkig van wordt. overigens doen veel mensen dit, en daarom wordt 't als ''normaal'' gezien. een paard kan makkelijk op stal staan, kijk maar iedereen doet het :roll: maar wanneer ze een hond 23/7 in de bench laten zitten is 't zielig..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:24

gabjj8 schreef:
Totaal mee eens.

Vind het pure dierenmishandeling, en eigenlijk is half bokt daarmee bezig.

de halve wereld eerder ;)
maar TS gelukkig is het een goeie stal en kan je paard nu wat langer buiten.
Dat paarden zoveel mogelijk buiten moeten daar ben ik het mee eens, maar jou keuze en als het beter is dan het vorige dan is dat al super!
geniet er van!

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:25

Als een paard niet naar buiten kan kan die niet eens zijn benen strekken en gek doen op zijn eigenmanier alleen maar als er een ruiter op zit of aan de longe. en als ze dan een keer bokken krijgen ze ook nog op hun flikker ook! een paard heeft ook recht op een paar uur per dag gras en dat is niet het enige ze moeten ook ff lekker kunnen rennen en bokken en doen op een stuk land wat erg groot is zodat een paard zich niet meer opgesloten voeld.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:26

Aria_zz schreef:
gabjj8 schreef:
Totaal mee eens.

Vind het pure dierenmishandeling, en eigenlijk is half bokt daarmee bezig.

de halve wereld eerder ;)
maar TS gelukkig is het een goeie stal en kan je paard nu wat langer buiten.
Dat paarden zoveel mogelijk buiten moeten daar ben ik het mee eens, maar jou keuze en als het beter is dan het vorige dan is dat al super!
geniet er van!

Hihi.. ja tuurlijk de halve wereld, maar ik laat geen bokkers er even buiten, want dat is beetje raar die erbij te betrekken :))

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:26

Maar op de stal waar ts eerst stond kwam haar paard om de dag naar buiten. Daar mee vergeleken is het nu echt een "paradijs".
Tuurlijk is het beter als ze de hele dagen naar buiten kunnen. En dat ze de hele dag wat te knabbelen hebben ofzo.
Ik stond ook voordat ik dit vond ook op een manege. Daar kwamen de paarden ook alleen zomers op de wei. En was het nummertje trekken bij de bak. Maar goed wat moet je dan? Paard maar verkopen? Hier is genoeg land en stallen maar niet allemaal even lux. De meeste boeren willen hun land hier niet verhuren. En als ze het verhuren mag je er geen stal op zetten.

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:30

bij ons op stal staat een paard al 2 maanden op stal 24 uur per dag.

we hebben van de week aan geboden het paard te gaan poetsen te longeren eventueel te gaan rijden zodat hij niet meer friss is (dat was de reden dat ze er niets mee deed) toen kreeg een vriendin van mij het belletje een dag later dat dat niet hoefte en dat ze van het zomer wel weer vaker zelf ging rijden.

dit vind ik ook erg zielig.

heb het zo te doen met dat beestje.hij staat stuitergek op stal en vol op het voer...knetter gek is dat beest

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:31

mhollander schreef:
Maar op de stal waar ts eerst stond kwam haar paard om de dag naar buiten. Daar mee vergeleken is het nu echt een "paradijs".
Tuurlijk is het beter als ze de hele dagen naar buiten kunnen. En dat ze de hele dag wat te knabbelen hebben ofzo.
Ik stond ook voordat ik dit vond ook op een manege. Daar kwamen de paarden ook alleen zomers op de wei. En was het nummertje trekken bij de bak. Maar goed wat moet je dan? Paard maar verkopen? Hier is genoeg land en stallen maar niet allemaal even lux. De meeste boeren willen hun land hier niet verhuren. En als ze het verhuren mag je er geen stal op zetten.

dat kan wel zo zijn, als ik een paard uit de derdewereld landen haal, en die vervolgens hier in 'n stalletje prop voor de rest van z'n leven is dat waarschijnlijk ook 'n ''vooruitgang'' maar of 't paard er nou gelukkig van wordt? en ja, ik denk wanneer je je paard geen paardwaardig leven kan geven, je je paard beter kan verkopen :x

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:32

Ladynette schreef:

we hebben van de week aan geboden het paard te gaan poetsen te longeren eventueel te gaan rijden zodat hij niet meer friss is (dat was de reden dat ze er niets mee deed) toen kreeg een vriendin van mij het belletje een dag later dat dat niet hoefte en dat ze van het zomer wel weer vaker zelf ging rijden.

