Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CharlyBrown schreef:Als de paddock niet rechtgetrokken is, dan staat je paard op een soort korraal rif..
In een rechtgetrokken paddock zou het eventueel kunnen..
Hoewel mijn paard echt van kiet in de paddock, en dat wil ik liever niet hebben op een keiharde ondergrond met ijzers..
Mootje schreef:Tja, heb je mijn toevoeging al gelezen?
En ik heb het vorig jaar ook gehad met een (niet braaf) paard in de winter... Dat is nou eenmaal het risico wat je neemt als je een jong paard koopt richting de winter!
Jibbel schreef:Maar wat is nou het probleem van een hard bevroren paddock? Daarin kan je paard toch prima los staan en een frisse neus halen?
Sjoyceje schreef:Mootje schreef:Tja, heb je mijn toevoeging al gelezen?
En ik heb het vorig jaar ook gehad met een (niet braaf) paard in de winter... Dat is nou eenmaal het risico wat je neemt als je een jong paard koopt richting de winter!
Ben ik het niet mee eens. Jong paard of niet, als je op zoek gaat naar goede huisvesting kun je je paard alles bieden wat hij nodig heeft, ook in de winter.
De paarden bij ons staan gewoon overdag op wei. We beschikken gelukkig over een binnenbak waar je ook mag losgooien en longeren. Hierdoor kan je je paard ook in de winter alles bieden wat hij nodig heeft.
Sjoyceje schreef:Jibbel schreef:Maar wat is nou het probleem van een hard bevroren paddock? Daarin kan je paard toch prima los staan en een frisse neus halen?
Amen.
Ik begrijp dat veel mensen het eng vinden om hun paard in de winter naar buiten te doen, ik zelf ook. Maar de paarden weten donders goed dat het glad is en ze kijken ook echt wel uit. Denk ook aan het paardenwelzijn, ik denk dat ze liever even buiten op een bevroren ondergrond staan en een frisse neus kunnen halen, dan 24 uur in de duffe stal.
Sjoyceje schreef:Jibbel schreef:Maar wat is nou het probleem van een hard bevroren paddock? Daarin kan je paard toch prima los staan en een frisse neus halen?
Amen.
Ik begrijp dat veel mensen het eng vinden om hun paard in de winter naar buiten te doen, ik zelf ook. Maar de paarden weten donders goed dat het glad is en ze kijken ook echt wel uit. Denk ook aan het paardenwelzijn, ik denk dat ze liever even buiten op een bevroren ondergrond staan en een frisse neus kunnen halen, dan 24 uur in de duffe stal.
Amen.
CharlyBrown schreef:wij hebben tot onze beschikking:
1 paddock die letterlijk een ijsbaan is.. dikke laag bevroren grote plassen
1 paddock die erg hobbelig is opgevroren...
In een goede rechtgetrokken bevroren paddock zou ik het, wellicht, nog wel aandurven.
Amen.
mirjamvd schreef:eowyn04 schreef:Deze pensionstal is net geopend, dus ze zijn ook nog zoekende hoe ze het beste kunnen doen.
We helpen met adviezen en ze doen hun best.
Dus ik mag nog neit klagen....hoewel ik natuurlijk liever door kan rijden, want ze begon net zo lekker te lopen. Maargoed, tis niet anders.
dat is bij ons ook het geval hoor, voor deze mensen is het de eerste winter die ze meemaken als pensionstal zijnde en wellicht moeten ze daar nog een beetje de weg in vinden
Het is ook zeker geen onwil maar meer nog een beetje het gemis van kennis