Voor diegene die een paard aan huis hebben...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:29

Ik wilde de bak inderdaad liever 20x40, maar dat ging jammer genoeg niet omdat er aan de ene kant een boom in de weg staat en aan de andere kant een heuveltje is wat we blijkbaar niet verder kunnen afgraven omdat ze dan bang zijn dat het huis kan gaan verzakken.. Maar ik denk dat ik ooit nog wel die boom in stukjes hak (tis een eikenboom, dus ook niet ideaal voor de paarden) en een paar palen erbij koop en de bak groter maak :)
En het is inderdaad niet zo gek veel wei.. in totaal zo'n 4000 m², daar gaat al 1000 m² vanaf door de stal en bak en uitloop.. en dan nog een groot stuk waar het huis staat en de tuin en oprit.. Dan houd je niet zo gek veel wei over. Maar de akkers om ons land heen zijn van een oude boer die er binnenkort waarschijnlijk mee gaat stoppen, en wij willen dan natuurlijk heel graag een stukje erbij kopen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:34

Aha , ik vroeg het me al af , boom en heuveltje dus :D

Ach , dit is zo wel een heel mooie basis als je dit zo kunt maken , daar red je je heus wel mee +:)+
Leuke opzet hoor zo met de positie van stallen / uitloop / bak :j

(hoe is het met jeouw deel van het huis trouwens , schiet dat al een beetje op ? :) )

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 14:34

Je gaat toch niet speciaal palen kopen om de piste 4cm groter te maken hoop ik? :) Kan je niet een beetje van je eigen tuin snoepen om als weide te gebruiken? Hopelijk voor jou stopt die boer dan weldra!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:46

Ik heb aan huis 2 eigen paarden staan en 1 in pension.
Ik heb 1 hectare weide waar dan nog de bak van 20x40 meter vanaf gaat.
Heb het weiland in 4 stukken verdeeld, 1 grote weide voor het huis, paddock naast het huis en achter nog 2 weides.
4 stallen waar ze zomers en s'winters s'nachts binnen staan.
Heb dus nog 1 stal over :-)

8nnemiek

Re: Voor diegene die een paard aan huis hebben...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:09

Ja, ik ben ook heel blij met de indeling zo. Kan ik alles apart van elkaar open zetten of dicht doen, en ik kom makkelijk in de stallen.. Er komt zelfs een wastafel en boiler in de zadelkamer, helemaal luxe voor mijn doen dus :D
En het schiet heel goed op met mijn deel van het huis :j De verbouwing is zo goed als klaar, de tegels zijn vorige week gezet, en de ramen zijn deze week gezet. Nu nog alles stuccen, latexen, de deuren kopen en inzetten en dan kunnen we alles gaan inrichten en het deel van mijn ouders gaan verbouwen :)
Mijn eigen tuintje ligt heel hoog (het is er echt heel heuvelachtig) en is zo'n 5x5 meter :P Dus dat kan ik niet meer bij de wei trekken. Maar als we een stuk van de boer erbij kunnen kopen of pachten dan zou dat ideaal zijn, er ligt een stuk in een uithoek tegen onze wei aan, de boer komt daar vrij moeilijk bij met de traktor, en dat is zo'n 3000 m² groot, dus dat zou ideaal zijn :D

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 15:18

O oké er is al weinig tuin om van te snoepen :). Een extra 3000m² is leuk, zeker als je al het argument weet om de boer mee te overtuigen :)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:20

Wij hebben twee paarden en een shet.
2 ha weide.
Bak/paddock van 30 x 30m.
Drie buitenboxen van ieder 3x3,5m.

Kijk maar eens in mijn onderschrift voor fotos en op de website.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:21

Dat zou zeker perfect zijn als je die erbij kon krijgen :j

Hebben jullie het er wel eens met hem over gehad al ?

Hier in het zadelkamertje moet het boilertje er ook nog in , ligt al klaar :D
Heb via Marktplaats een leuke wastafel met onderkast op de kop getikt +:)+

Ik kijk er ZO ontzettend naar uit om die stal in gebruik te kunnen nemen....wat een luxe jongens om al die paardenzooi lekker bij elkaar te hebben , vorstvrije leidingen , zadelkamertje met licht / warm water / kacheltje..... maarja nu met die vorst kunnen we even niet verder....waterleiding moet nog ingegraven worden , het muurtje rondom het erfje moet nog gevoegd worden en er moeten nog pilaren op gemetseldworden , en metselen / voegen gaat niet met vorst :(

Kijk , vergeleken met een grote dure pensionstal is het nog zielig natuurlijk :D Maar voor mij is het super luxe :j

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:22

1 paard, 1 stal ( 4 x 3,50) in een grote schuur ( oude kippenschuur) bak van 20 bij 40 en een weide van 60 bij 50.
We hebben meer grond tot onze beschikking, maar paardlief heeft hier in zijn eentje meer als zat aan!

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:29

Wij hebben straks ook de paarden bij huis. Megaschuur die voor de helft wordt afgebroken. Komt een 20x40 bak, en dan houd ik nog 2,5 x de bak aan weide over. En hoop uiteindelijk nog meer land bij te kunnen kopen of huren! Binnen in de schuur wil ik nog een paddockje maken. Ik hou na het afbreken van de schuur nog een een schuur over van 12,5 x 40 over. Meer land is altijd fijn. Deze maand hebben we straks als het goed alle vergunningen rond, en mogen we eindelijk afbreken en bouwen :)

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:31

2 paarden, loods van 300 m2, 1 hectare grond en rijbak 20 x 60.
3 weides gemaakt. 1 is 30 bij 100 mtr, 2 zijn er 20 x 60 ongeveer.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:34

2 paarden, 1 shetlander. 3200 M2 (helaas niet meer) grond. Weiland, rijbak 20x40 en paddock dat grenst aan de stallen (deuren staan 24u per dag open dus loopstallen).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:39

luxe hoor, een overdekte paddock! Je kunt er bijna een binnenbakje van maken!

