afwisseling.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:14

xxmarinthe schreef:
weetje ik ben hier klaar mee al dat gezeur!
bah.
ik weet zelf heus wel of hij er genoeg uitkomt ik heb niet voor niets ook al veel ervaring het enigste waar ik om vroeg was afwisselingen om lekekr met hem te spelen enzo maar als dat teveel gevraagd is oke dan.
maar jullie moeten niet zeuren dat hij er niet genoeg uit komt
hij is 5 en heeft genoeg beweging en hij is bijna nooit druk dus daar al het niet aan liggen.

bah wat ben ik klaar met het lezen van dit topic en de manier waarop jij omgaat met mensen die je tips geven! Nu snap ik waarom ze in willen voeren dat mensen een diploma moeten hebben voor het houden van paarden. Dat komt door deze mensen die hun paard elke dag op stal hebben staan en dat verder niet aan hun hart laten gaan! Zomaar even een dag overslaan en je vind dat normaal?Hoe bepaal jij of je paard genoeg beweging krijgt??? Heb je dat aan hem gevraagd? Paarden horen niet op stal te staan. Ik sta ook op een pensionstal maar doe wel mijn stinkende best om elke dag te gaan en haar er zo veel mogelijk uit te krijgen. Ze komt ook op de wei.
Als dit niet kan moet je zoeken naar een betere stal in je omgeving.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:16

Sabinee__ schreef:
Wat nu genoemd zijn, zijn gewoon feiten. Het zijn de basisbehoeften van je dier.
Daar kan je gehoor aan geven of niet. TS heeft besloten het niet te doen.
Dat heeft niets te maken met 'je weet zelf', als jij de keuze maakt op niet het meest optimaale voor je paard te geven, dan niet.
Maar verwacht dan niet dat iedereen dezelfde keuze maakt :) .

En ik ben zéker niet jaloers. Want, niet arrogant bedoeld, ik denk toch dat mijn verzorgpaard het iets beter heeft ;) .

Ik denk dat menig dier het inderdaad beter heeft...

Ik vind het wel heel erg gek dat je nu ineens wijzigt van een paard dat 5 keer per week los komt naar je paard die elke dag op de wei staat?? Beetje gek maar ik wijzig mijn post niet en hoop dat je iets leert van alle reacties over de basisbehoeften van een paard.

xxmarinthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 00:52

waarom zeurt iedereen nou zo tegen me wat heb ik verkeerd gedaan
ik reageer zo omdat iedereen lijkt tegen me te zijn alleen omdat ik iets vraag
man ik kan hier wel om huilen hoe zielig sommige mensen kunnen zijn met andere te beschuldigen voor dingen die helemaal niet gebeuren en is het zo ab normaal dat paarden in de winter op stal staan s´nachts
en mijn paard zou t echt niet het aller slechtst hebben in nederland hoor
ik doe ook gewoon mijn best om hem tevreden te houden en ik geef tenminste om hem.
ik moet nu gewoon huilen alleen omdat jullie zo rot tegen me doen ;( .
maarja laat maar zeg al niks meer hier ik ben toch niet goed genoeg.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 02:34

De verwarring is waarschijnlijk ontstaan omdat je in het begin van je berichten deed overkomen of je paard max een half uur per dag buiten kwam ALS jij naar stal ging. Daarna vertelde je dat je soms niet eens gaat, waardoor het leek dat je paard soms 2 dagen achtereen op stal stil stond, snap je?
Daar reageert men zo fel op.
En het feit dat jij op tips en adviezen niet altijd even aardig reageerde..

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 02:44

Sabinee__ schreef:
De verwarring is waarschijnlijk ontstaan omdat je in het begin van je berichten deed overkomen of je paard max een half uur per dag buiten kwam ALS jij naar stal ging. Daarna vertelde je dat je soms niet eens gaat, waardoor het leek dat je paard soms 2 dagen achtereen op stal stil stond, snap je?
Daar reageert men zo fel op.
En het feit dat jij op tips en adviezen niet altijd even aardig reageerde..

Amen! Ik wilde eigenlijk bijna hetzelfde reageren.
Mijn advies aan de ts: lees dit topic nog even door alsof een vreemde het heeft gepost en niet jij, wat vind je dan van je verhaallijn? je maakt er elke keer wat anders van. Eerst staat tie amper buiten daarna toch wel heel veel en dan vooral het feit hoe je reageert. Daar verwacht je toch geen aardige reactie op?

