Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wicked schreef:Ikv ind dat je pas mag oordelen over kluisters als je er zelf ervaring mee hebt of heb gehad.
Even voor de duidelijkheid:
Paard staat de hele dag buiten, wordt elke dag gereden. Kan niet 24 uur buiten worden gezet.
Schraapt hoeven kapot en is zo onrustig dat het veel energie kost.
Sinds het dier kluisters heeft is het een heel ander beter dier geworden. Ik wil niet zeggen dat ieder dier kluisters om kan en moet. En ik heb er echt wel 10x over nagedacht voordat ik ze omdeed.
Daarnaast kan het dier nog lopen/liggen en zelfs een beetje schrapen, maar geeft het gewoon op.
In de loop van de tijd gaan ze er weer af en als ze het niet meer doet krijgt ze ze ook niet meer om.
Dus mijn ervaring is goed en niet slecht bedoeld.
Dus aanvallende reacties zonder dat er over ervaring gesproken wordt vind ik niet fair.
Lusitana schreef:Het heeft alleen geen zin om tig keer te herhalen dat de pony maar naar buiten moet.
Als het niet kan, kan het niet een moet er dus een andere oplossing komen en het is handiger die aan te dragen dan herhalen van een algemeen bekend feit wara TS geen donder aan heeft.
Opfok is ook geen oplossing, het is immers de gezelschappony van de Fries! Lezen jullie wel?
Lusitana schreef:Het heeft alleen geen zin om tig keer te herhalen dat de pony maar naar buiten moet.
Als het niet kan, kan het niet een moet er dus een andere oplossing komen en het is handiger die aan te dragen dan herhalen van een algemeen bekend feit wara TS geen donder aan heeft.
Opfok is ook geen oplossing, het is immers de gezelschappony van de Fries! Lezen jullie wel?
Zammie schreef:Lusitana schreef:Het heeft alleen geen zin om tig keer te herhalen dat de pony maar naar buiten moet.
Ja, ik lees en die 2 kunnen niet samen...Dus....
Oplossingen in overvloed...grotere paddock, zodat de paarden hun eigen weg kunnen gaan. Meerdere voerplekken en de bevroren grond, moet je voordat het begint met vriezen gewoon goed hebben. Doe ik altijd en kan mijn paarden ALTIJD naar buiten doen...Moet er wel het 1 en ander voor doen, maar als ik dat niet zou kunnen, dan behoor ik geen paarden te houden...simpel zat..
Lusitana schreef:Pony kan waarschijnlijk gewoon niet dichtgenoeg bij zijn maatje komen en geeft dát aan.
Ik snap niet waraom jullie er allerlei dingen bij gaan halen om TS als slecht neer te zetten.
Paardwaardig bestaan is ook alleen maar naar jullie normen? Kom nou toch!
Lusitana schreef:Pony kan waarschijnlijk gewoon niet dichtgenoeg bij zijn maatje komen en geeft dát aan.
Ik snap niet waraom jullie er allerlei dingen bij gaan halen om TS als slecht neer te zetten.
Paardwaardig bestaan is ook alleen maar naar jullie normen? Kom nou toch!
troi schreef:Ik vraag me echt af wat je hebt aan een maatje als dat maatje helemaal niet overweg kan met je paard en daardoor (en door de andere omstandigheden zoals het binnen staan) zo gestressed raakt dat hij zijn eigen gezondheid schade aandoet.. Klinkt mij als een beroerde match in de oren. Daar kun jij natuurlijk helemaal niks aan doen want je wilt liever dat het dikke vrienden zijn die constant spelen waar daar heb je dat dier voor. Maar als dat niet wil moet je misschien eerlijk zijn en naar wat anders uitkijken.
Wijnanda schreef:hafjelinger schreef:Waarom zoek je geen andere plek waar j paarden WEL naar buiten kunnen met dit weer?
Dat lijkt me de beste oplossing.
Paarden staan aan huis. TS is daar gaan wonen om paarden te houden lijkt me
nadita schreef:Nee, absoluut geen grap![]()
Pony staat samen met mijn Fries. Heb twee paarden.
Pony wegbrengen om bv in te scharen is geen optie, dan is de Fries alleen. Pony is er juist bij als gezelschap.