De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 02:39

Elin_

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 03:08

Ah oliebol! moet gauw dan wat kopen!
wat kan ik het beste kopen?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:12

Knert schreef:
Sjolvir schreef:
hmm, naar mijn idee, is de staart op de eerste foto's niet optimaal gewassen en geplozen etc.
Bij foto's op stal wel.
Tevens hele andere belichting en andere afstand.

Overingens vind ik het wel fijne antiklit.
En de vlekken verwijderaar is ook fijn.
Helaas schreeuwend duur.

Het LIJKT meer en voller, echter in 1 a 2 maand kan van zijn lang zal die leven er niet haar tot
onderaan zijn bijgegroeid.
Aangezien haar zeg 1 cm per maand groeit....

Voor een ieder die gaat voor het LIJKT voller effect prima..
Maar dan wil ik foto's van dezelfde afstand en belichting etc. dat scheelt ook al stuk.

ben ik helemaal met je eens.

Nou Knert & Sjolvir, omdat jullie allebei niet kunnen lezen (zie OP): de staart VOOR is zorgvuldig gewassen en uitgeplozen omdat ik een fotoshoot had met het paard. Als je al iets wilt zeggen dan zou dat over de glans kunnen zijn (maar daar heb je mij ook niet over gehoord). De foto's in de bak zijn voorzien van een laag opwaaiend stof. Logisch dat het er dof uitziet.

Daarbij: de staart op de NA foto's is al in geen tijden gewassen.

Ik snap dat een staart niet van top tot bodem kan groeien in 1 maand. :z Blijkbaar breken de haren niet af waardoor er minder staart verloren gaat? Ik kan dus prima leven met het LIJKT-voller-effect. Het lijkt en voelt namelijk echt voller!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:24

Elin_ schreef:
Ah oliebol! moet gauw dan wat kopen!
wat kan ik het beste kopen?

Detangler & Shine.

Smeer 't nu ook in m'n eigen haar. Heeeeerlijk zacht en glanzend (en totaal niet vet :D )

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:16

Ik zweer er ook bij, de detangler en shine nog niet gehad, maar wel de green spot remover, echt heel handig voor de keuring/wedstrijd met witte pony's. Hoe wit ik ze ook krijg, ze presteren altijd weer een nieuwe vlek erbij. en meestal net voor je binnen moet, even insprayen, handdoek erover en klaar, stralend wit. Ik heb het vooraf uitgetest op een niet gewassen schimmel, maar wel schoon. Die heeft iets van een week met een witte plek op haar buik rondgelopen ;) echt heel duidelijk.

Mooie foto van de witte vlek (zoek maar ;))
witte vlek onder haar schoft dus (voorste pony)

Afbeelding

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:52

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:09

Gebruik ook CM en ben zeer fan en heb zowat de hele stal eraan geholpen. Er is geen product wat er tegen op kan!. Ik doe eens per 2 weken wat in zijn staart en borstel en kam deze dagelijks hij heeft nooit klitten. Echt super spul.

Het is inderdaad alleen een nadeel dat het niet spuitbaar is, maar het werkt echt veeeeeeel beter als alle andere producten en ik heb er een hoop geprobeerd.

Het is wel duurder in de aanschaf, maar gaat ook veel langer mee, waardoor het alleen dus in aanschafprijs duurder is.

Afbeelding

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:47

Ik doe al 3 jaar met een fles detangler van cowboy magic... daar waar ik eerst iedere maand geld uit gaf aan equi-shine! Geweldig product CM maar de staart gaat er echt niet in 1 a 2 maanden veel meer van groeien! Je zou het dan sowieso echt helemaal op de staartwortel aan moeten brengen. Ik heb niemand ooit antiklit op de staartwortel zelf zien smeren? Ik ben het met je eens dat het voller aan voelt en dat er minder haren afbreken. Omdat er meer "lucht" tussen de haren zit LIJKT het voller en voelt het voller. Het groeit echt niet sneller... had een heel stuk van de staart af geschoren vorig jaar (ongelukje :+) en het is nu nog steeds niet helemaal bij, gaat heeeeel langzaam.

Ik ben nu op zoek naar een leuke aanbieding bij een webshop... mijn shampoo en detangler zijn op en zou graaaaag weer nieuw op vooraad willen hebben ;)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:40

nou ik heb het ook maar vind het stervensduur en ik moet er toch vrij veel in doen bij mijn pony zijn staart/manen/voorpluk dus mijn fles is zo leeg ,, + vind het nu geen fijn spul als het vriest mijn handen worden ijskoud en super glibberig ,,, ponylief komt dagelijks in de stapmolen waardoor zijn hele staart smerig word en stug word

heb een jerrycan van 5 liter equishine aangeschaft , en spray voorlopig dit erin , zijn manen en staart zijn ook mooi vol goed doorkambaar :D

positief over CM : het glanst mooi en heerlijk zacht en de staart manen lijken veel voller en het ruikt lekker haha

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:27

marissaM: Alleen breekt equishine de haren makkelijker af .... en als je cm goed gebruikt hoef je dat echt niet elke dag te gebruiken hoor! Mijnes heeft een hele dikke staart (lees 4x zo dik als normaal paard) en gebruik het eens in de 14 dagen en kan het elke dag doorkammen, wordt niet stug en blijft lekker zacht

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:34

Super spul +:)+
Echt mooi resultaat. Gebruik het af en toe (meer is niet nodig) en het is prettig in gebruik.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:59

mmja.. goed ik ben sceptisch. Maar wel bereid om het eens te proberen.
Is dit product gewoon in winkel te koop of weer via internet?

chiccoiship

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:13

Ik hou van cowboy magic als er iets werkt is dat het wel! :D.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 23:10

Knert schreef:

Kijk, dat snap ik :+ heb natuurlijk ook dit topic geopend omdat ik er niet in geloofde, maar nu ineens een paard heb met een staart! Was beetje geïrriteerd omdat ik juist heel erg m'n best had gedaan om een foto te zoeken met gewassen en geplozen staart.

