Openingstijden op stal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:20

Ik moet er niet aan denken dat de stal altijd begaanbaar voor iedereen is. Ik zou geen oog dichtdoen.
Ook de verzekering zal het vast niet kunnen waarderen als dat dure sportpaard zonder enige inbreeksporen uit zijn stal kan worden meegenomen.
Hier gaan de stallen en hekwerken na sluitingstijden dicht.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:29

Tootz schreef:
Voor de mensen die geen sluiteningstijden hebben: hoe gaat dat bij jullie dan met afsluiten? Is er echt iemand die dan net zo lang blijft totdat iedereen klaar is?

1 grote poort die met een code werkt aan de ingang van het terrein. Niemand onbekend die daar binnenkomt.
Poorten van stallen en deuren doe je altijd dicht en het licht doe je altijd uit als je weggaat. Ook tijdens de dag trouwens. Als er iemand na je komt doet die alles gewoon terug aan en terug uit als die weggaat.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:40

Stephanie_W schreef:
Ik moet er niet aan denken dat de stal altijd begaanbaar voor iedereen is. Ik zou geen oog dichtdoen.
Ook de verzekering zal het vast niet kunnen waarderen als dat dure sportpaard zonder enige inbreeksporen uit zijn stal kan worden meegenomen.

Als ze hem willen pakken lukt dat toch wel heb dat nu al zo vaak gezien net als zadels enz.. zelfs een afgesloten terrein kregen ze open.

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:50

Prisca schreef:
Stephanie_W schreef:

Als ze hem willen pakken lukt dat toch wel heb dat nu al zo vaak gezien net als zadels enz.. zelfs een afgesloten terrein kregen ze open.

Ik begrijp dat die kans altijd aanwezig is, maar ik zou me er niet prettig bij voelen wetende dat jan en alleman in de donkerte, met geen tot nauwelijks toezicht, zomaar de stallen in kan komen.

Daphne__

Re: Openingstijden op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:52

De stal waar wij wouden gaan staan mocht je voor 7 uur 's ochtend en na 8 uur 's avonds niet komen...

Nou dat hebben wij toch maar niet gedaan, IVM plannen voor wedstrijden... ;)

We staan nu op een stal waar je dag en nacht welkom bent :j

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:55

Bij ons is geloof ik de regel, na 11 uur niet meer rijden?

Maar goed, iedereen die er een paard heeft staan heeft gewoon sleutels van beide hekken en van de stallen :) Zo komt er dus ook niemand op het terrein die niet welkom is, maar kun je wel altijd bij je paard terecht :)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:56

Wij hebben geen openingstijden.
Persoonlijk lijkt het me ook niets wil naar mijn paard wanneer ik dat wil (uizonderingen daar gelaten)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:06

Tootz schreef:
Voor de mensen die geen sluiteningstijden hebben: hoe gaat dat bij jullie dan met afsluiten? Is er echt iemand die dan net zo lang blijft totdat iedereen klaar is?

Hier werken ze met sleutels en codes. :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:13

Haha, wij hebben geeneens een hek :P.
Is gewoon altijd open, staleigenaar woont wel in het huis erbij :).
Komen ook vaak zat nog mensen om 0.00 uur..

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:14

Jolliegirl schreef:
Tootz schreef:

Hier werken ze met sleutels en codes. :)

Nou bij ons is de laatste voerronde om ongeveer 11 uur en dan is iedereen al weg ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:15

Ik heb geen idee hoelaat de laatste voerronde is hier.
Ik ga zowiezo toch niet na 22.00 uur naar stal. Moet sochtends weer vroeg op om stage te lopen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:17

Ik heb de sleutel van het hek/deur dus ik kan er altijd bij.
In principe is het geloof ik in het weekeind liever tot 19.00 en
dan niet meer. Maar ik ga altijd overdag. Door de weeks kun je
iig rijden tot half 11 altijd. :j

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:24

Ik heb gelukkig de luxe dat ik mijn paarden aan huis heb staan, maar vind het toch een interessante discussie.

Ik vind openingstijden heel logisch, een pensionstalling is ook net een bedrijf en ook die mensen hebben behoefte aan rust.
Daarnaast, en dat is voor mij zeker zo belangrijk, moeten de paarden ook een rustperiode hebben. Als jan en alleman op elk tijdstip binnen kan komen wandelen dan is er voor de paarden ook totaal geen rust op stal. Zoals iemand hier zegt dat zij om 00 uur op stal komt zou voor mij juist een reden zijn om mijn paard daar weg te halen :+

Uitzonderingen als wedstrijden of ziekte zou geen probleem moeten zijn, en dat is het volgens mij (mits in overleg) ook bij bijna niemand.

Kirstten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:29

Op de manege waar ik rijd is het:
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag: van 15.00 tot 22.00
Woensdag: 13.00 tot 22.00
Zaterdag: 09.00 tot 17.00
Zondag: Gesloten maar worden alle manege paarden en pony's los gelaten!

En op de manege waar ik mijn verzorgpaard heb(manege's zijn van dezelfde eigenaar):
Maandag 13.00 tot 22.00
Woensdag 09.00 tot 22.00
Donderdag 09.00 tot 23.00
Vrijdag 09.00 tot 21.30
Zaterdag en Zondag 09.00 tot 17.00

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:31

@kirstten Ik neem aan dat die tijden gelden voor manegeklanten?
En niet voor mensen die daar hun paard hebben gestald.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:32

Maar als er dan wel een keer spullen (of paarden) zonder sporen van braak weg zijn en je hebt, laat zeggen, meer dan 20 pensionklanten ofzo, dan wordt het toch een ingewikkeld verhaal. Je kan moeilijk iedereen die z'n paard bij je wil stallen een verklaring van goed gedrag laten inleveren of hem/haar op zijn/haar blauwe ogen vertrouwen.

