Zijn al die toeters en bellen nou echt nodig???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:58

Citaat:
Als mijn zadel kapot gaat heb ik pech maar dat is vaak wel binnen een paar dagen gemaakt....ik weet niet wat jij met je zadel doet maar bij mij is alleen ooit een singelstoot los gegaan....nou dat zie je ook aankomen en laat je als het uitkomt even maken...

En als mijn hoofdstel kapot gaat laat ik het ook maken.

Heb jij ook reserve rijlaarzen en een reserve cap, zweep enzzz??

Ik heb nu een zadel wat niet meer lekker ligt door het groeien van mijn paard, maar mijn springwintec ligt altijd goed dus daar rij ik nu mee tot er voor de andere een oplossing is.
En reserve rijlaarzen JA 3 paar zelfs :+ , Reserve cap JA mijn wedstrijdcap. Zweep heb ik er maar 1 van.

heb ik wel allemaal zelf hard voor gespaard
Citaat:
En een reserve paard voor als je huidige het niet meer doet?

JA die van mijn zusje, en als dat niet kan een handelspaard _O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:02

ellepel schreef:
ik spaar dekens :D

heb er echt wel al 10 ofzo :o

maar peesbeschermes heb ik dan weer niet :P

:o ik ook....regen,ongevoerd,100 gram,200 gram...fleece,wol,stal....noem maar op.
Ik gebruik ze wel allemaal...niet tegelijk ;)
Peesbeschermers heb ik wel,en bandages.
Dekjes een aantal,maar merkloos...geen anky of scapa.
Zadels bezuinig niet op.
Een wintec dressuur(was toen redelijk aan de prijs voor een kunstofzadel)en een ainsley vanquard.
Normale hoofdstellen ,met normale bustrensjes,en een koper bitje.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:17

Nou die reserve spullen zouden bij mij wegrotten, ik doe nl niet aan wedstrijdlaarzen en doordeweekslaarzen. Ik kan niet wennen aan veranderingen wbt kleding/spullen als ik op wedstrijd moet. Dan ga je van slofjes naar van die strakke laarzen waarbij je niks voelt...? En mijn laarzen gaan prima zo mee.

Het gaat niet erom of je ervoor spaart/het krijgt of het je aankomt waaien hoor! Ik kan het wel betalen maar ik vind het onzinnig omdat ik toch altijd dezelfde dingen dan gebruik, dat is voor mijn persoonlijke situatie :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:22

Citaat:
Dan ga je van slofjes naar van die strakke laarzen waarbij je niks voelt...?

nee hoor beide zelfde model, zelfde leer :). Alleen de ene bruin met kroko, de andere met zwart met lak. Bruine voor dagelijks gebruik, lak wedstrijd. Dan nog een paar regtegline outdoor iets laarzen, zien er niet meer uit maar zitten prima. En Cavallo's gekregen toen ik 16 was voor mijn verjaardag en die passen nog, zitten alleen geen ritsen in en
zijn heel stug. Ook zo goed als niet verkoopbaar door het kleine maatje :).

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:23

Maar de laarzen die je dagelijks gebruikt zijn meer gevormd naar je voeten, enkels en kuiten, dus lijkt me dat die lekkerder zitten? Dat bedoelt ze met slofjes, vermoed ik ;)

Wel fijn dat je dat soort dingen achter de hand hebt! Ik heb ze niet, maar heb ze ook niet gemist tot op heden :+
Laatst bijgewerkt door Lins_Vetra op 09-12-10 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:23

Ik heb ook 1 zadel, 1 hoofdstel en net paar dekjes. Ik heb 3 dekens, een winterdeken, ongevoerde regendeken en een zweetdeken. Voor de rest niks meer, niks minder. :)
En mijn paard heeft echt alles wat haar hartje begeerd, weidegang, elke dag vers stro in de box, brok, en bij vorst, zoals nu hoeft ze vrijwel niet te werken. Ideaal leven toch? :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:24

Zonnetje81 schreef:
_O-

*sorry*

Als mijn zadel kapot gaat heb ik pech maar dat is vaak wel binnen een paar dagen gemaakt....ik weet niet wat jij met je zadel doet maar bij mij is alleen ooit een singelstoot los gegaan....nou dat zie je ook aankomen en laat je als het uitkomt even maken...