Anyway, ik zou het gewoon zelf eens proberen. Epplejeck en Divoza verkopen het sowieso. En dus flink wat webwinkels ook. Ben benieuwd wat je ervan vindt ;) ;)

@Carolina: is dat de staart van jouw paard? Bizar! (Ben jaloers :o )

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:13

Geen foto's van de staart van mijn pony, omdat dat niet relevant is i.v.m. zomereczeem. Staart is nogal een hekel punt met de ZE namelijk, de manen gaan beter. Heb er dus geen duidelijke foto's van de staart, omdat plukken die vorig jaar weg waren nog maar halverwege zijn met groeien. :+

xxmarinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:17

ik heb het besteld bij ej
maar met de spray hoe kan je het het beste gebruiken in vlechtjes en dan sprayen ofwat
en weet iemand misschien ook hoe ik zijn manen naar 1 kant kan laten staan?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:18

Ik geloof absoluut niet dat Cowboy Magic de staart laat groeien of voller maakt.
Wel dat de Cowboy Magic ervoor zorgt dat er tijdens het borstelen minder/geen haren uitgetrokken worden. ;)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 23:22

xxmarinthe schreef:
maar met de spray hoe kan je het het beste gebruiken in vlechtjes en dan sprayen ofwat

Oh ik wist niet dat er spray verkrijgbaar is. Ik zou het op de manen of staart smeren en goed erin wrijven zodat het overal zit. Daarna uitpluizen met je handen en eventueel vlechten (staart) om de haren nog beter te beschermen tegen afbreken.

De manen van mijn paard stonden altijd alle kanten op; links, rechts, omhoog. Totdat ze een halsdeken om kreeg. Nu hangen ze netjes naar 1 kant (en ik vind het afschuwelijk lelijk staan ;( ;( )

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:31

opisop_shop schreef:
en 3 dagen in een vlecht geeft natuurlijk ook veel volume he ;)

Idd. :j
En als de staart in een vlecht zit, worden er ook geen haren uitgetrapt bijv. opstaan na liggen. :)

Maar super natuurlijk dat je zo'n verschil merkt in volume! Ik vind het ook erg fijn spul. :)

xxmarinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:34

Olympia96 schreef:
xxmarinthe schreef:

Oh ik wist niet dat er spray verkrijgbaar is. Ik zou het op de manen of staart smeren en goed erin wrijven zodat het overal zit. Daarna uitpluizen met je handen en eventueel vlechten (staart) om de haren nog beter te beschermen tegen afbreken.

De manen van mijn paard stonden altijd alle kanten op; links, rechts, omhoog. Totdat ze een halsdeken om kreeg. Nu hangen ze netjes naar 1 kant (en ik vind het afschuwelijk lelijk staan ;( ;( )

hals deken ?
bedoel je zo'n losse hals die bij je deken zit?
xd
maar mijn paard heeft zo'n dressuur look dus daar staat het wel wat mooier bij dan dat het alle kanten op staatxd

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 23:36

Ja die bedoel ik. Had haar geschoren voor het eerst dit jaar, maar mevrouw vond dat te warm. Vandaar halsdeken aan de deken geknoopt (dat kon, heb Bucas deken) en nu heeft ze hele domme platte manen aan 1 kant...

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:40

:))
Staart en manen met Cowboy Magic (Yellowout) gewassen en daarna de detangler erin gedaan!
Afbeelding

Ik denk ook dat het klitten voorkomt, de haren voedt en dus minder haar verloren gaat. Of het sneller groeit? Ik knip iedere 4 weken 10cm van mijn paard zijn staart af, maar zijn manen behandel ik ook met CM en die groeien er helaas niet sneller van.
woollieh schreef:
:oo Dus toch wel?

Haha; ik twijfelde ook altijd of het wel echt zou helpen; maar inderdaad ik zie echt wel verschil!
Ben benieuwd of dat ook helpt bij een gele naar witte staart.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:43

Olympia96 schreef:
Alleen het anti-klit spul. Staart niet eens gewassen voor ik begon (was al winterig weer toen). Bizar he? Iemand anders ook deze ervaring?

:j zowat iedere tinkerliefhebber is ook laaiend enthousiast over dat spul :D

[edit] en is nu nog in de aanbieding bij http://www.cowboy-magic.nl

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:53

heee even een vraagje:
mijn paard heeft een korte en dunne voorpluk
Ik zou graag een volle(re) voorpluk zien, helpt Cowboy Magic daar ook voor?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 01:28

Olympia96 schreef:
Knert schreef:

@Carolina: is dat de staart van jouw paard? Bizar! (Ben jaloers :o )

Ja dat is de staart van mijn paard ;) Hij is ongeveer 3/4 x zo dik als normale paardendstaart.... dus had echt iets nodig wat werkte, aangezien ik met equishine ruim 2 uur bezig was en de volgende dag weer opnieuw kon beginnen :( (hij heeft ook 85 cm manen ;) )