Tuurlijk, overdag/'s avonds kan het ook gebeuren, maar die kans is wel kleiner dan dat het 's nachts gebeurt. Ik vraag me ook af hoe dat met de verzekering zit, is het niet zo dat zadels achter 2 sloten moeten zitten? (Geen idee, mss banketstaaf ik poep, maar zoiets had ik ooit gelezen.)

Je zou trouwens ook nog met een tijdklok kunnen werken. Bij een van de stallen waar ik kom, gaat het automatische toegangshek om 22 uur gewoon niet meer open of dicht.

En als de eigenaar op het terrein woont, lijkt me dat je geen oog dicht doet als je gerommel hoort om 1 uur 's nachts. Je zal toch altijd willen checken of het misschien ongewenste personen zijn. En dan ook wel weer vroeg eruit om te voeren e.d.

Ik kan me openingstijden dus goed voorstellen, mits ze redelijk zijn. Ik zie ook niet dat openingstijden van 7.00 tot 23.00 ofzo een probleem moeten zijn voor de meeste mensen. (Mensen met aparte werktijden daar gelaten. En dat voor spoedgevallen/voor de da van de tijden wordt afgeweken, lijkt mij meer dan logisch.) Maar op zondag zo vroeg dicht, dat vind ik ook raar en niet redelijk. De meeste mensen hebben op zondag toch juist tijd om lekker met hun paard bezig te zijn!

nickyf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:35

en als je nou zondag een wedstrijd hebt? :?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:36

nickyf schreef:
en als je nou zondag een wedstrijd hebt? :?

Dan is de stal waar ik sta dus ongeschikt.. :+

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:39

Volgens mij van half 8 smorgens tot 10 uur 's avonds ofzo. Heb je wedstrijd ofzo, moet je het even laten weten en dan kan je ook eerder of later komen. :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:40

Openingstijden kan ik van de ene kant wel snappen, maar van de andere kant ook niet.
Als je begint aan een pensionstal weet je dat je mensen op je terrein gaat krijgen die een heel belangrijk bezit aan je toe vertrouwen waar ze (normaal gesproken) veel tijd aan besteden.
Dat de stal 's avonds laat sluit oké, maar een stal waar je op bijv. Zondag niet mag komen vind ik van de zotte.
Het weekend is voor veel mensen het moment om extra tijd aan hun paard te besteden.
Als ze dan ook de hele dag niet buiten komen vind ik het helemaal erg.

Wij waren vorig jaar op vakantie in Zeeland, waar je dus ook niet meer 's avonds bij je paarden mocht.
Vond dat echt verschrikkelijk dat ze na 17.00-18.00 zo opgesloten stonden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:41

Silence, als je dat van de zotte vind, zoekt men toch lekker een andere stal? :P

Voor ieder wat wils :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:42

malloesje schreef:
Uitzonderingen als wedstrijden of ziekte zou geen probleem moeten zijn, en dat is het volgens mij (mits in overleg) ook bij bijna niemand.

Ik vind dat je wedstrijden moeilijk onder uitzonderingen kunt scharen als je in het zomerseizoen actief meerijdt. Dan ben je ieder weekend toch wel beide dagen weg.
Maar goed, een stal met sluitingstijden is niets voor mij, voor een ander is het weer ideaal, gelukkig dat er meer dan genoeg pensionstallen zijn met voor ieder wat wils.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:43

Inderdaad, zo'n stal zal ook nooit mijn keuze zijn om mijn paarden te stallen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:44

bij ons zijn er dus geen vooropgestelde uren. en er zij eigenlijk nooit problemen, ook al doet iedereen bijna alles zelf. We hebben verschillende blokken en de paarden die er samen uitkomen staan ook samen en worden samen gevoederd.
de ene blok wordt al om 6u gevoerd en in de voormiddag getraind en deze rusten in de namiddag, maar buiten voor een voerronde komt er niemand meer in die stallen.
zo staan de "losse" pensionpaarden zoals die van mij samen met enkele anderen, deze worden 's morgens om 7.30 door mij gevoerd en daar komt zelden nog iemand aan te pas,hooguit om buiten te zetten tot 18.00 en dan komen de verschillende eigenaren voeren, mesten, rijden,... en we proberen telkens voor 23.00 alles af te ronden. dus tijd om te rusten genoeg zou ik denken...

verder vind ik dat openingstijden als richtlijn wel ok, maar niet dat je daadwerkelijk het erf afgejaagd zou worden rond 16u omdat de pensionhouders dit zo willen...

bij ons is de toegang ook via poort met code en alle persoonlijk spullen achter slot en grendel.
1 maal een diefstal gehad, waarvan we nog steeds vermoeden dat iemand de code geklikt heeft...
want er was maar 1 specifieke zadelkamer opengebroken terwijl er wel meerdere zijn...

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:44

Wat een rare tijden!!
Wij hebben geen tijden,
maakt niet uit wanneer ik kom...
De enige regel die we hebben is
*Niet rijden als de lantaarns aan zijn (donker)
*de boxen doen als je er bent in de winter.
*In de zomer de wei mest ruimen