Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
JoyCiej007 schreef:Ik vraag me dan ook serieus af wat jij met je paarden moet als je ze niet kan geven wat ze nodig hebben; jij hebt ze omdat jij dat graag wil, voor je eigen plezier. Maar je bent niet in staat om ze te geven wat ze nodig hebben; ik roep zeker niet snel dat iets 'sielugh' is, maar ja, dit vind ik dus inderdaad wel 'zielig'. Je dieren worden er de dupe van dat jij ze niet kan geven wat ze nodig hebben; jij bent verantwoordelijk voor ze, maar je laat ze maar gewoon wat lopen, puur voor je eigen plezier.
Het paard vraagt daar helemaal niet om.
geerke schreef:Je hoeft toch niet perse te rijden om lol aan je paarden te hebben?
Het zijn gewoon mijn vriendjes....al 18 jaar...en we hebben zelden ruzie.
Sees schreef:Capopjekop, ik zeg ook nergens dat mensen dat niet doen. Ik zeg alleen dat IK vind dat je je paard ongeacht de omstandigheden wel met regelmaat moet controleren. Als de mensen in dit topic dat doen, is dat in MIJN ogen ok
.
. Ik blijf er dus bij dat het niet uitmaakt of je het paard daadwerkelijk aan het werk zet maar dat het wel degelijk nodig is dat je de algehele gezondheid van je maatje regelmatig controleert.
!!
. Overigens ging ik er voor het gemak van uit dat de pensionhouder dit doet
. Verder niets, voeren, hoeven uitkrabben, paard checken, waterbakken controleren etc etc etc is hetzelfde.
.
.
. Het zou niet de 1e keer zijn dat ik op stal komt en mijn paard heeft weer lopen klieren in de wei en een wond(je) heeft waar je wel echt wat aan wil doen. Mijn pony had laatst een flinke hap uit zijn wang vlakbij het oog waar precies het hoofdstel overheen loopt. Ik heb niets aan dat wondje gedaan maar was wél blij dat ik het wist zodat ik mijn verzorgstertje kon vragen even alleen met halster te rijden
.
.
Alleen is er geen bak, en geen verlichting, daarom kan ik na mn werk niets met ze doen.