En als mijn hoofdstel kapot gaat laat ik het ook maken.

Heb jij ook reserve rijlaarzen en een reserve cap, zweep enzzz??

Ja, ik heb toch echt van alles wel meerdere spullen liggen ja.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:26

Citaat:
Maar de laarzen die je dagelijks gebruikt zijn meer gevormd naar je voeten, enkels en kuiten, dus lijkt me dat die lekkerder zitten? Dat bedoelt ze met slofjes, vermoed ik

weet ik :), maar zijn beide kalfsleer dus dat valt gelukkig mee. Maar goed moet voor al die spullen ook hard werken het is niet dat ik het allemaal in mijn schoot geworpen krijg.

Zonnetje81

Re: Zijn al die toeters en bellen nou echt nodig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:29

Daar gaat het ook niet om ;) :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:30

Het ging erover of het nuttig/nodig is... Ik vind van niet :D Ik heb het niet nodig anders kocht ik het wel. Maar nu twijfel ik al over een 2e paar laarzen. Ik moet een nkeer nieuwe maar als ik nieuwe heb weet ik ook dat de anderen in de kast gaan en er niet uitkomen dat vind ik zonde.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:39

Ik vind het ook vreselijke onzin en geldverspilling om de complete sets van Scapa/Anky of what ever te hebben.
Mensen die dat leuk vinden moeten dat vooral doen, maar ik niet.
Ja ik match kleuren, maar ik heb blauwe BR peesjes, een blauw merkloos dekje, een blauw halster van Divoza (die overigens gratis was) en een blauwe rijbroek van de Divoza, dus niks van 1 en hetzelfde merk.

Ik vind de setjes van Scapa en Equitheme (of hoe schrijf je dat) ook erg mooi, maar gewoon te duur en dat heb ik er niet voor over, mijn paard loopt er niet minder om met goedkoop spul hoor.

Ik vind dan de topics met 'show je setjes' dan ook echt afschuwelijk, maar das mijn mening he ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:40

Hahaha of iemand een foto plaatst van 20 artikelen van een set van eurostart en dan artikel 4 10 16 en 19 nog zoekt :+ Nee die snap ik niet want dan hebben ze zo'n zelfde set in het blauw, roze, paars, rood, groen en geel...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:42

Zonnetje81 schreef:
Hahaha of iemand een foto plaatst van 20 artikelen van een set van eurostart en dan artikel 4 10 16 en 19 nog zoekt :+ Nee die snap ik niet want dan hebben ze zo'n zelfde set in het blauw, roze, paars, rood, groen en geel...

Inderdaad ja, verschrikkelijk.
Kijk, dat je een reserve dekje/cap/peesjes of weet ik wat hebt, ok!
Ik heb ook wel een reservedekje voor als de andere in de was ligt.

En als je nou 40 paarden op stal hebt staan, dan is het natuurlijk wat anders, maar geen 30 setjes voor maar 1 paard.

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:48

Who cares wat andere mensen doen? Als iedereen in de sloot springt, blijf ik toch op het droge hoor...
Ik heb een paard voor mijn plezier, en ik heb ook nog eens zelf hersens...dus ik doe wat ik wil, waneer ik het wil, hoe ik het wil.
Ik heb ook een pensionstalling waar dat kan. De ene rijd in setjes en een Anky jas, ziet er super uit..de ander rijd in oude jas, en goedkoop dekje, ziet er minder uit(ik..haha)...Beide paarden zien er goed uit, en beide ruiters zitten met een glimlach te paard. Iedereen laat elkaar in de waarde, helpt elkaar mee, mag spullen van elkaar lenen mocht het nodig zijn. De een is van de basis brok en hooi, de ander van de speciale brok-kuil en van allerlei supplementen. En het gaat gewoon leuk bij ons..wij helpen elkaar...als iemand die wat verder weg woont en niet door de sneeuw durft, pakken wij het paard even extra mee..iemand pijn in de rug..geen probleem, we mesten de stal..gewoon respect voor elkaar hebben. Behandel iemand niet minder omdat ie mindere setjes-of bling heeft, behandel iemand ook niet minder omdat ie juist meerder setjes of blingl heeft. We zijn allemaal mens, allemaal paarden(sport)liefhebber en willen allemaal genieten. Iedereen doet dat op zijn eigen manier...lekker laten zo.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:51