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 03:02

TS: bokt kan soms wat heftig reageren.
Misschien is het verstandig om duidelijk op een rijtje te zetten wat er nú met hem gedaan word.
Dan word je verhaal een stuk duidelijker, nu is het elke keer iets anders.
Ik begrijp dat dit allemaal heel erg hard binnenkomt, het is niet niks als mensen zeggen dat je niet goed voor je paard zorgt, maar ze proberen je te helpen.
Natuurlijk kan het gebeuren dat je een dagje niet kan komen, of dat je een dagje niet zoveel tijd hebt. Ik snap ook best dat de staleigenaar zijn gras niet kapotgelopen wil hebben. Maar je kunt wel proberen je paard alsnog zoveel mogelijk tijd buiten de box te geven. Als het even kan in een groep andere paarden.
Want het blijft een feit dat één uurtje buiten niet genoeg is voor een paard om gewoon gelukkig te kunnen zijn, het zijn immers dieren die gemaakt zijn om hele dagen buiten te staan.
Mijn advies is: lees inderdaad dit topic nog eens door. Er zijn veel nuttige tips gegeven waar je misschien wel iets mee kunt gaan doen. De beurtrol bijvoorbeeld. Veel succes en probeer je niet helemaal af te sluiten uit zelfbescherming!

lailapri

Re: afwisseling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:29

Om een paard wat te leren moet je zijn of haar opening zoeken, dan zal hij of zij open staan om te leren. Doe je dat niet kun je niet op een eerlijke en zachte manier wat aan hem of haar leren en moet je hem of haar breken.

Om een mens wat te leren moet je zijn of haar opening zoeken, dan zal hij of zij open staan om te leren. Doe je dat niet kun je niet op een eerlijke en zachte manier wat aan hem of haar leren en moet je hem of haar breken.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:57

xxmarinthe schreef:
waarom zeurt iedereen nou zo tegen me wat heb ik verkeerd gedaan
ik reageer zo omdat iedereen lijkt tegen me te zijn alleen omdat ik iets vraag
man ik kan hier wel om huilen hoe zielig sommige mensen kunnen zijn met andere te beschuldigen voor dingen die helemaal niet gebeuren en is het zo ab normaal dat paarden in de winter op stal staan s´nachts
en mijn paard zou t echt niet het aller slechtst hebben in nederland hoor
ik doe ook gewoon mijn best om hem tevreden te houden en ik geef tenminste om hem.
ik moet nu gewoon huilen alleen omdat jullie zo rot tegen me doen ;( .
maarja laat maar zeg al niks meer hier ik ben toch niet goed genoeg.

Misschien moet je gewoon geen topic op bokt plaatsen en het zelf oplossen en met iemand praten van stal bijvoorbeeld, want je kan verwachten op bokt dat je negatieve reacties krijgt zoals je ziet .. die moet je gewoon negeren of toch kijken of je wel iets fout doet..

Succes. :)

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:04

lailapri schreef:
Om een paard wat te leren moet je zijn of haar opening zoeken, dan zal hij of zij open staan om te leren. Doe je dat niet kun je niet op een eerlijke en zachte manier wat aan hem of haar leren en moet je hem of haar breken.

Om een mens wat te leren moet je zijn of haar opening zoeken, dan zal hij of zij open staan om te leren. Doe je dat niet kun je niet op een eerlijke en zachte manier wat aan hem of haar leren en moet je hem of haar breken.

Wat wil je hiermee zeggen? Dat je een opening zoekt bij de TS?

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:04

het is jammer dat je paardje niet volledig verkeersmak is en dergerlijke want als hij gaat wegrennen en hij komt op ijs terecht... nee dan wil ik de gevolgen niet weten |(
als je paard schrik heeft kan schriktraining helpen en als je niet beschikt over die dingen kan je een cursus schriktraining volgen
veel succes! :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:07

dat we met zijn allen eigenlijk doen wat we bij een paard niet willen, namelijk breken ipv leren.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:33

lailapri schreef:
dat we met zijn allen eigenlijk doen wat we bij een paard niet willen, namelijk breken ipv leren.

Ja, dat is zo. Ja, wat moet ik verder nog zeggen. Dat is zo.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:46

weet ik niet, maakt ook eigenlijk niet uit, maar schoot me te binnen.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:52

in ieder geval wordt er hier iemand keihard afgebrand. Dat is wel als "breken"te beschouwen denk ik?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:38

ik vind niet dat ts keihard afgebrand word.
haar verhaal was onduidelijk, van 5x per week een half uurtje uit stal naar zeker 2 tot 5 uur per dag buiten...
aangezien er zoveel word gelet op welzijn van paarden, vind ik het niet meer dan terecht dat er op gewezen word dat een half uur per dag echt te weinig beweging is voor een paard.

daarnaast vind ik dat ts ietwat overdreven reageerd, niemand heeft gezegd dat zij slecht voor haar paard is.
ts is 17 jaar, dan behoor je imo toch wel een beetje met kritiek om te kunnen gaan?
overigens is het vaak wel zo dat je via internet botter over kunt komen dan wanneer je iemand face to face spreekt.

mijn paard staat ook veel op stal met die sneeuw, de stalhouder vind het risico te groot en ik kan dat alleen maar beamen.
wel heeft hij een stal van ruim 4x4m en kunnen we in de binnenbak veel doen qua rijden, longeren of springen/schriktraining.
de winter is gewoon een moeilijke periode, voor iedereen.

ts, niemand brand je af of zegt dat je niet van je paard houd, we geven alleen aan dat je verhaal een beetje warrig overkomt en dat een half uur beweging te weinig is.
echter, ik denk dat iedereen wel begrip heeft voor de situatie, er zijn echt wel meer stallen waar de paarden met dit weer niet buiten kunnen.