heb het zo te doen met dat beestje.hij staat stuitergek op stal en vol op het voer...knetter gek is dat beest

en dan vinden ze 't gek dat ze stalgebreken krijgen, maargoed even naar de ruitershop een paar kluisters o.i.d. halen en opgelost!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:33

Ladynette schreef:

Ik zal als ik jou was hem eruit halen zonder toestemming...
Dit is echt pure dierenmishandeling en jullie doen er net zo hard aan mee, door hem daar te laten staan.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:34

Mijn paarden hebben op vele stallen gestaan, maar ik was nooit tevreden.
- Ze kwamen niet buiten
- Zeer slechte weides
- slecht eten/bijna geen hooi
- beloftes niet houden
- ....

Nu heb ik twee weides die ik huur op 6km. 1wei is opgedeeld in drie stukken, de andere is gewoon afgespannen met een schuthok.
Op de tweede wei, staan nu mijn veulen samen met een ander veulen.
Op de eerste wei staat mijn volwassen paard samen met een paard op training. Elk heeft zijn eigen stukje. Op enkele meters is er een grote grasvlakte, waarop ik kan rijden en op 700meter heb ik hectaren bos ter beeschikking om te rijden!

Om de paarden bij slecht weer de mogelijkheid te geven om buiten te komen, heb ik aan elke stal een paddock gemaakt. Zo hebben ze toch wat om te wandelen, als het regent, sneeuwt,ijzelt...

Afbeelding

Ik moet wel zeggen dat ik de volwassen paarden volgende winter voor een paar maanden naar de manege ga verhuizen. Momenteel is het bijna niet te doen, elke dag 75-100liter water in tonnen dragen (auto kan niet tot de wei), niet altijd kunnen wegrijden met de trailer om te oefenen (Aristo heeft 2 weken in zijn stal + paddock gestaan door het kl*te weer, wat ook niet goed is), ik kan de mest niet wegbrengen bij slecht weer, heb er geen licht of stroom, ...
Er is wel een weide in de manege, maar je moet er je paard zelf opzetten als die vrij is en je moet aanwezig blijven zolang hij erop staat. Verder 2 binnenpistes, grote buitenpiste.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:36

Citaat:
Ik zal als ik jou was hem eruit halen zonder toestemming...
Dit is echt pure dierenmishandeling en jullie doen er net zo hard aan mee, door hem daar te laten staan.

hoewel ik 't er mee eens ben dat dit echt sneu is, zou ik niet zomaar iemand anders paard uit z'n stal halen..
ik ben niet van mening dat jullie net zo hard meedoen.. wat als er iets gebeurt?
wie is er dan verantwoordelijk? juist jijzelf.
ik zou ze er gewoon op aanspreken.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:36

Ik betaal 50 euro per maand. En voor een dubbele stal waar tussenschot uit is 100 euro.

Ik heb hiervoor:

* Een buitenbak 20x60
* 2 grote weilanden.
* Binnenspuitplaats
* Kantine met wc.

Ze gaan bij ons de gehele dag naar buiten, al staan we maar met 4 paarden dus hebben ruimte over. Van de zomer wil ik de weilanden gaan splitsen zodat ik kan wisselen.. Vlakbij is de manege, en bos/zandverstuiving 15 min rijden.

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:37

Haha ik doe niks en ben in dit opzicht niet verandwoordelijk voor dit dier hoe sneu ik het ook vind voor dit paard we kunnen haar niet los laten omdat de paddocks dus vol sneeuw liggen. als het goed doet de eigenaar van onze stal de paarden weer naar buiten van het weekend.

Ik mishandel dit paard niet door hem er niet uit te halen als hun zeggen nee jullie blijven van dit paard af dan blijf ik eraf! heb geen zin dat straks dat paard en been breekt wanneer ik hem los laat ergens Dan ben ik wel verandwoordelijk ervoor en is het mijn schuld.

