wat doe je met je paard met vuurwerk?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_J22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:23

Wij hebben de stallen vrij dicht aan de woonwijk nu.
We laten de lichten de hele nacht aan en zetten de radio daarbij aan ;)
Zo zien ze de flitsen niet en overstemt de radio een beetje de knallen ;)

woollieh

Re: wat doe je met je paard met vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:26

De mijne gaan lekker op stal. Naast ons in een weiland worden de gehele dag door doodleuk 30 karabietbussen afgevuurd. Agjaa; ze wennen dr aan.
Meestal blijven ze wel rustig. Ik zou ze niet graag buiten hebben willen laten lopen, gewoon teveel risico.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:29

frankiej schreef:
die mag van mij de aansteeklont vasthouden tussen z'n tanden. heb ik weer een extra hand vrij :P

whahah :D zie het al helemaal voor me.

MaximeViola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:33

Mijn pony zet ik gewoon in de stal ze is er niet bang voor maar ik ben bang dat als ze in de wei staat en ze raakt in paniek in de sloot beland ofzo ookal gaat dat moeilijk of dat ze zichzelf bezeerd helemaal met de sneeuw

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:39

Die van mij staan overdag gewoon buiten en savonds op stal, hier is amper vuurwerk.
voordeel van in de middle off nowhere wonen :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:40

Onze shetten die blijven gewoon buiten, wij hebben zoiezo geen dichte stal voor ze en mijn andere paard gaat in de winter zoiezo 's nachts op stal dus nu ook maar voor de rest geen speciale dingen.

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:07

ik zet mijn paardjes binne,
en dan hebbenwe wel een andere stal dan normaal :P
ze kunnen er in rennen soort bakje dus.
ze staan er met z'n 4en in en staan dan lekker bij elkaar.
en dan geven we ze wat hooi om te knabbelen en zetten we muziek aan best hard maar niet te hard voor de pony's.
maar dan lijkt het geluid van het vuurwerk ook minder hard en dat gaat heel erg goed altijd!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:35

Bij ons staan ze ook gewoon op stal en geven ze er niks om. Als er jagers in de buurt zijn gaan ze wel naar binnen want dan worden ze wel vaak gek.

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:39

We zetten ze binnen, radio aan, bij 2 stallen bovenluiken dicht zodat het geluid gedempt wordt. 1tje wordt altijd gek en probeert over de wand heen te klimmen xD Vorig jaar hadden we er dekens voor gehangen geloof ik... Zodat de flitsen niet zo goed te zien zijn.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:41

hahahahahahaha ik zie het voor me is die van jou bomproef of zo
frankiej schreef:
die mag van mij de aansteeklont vasthouden tussen z'n tanden. heb ik weer een extra hand vrij :P

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:49

ik zit er al wel een beetje in stress door
Ze gaan vroeg naar buiten en vroeg naar binnen (2 uur ong)
genoeg kuil etc ,
Maar de zonen v.d staleigenaar gaan wss wel vuurwerk afsteken.. dus gewoon bij de stal ong.
Hopen dat het allemaal goed gaat.. Denk het wel .. eigenaar heeft zelf ook 6 paarden dus wel verstand van
:') maar ik denk altijd (te) veel aan mijn paardje en zij wat minder dan ik (normaal dus :') ) dus ik zit al in stress dat het licht niet lang genoeg aan zou blijven of wat dan ook...

Arg... Ik ben volgens mij meer gestresst erom dan mijn paarden :')

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:59

Oow jaa en veel voeren natuurlijk, voor de afleiding (:

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:00

Bij ons op stal gaan de paarden de 31e en de 1e gewoon op de wei (staan met 45 paarden buiten), 's nachts staan ze binnen.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:03

wij hebben de paarden dan ook binnen staan

geven voor 12 uur nacht extra wat hooi en wortelen

en zetten al geruime week de radio aan in de stal

die geheel dag en nacht aan staat

en wij zijn altijd thuis gaan nooit weg met oudjaars avond vanwege alle dieren

familie en vrienden komen naar ons toe

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:39

Ik hoor het nu al hier en daar knallen, maar daar kijken ze niet van op. Aangezien ze echt naast de startbaan staan van het vliegveld zijn ze best wel aan herrie gewend. Dat wil je vaak niet horen dat snerpende geluid van vliegtuigen.