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:17

Ik zou voor de afwisseling ipv rijden schriktraining doen (met vlaggetjes, zeilen, balkjes, autobanden, toeters, belletjes enz.)
Ook kan je VD gaan doen. Mijn pony vindt dat erg leuk!

Je kan bijvoorbeeld,

-schriktraining
-longeren
-rijden
-VD
-losgooien/spelen

Dan heb je al 5 dagen gevuld.

En als je een dagje niet kan, kan je vragen of een vriendin even naar je paard toe wilt. Dat doe ik ook en dan voel je je gelijk niet zo schuldig dat je niet bent gegaan.

En @lailapri, leuke filmpjes en je geeft wijze adviezen!
Succes!

xxmarinthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 00:59

weetje laat ook maar ;s ik zeg niet dat hij er een half uurtje uit komt =.= ik neem de moete niet eens meer om in dit topic te kijke ;s

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:10

svdijk schreef:
ik vind niet dat ts keihard afgebrand word.
haar verhaal was onduidelijk, van 5x per week een half uurtje uit stal naar zeker 2 tot 5 uur per dag buiten...
aangezien er zoveel word gelet op welzijn van paarden, vind ik het niet meer dan terecht dat er op gewezen word dat een half uur per dag echt te weinig beweging is voor een paard.

daarnaast vind ik dat ts ietwat overdreven reageerd, niemand heeft gezegd dat zij slecht voor haar paard is.
ts is 17 jaar, dan behoor je imo toch wel een beetje met kritiek om te kunnen gaan?
overigens is het vaak wel zo dat je via internet botter over kunt komen dan wanneer je iemand face to face spreekt.

mijn paard staat ook veel op stal met die sneeuw, de stalhouder vind het risico te groot en ik kan dat alleen maar beamen.
wel heeft hij een stal van ruim 4x4m en kunnen we in de binnenbak veel doen qua rijden, longeren of springen/schriktraining.
de winter is gewoon een moeilijke periode, voor iedereen.

ts, niemand brand je af of zegt dat je niet van je paard houd, we geven alleen aan dat je verhaal een beetje warrig overkomt en dat een half uur beweging te weinig is.
echter, ik denk dat iedereen wel begrip heeft voor de situatie, er zijn echt wel meer stallen waar de paarden met dit weer niet buiten kunnen.

Ik vind wel dat er te hard gereageerd word. Of misschien kan ik beter zeggen: te weinig opbouwend. Ik ben het zeker eens met de anderen die ook gereageerd hebben: een half uur, een uur of twee uur buiten is gewoon te weinig voor een paard. Maar ik denk dat je dit alles wel op een andere manier kunt brengen, waardoor de TS er wel wat mee kan. Want van wat ik nu zie is de TS een persoon die niet zo goed met kritiek om kan gaan. Er is niets mis met opbouwende kritiek! Iets wat sommige bokkers nog wel eens lijken te vergeten...

en ng even @TS: Lees je wel wa er in die laatste paar posts staat?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:41

xxmarinthe schreef:
weetje laat ook maar ;s ik zeg niet dat hij er een half uurtje uit komt =.= ik neem de moete niet eens meer om in dit topic te kijke ;s

Tjonge, wat een volwassen reactie, meer iets voor een 13-jarige dan voor een 17-jarige.
Zoals ik het lees komt je paard er de laatste maand meestal een uurtje of 2 per dag uit, soms sla je een dag over. Dit betekent dus dat hij wel eens 46 uur achter elkaar in zijn stal staat. In plaats van dat je je steeds zo aangevallen voelt en je als een slachtoffer opstelt kun je ook iets doen met de ideeen die men hier noemt om je paard een leuker leven te geven. 2 uur per dag uit de stal stelt natuurlijk ook geen fluit voor, dit is nog steeds veel te weinig voor een paard. Ik zou mijn tijd eens gaan besteden aan het zoeken van een stal waarbij de paarden wel hun beweging krijgen ongeacht het weer. Dus probeer iets te vinden met bijvoorbeeld paddocks.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:44

ts is toch ook 13? tenminste in haar profiel?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:55

ze zei toch dat dit het oude profiel van haar zusje was en dat ze zelf 17 is?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:27

ow aha dan heb ik daar overheen gelezen.