Marian01 schreef:
Who cares wat andere mensen doen? Als iedereen in de sloot springt, blijf ik toch op het droge hoor...
Ik heb een paard voor mijn plezier, en ik heb ook nog eens zelf hersens...dus ik doe wat ik wil, waneer ik het wil, hoe ik het wil.
Ik heb ook een pensionstalling waar dat kan. De ene rijd in setjes en een Anky jas, ziet er super uit..de ander rijd in oude jas, en goedkoop dekje, ziet er minder uit(ik..haha)...Beide paarden zien er goed uit, en beide ruiters zitten met een glimlach te paard. Iedereen laat elkaar in de waarde, helpt elkaar mee, mag spullen van elkaar lenen mocht het nodig zijn. De een is van de basis brok en hooi, de ander van de speciale brok-kuil en van allerlei supplementen. En het gaat gewoon leuk bij ons..wij helpen elkaar...als iemand die wat verder weg woont en niet door de sneeuw durft, pakken wij het paard even extra mee..iemand pijn in de rug..geen probleem, we mesten de stal..gewoon respect voor elkaar hebben. Behandel iemand niet minder omdat ie mindere setjes-of bling heeft, behandel iemand ook niet minder omdat ie juist meerder setjes of blingl heeft. We zijn allemaal mens, allemaal paarden(sport)liefhebber en willen allemaal genieten. Iedereen doet dat op zijn eigen manier...lekker laten zo.

Tja, ik kan me herinneren dat het 10 jaar geleden bij ons op stal wel anders was.
Als je een papaierloos paard had en geen duur dekje/zadel op je knol dan was je te min hoor.
Al heb ik me er nooit wat van aangetrokken, maar er zijn er heel wat weggepest toen bij ons.
Het moet er wel een beetje verzorgd uitzien, dat vind ik dan wel weer fijn.
Gat in je rijbroek? Dan gaat dat ding in de prullenbak hoor.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:52

BarockPinto schreef:
Ik vind dan de topics met 'show je setjes' dan ook echt afschuwelijk, maar das mijn mening he ;)

Die vind ik juist geweldig! Zie soms echt mooie setjes voor bij komen, en dan denk ik wou dat zou ik ook wel willen hebben, daarna denk ik wat heb je eigenlijk aan 3 zweetdekens, 10 dekjes en 10 halsters?
En hoeveel zoon complete set van bijv, eurostar of eskadron wel niet moet kosten :P .

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:18

Ik geef toe dat als ik meer geld te besteden zou hebben dat ik dan wel iets meer spullen zou kopen als ik nu doe, nu koop ik alleen funcionele spullen en als spullen aan vervanging toe zijn. Maar als iemand het leuk vindt om zijn geld te steken in setjes dan ben ik de laatste die 't zal verbieden...

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:26

welkom Boras .
je bent niet alleen want ik ben ook zo. ;)

ik geloof dat veel mensen hier de vraag van de TS omdraaien.
het gaat er niet om dat je slecht zou zijn voor je paard als je 20 setjes hebt maar volgens mij om de reakties die je krijgt als je daar niet aan meedoet.
[hoewel de setjes verzamelaars wel eerder tot de groep stalpaarden e.d. behoren]

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:30

Het ligt eraan wat voor type mens je bent...gaat niet om verzorging maar het type mens. Gaat ook niet om het geld.
Vind apart topic en lees her en der wat afgunst.