Kom jij anders ff langs bij ons mag jij hem er wel uit halen:)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:37

Ik schrik hier toch wel van sommige verhalen hoor :o Ben echt superblij met het plekje waar mijn paard staat :j

- particuliere stalling bij vrienden
- Van april t/m november 24/7 weidegang, super natuurlijke weide midden in het bos met beekje heuvels bomen en alles, 3,5 ha groot, voor 3 paarden met schuilstal.
- Swinters van 8 tot 8 op de wei(alleen bij heel nat in de bak), weer of geen weer. Onbeperkt hooi bijgevoerd
- Buitenstallen van 3,5 x 3,5 met buiten en binnenopening
- Prive buitenbak met verlichting + hindernismateriaal
- Als je de bak uitgaat zit je in het bos met super mooie uitrijmogelijkheden
- Op 15 min stappen van de verenigingsbinnenbak 20x60
- sochtens wordt er gevoerd en buitengezet, savonds doe ik meestal
- Mag zelf weten wat en hoeveel er gevoerd wordt
- trailer + auto die altijd beschikbaar is

Vandaag is de eerste dag in 5 jaar dat ze een dag binnenstaan omdat het onverantwoord was met de gladheid, morgen schudden we oud hooi op het pad zodat ze veilig naar de wei kunnen

Dit alles voor 110 euro pm (betaal alleen wat hun aan extra kosten hebben voor mijn paard). Als ik geen plekje kon vinden waar ze niet de hele dag buitenstaan in de winter, had ik geen paard genomen :n

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:38

Citaat:
Nou prima toch! Het is niet ideaal maar beter dan wat ze had dacht ik zo. Er zijn nog wel meer stallen waar paarden niet naar buiten kunnen. Hier in de buurt is er zelfs een manege waar ze geen land bij hebben. Kijk dat vind ik ook niet goed. Elk paard heeft recht op een paar uur gras per dag.

een paar uurtjes/halve dag. laten we van 't hoogste uitgaan en dus halve dag nemen. dat zijn 6 uurtjes. 24 - 6 = 18. dat betekent dat hij in de zomer nog zo'n 18! uur op stal staat per dag. dan komt de winter en staat hij 23 uur per dag op stal.
ik vind 't verre van ideaal..[/quote]

Totaal mee eens.

Vind het pure dierenmishandeling, en eigenlijk is half bokt daarmee bezig.[/quote]

O JEE...ik zal dan maar snel een ander paarden forum gaan zoeken want ik ben een dierenbeul volgens bokt als ik dit lees!!!
Mijn paarden staan momenteel niet langer dan, denk 2 uur, buiten. ERUG HE???
Paarden zien er ook verschrikkelijk zielig uit, eten niet, zijn mager en doordat ze zo weinig beweging krijgen zijn ze zo stijf als een plank!
Wat een dierenbeul ben ik zeg, dat ik mijn dieren niet de hele dag buiten heb staan! Ik zou opgesloten moeten worden, mijn paarden moeten in beslag genomen, en bovenop dat alles zou ik de rest van mijn leven geen paarden meer mogen houden!
kom nu mensen........ veel buiten staan is prima, niets mis mee, maar TS is zeker geen dierenbeul en dat zijn de eigenaren van de stal ook niet!!

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:41

wij zijn per paard 225 kwijt, en dan hebben we:

ruime binnen/buiten boxen 4,5 x 4,5
buitenbak (goede bodem) 20 x 60 goed verlicht
buitenbak/paddock (goede bodem) 20 x 40 goed verlicht
Binnenbak (in aanbouw) 20 x 40
elke dag word er binnen/buiten gezet
11hectare grond maar ze staan altijd bij hun eigen vriendjes
longeercirkel (goede bodem) goed verlicht
goed onderhouden springmateriaal
klein stukje crossterrein
er word 2x pd brok gevoerd en de hele dag door onbeperkt kuil(goedekwatiteit)
er word 1x pw gemest maar elke dag opgestrooit (stro goede kwatiteit)
afspuitplaats

veel ruimte en altijd rustig we zitten hooguit met zn 3e in de bak

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:42

Cybalia schreef:

afspuitplaats

wauw!! goede prijs, ferme stal!!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:42

aerdenhout1 schreef:
Citaat:
Nou prima toch! Het is niet ideaal maar beter dan wat ze had dacht ik zo. Er zijn nog wel meer stallen waar paarden niet naar buiten kunnen. Hier in de buurt is er zelfs een manege waar ze geen land bij hebben. Kijk dat vind ik ook niet goed. Elk paard heeft recht op een paar uur gras per dag.

een paar uurtjes/halve dag. laten we van 't hoogste uitgaan en dus halve dag nemen. dat zijn 6 uurtjes. 24 - 6 = 18. dat betekent dat hij in de zomer nog zo'n 18! uur op stal staat per dag. dan komt de winter en staat hij 23 uur per dag op stal.
ik vind 't verre van ideaal..

Totaal mee eens.