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:43

Dan zit ik een beetje met de palen in de weg. Het is een oude kippenschuur... Met hoog opstaande muurtjes aan beide kanten. Dus dat zou dan ook nog moeten worden afgebroken worden. Wilde juist op die verhoging hooi en stro opslag doen. We hebben geen hooizolder e.d. in de mega schuur! Maar wie weet kan de dakconstructie anders. Want het dak moet ook nog vervangen worden. Maar een overdekte paddock ben ik allang blij. Is het te nat in de wei, kunnen ze altijd nog een paar uurtjes de beentje strekken :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:01

Dat is luxe inderdaad zeg, een overdekte paddock!

En ja, die vorst is inderdaad vervelend als je moet metselen, of zoals wij, de palen in de grond zetten :=

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:12

Overdekte paddock.....kwijl :9
maar dan wel zo dat ze naar buiten kunnen kijken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:21

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:25

Hihi , je had de Shet hier gisteren moeten zien , die was net zo ijzig als de takjes van de bomen nu :D

Tja de ellende met die vorst is dat metselen ook gewoon echt niet gaat......ja het metselen gaat wel , maar door de vorst "pakt" de cement niet goed....en doe je het dus voor niks.

Palen zetten is ook zo'n waardeloze klus :P

De grond is òf bevroren (en dus te hard) , òf keihard door de droogte , òf enorm zuigend doordat het nat is.... wat is nu eigenlijk wèl een goede tijd om palen te zetten :P

Ik had de mazzel dat mijn neef zijn vrouw de Fjord bij die van mij heeft gezet , en mijn neef een heleboel palen heeft gezet met een gehuurde palenboor....die die eerst in zijn werkplaatsje opgewaardeerd heeft waardoor het boren eindelijk goed ging :P

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:28

rapido schreef:
Overdekte paddock.....kwijl :9
maar dan wel zo dat ze naar buiten kunnen kijken.

Is wel de bedoeling!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:33

Wat een mazzel dat je neef de palen heeft gezet! Das helemaal ideaal natuurlijk. Wij moeten het zelf doen.
Maar we hebben hier gelukkig zandgrond, dus op zich gaat het best goed als het wat nat is. Dat water is snel weg :D Maar er stond een ontzettend oude heg (met ontzettend dikke wortels dus -O- ) en als je net op zo'n wortel zit dan moeten we er met de zaag/bijtel/schep/hamer tegenaan := En dan kunnen we niet een stukje opschuiven want dan passen die doorsteek-palen niet meer.. De grondpalen zijn ook nog eens 14 cm dik!!
Maarja, als het dan ook staat, dan staat t goed :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:39

Ow...heg , praat me er niet van :r

We hebben hier al meters en meters oude verwaarloosde heg uit de grond gehaald..... wat een kütwerk is dat :n

En het ergste : als je eindelijk alles weggeknipt / uitgegraven / uitgetrokken / versnipperd / afgevoerd hebt..... moet je nog een nieuwe heg plaatsen , die dan NIET dik 3 meter breed gaat worden :P

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:40

Wij hebben 4 paarden thuis staan.

Met inloopstallen. Verder hebben wij 3 verschillende weilanden.
1 weiland van 1 voetbalveld groot. 1 weiland wat 3/4e van een voetbalveld en de ander is de helft van zo'n veld.
Verder verplaatsen deze weides om de paar jaar over ons eigen perceel. Ligt er maar net aan hoe wij met onze grond zitten.

Verder hebben wij geen rijbak.. Wij hebben liever weides voor de paarden. Dus rijden wij bijna altijd in het bos als we geen les hebben bij iemand aan huis. Zou het wel heel tof vinden als ik een bak had, maar dat wilt mijn vader dus niet.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:44

8nnemeik: ik vindt het een mooi ontwerp :j het ziet er ook praktisch uit. alleen jammer dat je bak niet net wat groter kan maar ach... zo erg is dat ook weer niet.

erg mooie omheining die je gaat zetten *jaloers*
Laatst bijgewerkt door loulou op 09-12-10 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:47

Wij hebben 11 paarden aan huis. Ongeveer 4 ha. Op mijn website zie je wel foto's. Bak, gedraineerd met allweather bodem, met hout omheind en 8 gesloten boxen en 3 inloopstallen. Weide is omheind met bekaert draad van 1.60 hoog.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:53

Ik heb ze bijna aan huis, ik heb een stuk grond bij mij in de straat tot mijn beschikking. Daar lopen mijn 2 shetten en welshpony. Ze hebben 2 stallen van 3x3 en een stal gebruik ik voor hooiopslag. Voor de stal heb ik een deel verhard, zodat ze altijd droog kunnen eten. De stallen staan verder vrijwel altijd open, dus ze kunnen zelf kiezen waar ze lopen. Ik heb het weiland in 3e gedeeld. Vroeger liepen ze in de winter op het hele stuk, in de zomer sowieso niet want dan ploffen ze uit elkaar. Helaas heb ik 2 exbevangen pony's, nu houd ik ze dus op een klein deel van de wei met strookbegrazing.

Een bak heb ik niet, er mag helaas niks met de bodem gebeuren. Maar 50 meter verderop wonen mensen waar ik altijd gebruik mag maken van hun bak. Ideaal dus.