Dat mijn paard all-in staat heeft niks te maken met de verzorging die ik zelf wil doen, wil gewoon het beste en ik zelf kan hem dat niet geven!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:35

Laatst trapte mijn paard zijn supermooie hoofdstel kapot, even balen maar ja toen maar snel een nieuwe gehaald want bijrijdster had les de dag erna.
Toen bedacht ik ineens dat er nog een oud hoofdstel van mijn vorige paard bij ons op zolder hing. (inmiddels is mijn paard al 11 jaar dood, hoofdstel is ongeveer 13 jaar) dus hoofdstel ruim in de olie gehangen en op maat gemaakt. Prima toch, scheelt weer kosten.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:12

hm, ik heb 1 dekje, geen peesbeschermers, 1 zadel, 1 regendeken voor zomer/herfst en 1 winterdeken :') Heb 1 halster en 1 hoofdstel. Setjes doe ik niet aan, want het wordt toch vies, gaat kapot oid en dan moet ik weer iets nieuws kopen dat bij het oude setje past :')

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:59

Ik zie liever iemand zoals TS dan iemand die steeds wat nieuws koopt voor zijn paard. (Wat eigenlijk niet nodig is)
En waarbij het paard er amper uitkomt. Helaas zie ik dat genoeg mensen doen.

Ik koop zelden wat voor mijn paard. Alleen het noodzakelijk.
Verder krijgt mijn paard zijn brok van de staleigenaar en 2x daags kuil.
Daarbij zorg ik zelf dat hij nog 2 maal daags hooi krijgt.
Dagelijks met vriendjes in de paddok. En mijn paard is absoluut niet ongelukkig.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:40

nitouche schreef:
Ik zie liever iemand zoals TS dan iemand die steeds wat nieuws koopt voor zijn paard. (Wat eigenlijk niet nodig is)
En waarbij het paard er amper uitkomt. Helaas zie ik dat genoeg mensen doen.

Waarom is het óf het een óf het ander. Iemand met 100 setjes van de duurste merken swiens paard elke dag lekker buiten mag staan met vriendjes en onbeperkt hooi heeft het net zo goed als een paard met 1 vaal geworden dekje die elke dag lekker buiten mag staan met vriendjes en onbeperkt hooi heeft.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:29

Boras schreef:
Ik ben nieuw op bokt, het paardenvirus begint weer te kriebelen na jaren van afwezigheid in de paardenwereld.

Ik wist in het begin niet wat ik zag hier op bokt, wat is het veranderd! Zien en gezien worden is erg belangrijk geworden in het paardenwereldje, zag ik.

Ik kom uit het tijdperk dat je geen oude kleren weggooide totdat ze echt versleten waren, want die waren nog goed voor in de stal en op het paard. Nu koopt men nieuwe en dure kleding hiervoor. En ja, ik had ook maar 1 set beenbescherming (gewoon praktisch zwart) en 2 doordeweekse zadeldekjes (voor verschoning) en een concoursdekje. Twee halsters, een nette en doordeweekse enz. Ik koos wel een leuk kleurtje, dat dan weer wel. Maar ik zou tegenwoordig helemaal uit de toon vallen :D

Zolang de zaken die werkelijk belangrijk zijn voor het paard niet wordt vergeten, heb ik niets tegen al die pracht en praal. Maar ikzelf ben er iets te nuchter voor om zo ver te gaan en zit soms vol verbazing te kijken :D

Dan kom ik ook uit zo'n tijdperk en zo oud ben ik nu ook weer niet :o , maar herken het wel hoor.. Maar ik heb 4 planken in mijn kast; bovenaan pullen, kleedjes, daaronder bloesjes en broeken en daaronder een plank met oude dingen voor bij de paarden :Y) Scheelt eraan dat ik niet op pension sta dus als ik iets prehistorisch aanheb zien alleen de paarden het :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:56

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-24 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt