Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Vala schreef:Wat een rare stalhouder dat hij niet meer uitgemest wordt en niet naar buiten gaat.
Vala schreef:En het paard in de voortuin planten vind ik ook een rare actie. Volgens mij zijn er wel andere manieren om dit op te lossen.
aerdenhout1 schreef:Juangi schreef:Of het diefstal is, geen idee! Maar degene die het paard onderhoudt (betaalt) per maand, die word wettelijk als eigenaar gezien. Vandaar dat je weinig aan eigendomspapieren hebt.
Klopt, maar dat is natuurlijk niet al na 1 maand b.v. maar na 1 jaar dacht ik.
Dus TS als je het risico zou durven nemen om hem gewoon mee te nemen?????????????
Misschien met een soort van overeenkomst met de stal eigenaar waar hij nu staat en waar al maanden niet is betaald?
Aan de andere kant zouden die volgens mij het paard ook zelf mogen verkopen na een X aantal maanden al zal dat zonder papier nooit op brengen wat de achterstand van het pensiongeld is.
Wat ik wel erg vind, is dat het dier het nodige word onthouden qua voer en verzorging!
Al zouden ze hier 3 jaar niet betalen, het paard zou ten alle tijden nooit het slachtoffer worden en lijden onder zijn of haar baas.
Dus die zou net als alle andere paarden zijn voer krijgen en buiten en binnen worden gezet.
Alleen het poetsen zou er natuurlijk bij in schieten, maar ik zou zelfs de hoefsmid, mits nodig, uit eigen zak betalen!
Alleen laat ik het geen maanden duren en grijp al veel eerder in.