Maar ik sluit ze wel 's nachts op (doe ik nu zowieso met al die sneeuw). Alleen doe ik het nu voor pijlen die misschien in de wei terecht komen. We vinden wel eens wat op 1 januari. Moet er niet aan denken dat zo'n ding op de paarden terecht komt en ze zich hier zo van schrikken dat ze het op een lopen zetten.
Ik heb er zelf al eens een keer eentje op mijn hoofd gekregen en dat deed echt pijn! :+

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:44

ik heb op aanraden van de VA exelent anti stress pasta gekregen, deze blijkt op natuurlijke basis te zijn.
Ik heb moeder en veulen op 500 meter van het "centrum" staan. Het is geen grote stad ofzo, maar er ligt wel een discotheek die natuurlijk om 0.00 uur helemaal los gaat. Ze staan op een kleine hectare met een schuilstal, dus ik kan ze helaas niet binnen zetten. Ik ga natuurlijk wel regelmatig kijken

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:46

Ik doe de radio wat harder en het licht aan en blijf bij de stal totdat het wat stiller word op straat. De paarden krijgen hooi zodat ze wat te doen hebben en ik strooi de boxen extra dik op, zodat ze niet snel uitglijden. Ik heb ook een keer plukken watten in de oren gedaan van de paarden........ziet er heel lachwekkend uit, maar werkt wel! Ze krijgen het geluid veel gedempter binnen.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:50

spannend hier dit jaar.. we hebben een jonkkie van 3, weet niet hoe hij reageert, maar de andere pony is redelijk relax dus hoop dat hij die als voorbeeld neemt.
Maar ben van plan hun gewoon naar buiten te doen overdag, en 's avonds binnen met de luiken dicht, een extra pluk hooi lekker muziekje en de lampen aan.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:53

Die van mij staat nu gewoon binnen. Bij de eerste knal schrikt ze wel even (even met vier benen de lucht in :P ), maar voor de rest vind ze het best.

Ze heeft nu al twee keer buitengelopen met oud & nieuw (stond 24/7 buiten), maar ze vind het alleen maar reuze interessant. Normaal is ze gigantisch nerveus en snel schrikkerig, maar vuurwerk vind ze mooi om te bekijken en dat gaat ze dan ook uitgebreid staan doen :Y) Ik heb nog ergens een filmpje van haar dat ze echt naar het puntje van de wei loopt en het vuurwerk wat veraf afgeschoten wordt gaat bekijken :D Ze staat nu s'nachts op stal op haar nieuwe stal, maar ze kan nog uit het raampje van haar stal kijken :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:54

Alles blijft hier buiten lopen.
Voer 's avonds niet rond etenstijd, maar om kwart voor 12 hooi. En daarna meteen veel wortels en wat muslie (wat ze normaal niet krijgen, maar wel erg lekker vinden ;) ).

Ze zijn soms wel wat onrustig en plakkerig. Echt aan de ren heb ik ze maar 1x gehad toen de vuurpijl van de buurman omviel en dwars door de padock waar m'n pony's stonden ging.

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:56

Op stal met hooi en net als altijd de radio aan.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:57

Die van mij staan mooi op stal, zullen rond een uur of 16 naar binnen komen. In ieder geval net voor het donker. 's Avonds krijgen ze een flinke berg hooi en iets lekkers in de voerbak 8-)

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:37

Citaat:
Ze zijn soms wel wat onrustig en plakkerig. Echt aan de ren heb ik ze maar 1x gehad toen de vuurpijl van de buurman omviel en dwars door de padock waar m'n pony's stonden ging.

Dat moet even schrikken voor ze zijn geweest! Allemaal heel gebleven?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:39

Lekker in de wei, zoals het hoort :) . Ze kunnen overdag al genieten van de knallen en de kleuren dus kunnen ze er een beetje aan wennen. In de avond is het 5 minuten paniek en daarna staan ze weer bij het hooi.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:50

Mitch_Beauty schreef:
Citaat:

Dat moet even schrikken voor ze zijn geweest! Allemaal heel gebleven?

Ik stond er bij dat het gebeurde, die groep stond in een padock met houten omheining en goede bodem. Dus op wat rennen na gebeurde er weinig, zelfs geen glij of slip partijen. Buurman deed het echt niet expres, kwam meteen kijken of alles goed ging.