Vind het pure dierenmishandeling, en eigenlijk is half bokt daarmee bezig.[/quote]

O JEE...ik zal dan maar snel een ander paarden forum gaan zoeken want ik ben een dierenbeul volgens bokt als ik dit lees!!!
Mijn paarden staan momenteel niet langer dan, denk 2 uur, buiten. ERUG HE???
Paarden zien er ook verschrikkelijk zielig uit, eten niet, zijn mager en doordat ze zo weinig beweging krijgen zijn ze zo stijf als een plank!
Wat een dierenbeul ben ik zeg, dat ik mijn dieren niet de hele dag buiten heb staan! Ik zou opgesloten moeten worden, mijn paarden moeten in beslag genomen, en bovenop dat alles zou ik de rest van mijn leven geen paarden meer mogen houden!
kom nu mensen........ veel buiten staan is prima, niets mis mee, maar TS is zeker geen dierenbeul en dat zijn de eigenaren van de stal ook niet!![/quote]

Kom op zeg... Je weet zelf ook wel dat die dieren zich gelukkiger voelen als ze langer buiten staan.
Dit vindt ik echt een hele kinderachtige opmerking... sorry

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:45

Citaat:
Kom op zeg... Je weet zelf ook wel dat die dieren zich gelukkiger voelen als ze langer buiten staan.

nouja als ze denkt dat haar paarden gelukkig worden van 22/7 stal moet ze dat zelf weten natuurlijk :D misschien zit ze zelf ook wel 22 uur in dezelfde kleine ruimte en weet ze hoe prettig het is.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:46

Illusion schreef:
Citaat:

nouja als ze denkt dat haar paarden gelukkig worden van 22/7 stal moet ze dat zelf weten natuurlijk :D

Dat is wel helemaal waar :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:48

fijn dat je zo geniet op je nieuwe stal.

zal even het "mishandeling"gedeelte overslaan :)

zelf heb ik het enorm naar mijn zin op de het pension waar ponylief staat.
ze staat 24/7 buiten met haar vriendjes en krijgt 2 maals daags ruim voldoende ruwvoer.
verder moeten we wel zelf de wei schoonhouden en extra bijvoeren als het nodig is.

er is hier een bak en we zijn bezig met een roundpen te realiseren.
mocht ze ziek zijn is het mogelijk om haar in een ruime stal te zetten, maar daar maak ik eigenlijk nooit gebruik van :)

voor mijn pony betaal ik 35 euro per maand aan weigeld :)

Sleeper

Re: Nieuwe stal, beste stal ooit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:49

Even in het midden gelaten of het dierenmishandeling is, de dierenbescherming in NL pleit ervoor dat paarden minstens 4 uur per dag buiten moeten staan. Dus zij hebben dat inzicht wel

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:52

Sleeper schreef:
Even in het midden gelaten of het dierenmishandeling is, de dierenbescherming in NL pleit ervoor dat paarden minstens 4 uur per dag buiten moeten staan. Dus zij hebben dat inzicht wel

Dus.... dan betekend dat toch dat vele hier heel slecht bezig zijn :)

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:53

webster543 schreef:
Cybalia schreef:

afspuitplaats

wauw!! goede prijs, ferme stal!!

We zijn ook erg tevreden. wegens familie omstandigheden van mij 200km verder zijn we al een aantal weken hier, (trainen gaat toch niet) ik mis me paarden echt wel erg maar ik hoef me nergens druk om te maken, de staleigenaar verzorgd ze zonder extra kosten en mochten ze bekapt of beslagen moeten regel hij het wel en krijgen we de rekening als we terug komen, hetzelfde verhaal mocht er echt wat zijn (maar dan neem ik natuurlijk wel de raket richting stal)
en trouwens trailer stallen is ook gratis

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:55

ik sta op een manege in aanbouw voor 220 euro pp maand

1 kleine binnenhal 25 x 40
1 grote binnenhal 40 x 90
1 grote buitenbak 70 bij 80 ongeveer
1 longeerton
4 paddocks
solarium en warmwater

Ze krijgen 3 keer kuil en 1 keer brok
stallen zijn 3,5 bij 3,5
Ze komen in de winter 2 uurtjes buiten en als het te glad is komen ze los in de kleine binnenbak. Je mag ze zelf extra buiten zetten als je wil. zomers van april tot november ongeveer 24 uur buiten
Worden de hele week opgestrooid en op maandag leeg gehaald.
Staan in totaal 40 pension klanten, dus altijd ruimte om te rijden

Helemaal super dus!