Nog even en het vriest weer. oplossing bevroren water?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:16

Ik denk niet dat mijn paard id buurt van de waterbak (metalen speciekuip) durft komen als ie dat ding hoort trillen :Y)

lovehaffie

Re: Nog even en het vriest weer. oplossing bevroren water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:19

Ik heb ook geen idee of mijn veulen het durft maar als ik een goedkope tegen kom ga ik het uitproberen! Dingen werken vaak op 2 AA baterijen (heb even verder research gedaan :P ) hoelang ze ermee werken geeeeen idee!
(mijn vriend zei net nog je kan hem ook aan de zijkant tapen (als je een plasticbak hebt natuurlijk) dan beweegd de bak ook en scheelt koude handen bij het wisselen van de batterijen!!)
Als ik het geprobeert heb zal ik het even melden hoe het werkt (A)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:20

lovehaffie schreef:
Misschien een hele stomme... Wat dachten jullie van een vibrator? Ik zat met hetzelfde probleem en zat met mijn vriend te brainstromen wat te doen en die kwam met dat idee! Die dingen zijn soms voor 5 euro volgens mij te krijgen... Wel even kijken of ze goed waterdicht zijn en anders even in een zakje stoppen, maar die trillen waardoor het water dus in beweging blijft en ze zinken ook nog!!!

Veel van die dingen maken een rotherrie en ze zuipen batterijen. Je gaat dus wel door minimaal 3 of 4 verpakkingen duracel per week heen dan. En maar hopen dat je paarden nog bij de waterbak durven komen. Hoop dan ook dat je geen buren hebt, gerammel van dat ding tegen hard plastic maakt de herrie nog erger. Misschien op een spons binden en dan zakje er omheen.

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:20

meschien proberen op een of andere manier het water in beweging te houden ?:$ of zeg ik nu iets heel doms haha

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:22

lovehaffie schreef:
Ik heb ook geen idee of mijn veulen het durft maar als ik een goedkope tegen kom ga ik het uitproberen! Dingen werken vaak op 2 AA baterijen (heb even verder research gedaan :P ) hoelang ze ermee werken geeeeen idee!
(mijn vriend zei net nog je kan hem ook aan de zijkant tapen (als je een plasticbak hebt natuurlijk) dan beweegd de bak ook en scheelt koude handen bij het wisselen van de batterijen!!)
Als ik het geprobeert heb zal ik het even melden hoe het werkt (A)

Ik vind dat je dan wel een dolfijntje moet nemen
Ipv een tarzan :')

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 08:17

Eshaa schreef:
meschien proberen op een of andere manier het water in beweging te houden ?:$ of zeg ik nu iets heel doms haha

Een eend :+

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:03

mooney1 schreef:
Eshaa schreef:

Een eend :+

_O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:07

lovehaffie schreef:
Misschien een hele stomme... Wat dachten jullie van een vibrator? Ik zat met hetzelfde probleem en zat met mijn vriend te brainstromen wat te doen en die kwam met dat idee! Die dingen zijn soms voor 5 euro volgens mij te krijgen... Wel even kijken of ze goed waterdicht zijn en anders even in een zakje stoppen, maar die trillen waardoor het water dus in beweging blijft en ze zinken ook nog!!!

'Hallo, mag ik de grootste en sterkste vibrator die u heeft?'
'Maar natuurlijk! Dat word dan.... Veel plezier ermee!''
'Hij is niet voor mij hoor. Hij is voor mijn paard!'
' :oo '

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:09

H_Nalanta schreef:
lovehaffie schreef:

'Hallo, mag ik de grootste en sterkste vibrator die u heeft?'
'Maar natuurlijk! Dat word dan.... Veel plezier ermee!''
'Hij is niet voor mij hoor. Hij is voor mijn paard!'
' :oo '

_O- _O-

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:31

melissa_b schreef:
Ik ben benieuwd wie het met de goudvissen probeert of heeft geprobeert!

Ik. Maar dan in de zomer om de muggen larven op te eten. Werkt heel goed.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:42

Dag TS,

Ik kan me helemaal vinden in je probleem ;) , wat super dat je stroom hebt nu.
Hier heb je misschien een tip, voor veilig (ontdooit) drinkwater voor je paard, wat op stroom aan te sluiten is.

http://www.dehuisdiersuper.nl/product/3 ... EL_ijsvrij

Ik weet natuurlijk niet of je toevoer nog wel te doen is, naar de bak zelf.

Succes!

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:46

Heb sinds vorige week een vijverpompje.
Het water bubbeld nu. Is een paar dagen goed gegaan, maar vanmorgen moest ik toch terug naar binnen om een emmer heet water erop te gooien. Zal tot min 5C wel goed gaan, maar het moet niet veel kouder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:31

Die bal dat was een leuk idee, vond mijn 2 jarige. Heeft er kostelijk mee lopen spelen :')

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:54

Bij mij is de bal op wonderbaarlijke wijze verdwenen :') Heb 'm ook nog steeds niet gevonden trouwens :=

Iemand een shet-proof plan? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:14

Ik zal het met een hard balletje van de honden proberen, misschien krijgt ze die niet in haar mond

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:42

Onze pony's hebben alleen nog steeds niet gedroken := We geven ze om de paar dagen helemaal nieuw water en maken ook twee keer per dag het ijs kapot. Maar zelfs als ik ze er naar toe leid drinken ze niet... Iemand tips?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:45

Iets er in doen wat ze moeten apkken een appel bv.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:28

Had ik ook bedacht idd, maar nog niet uitgeprobeerd.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:36

als je op 10m afstand electriciteit hebt dan kun je zeker dit proberen Afbeelding http://www.aqua-kupla.nl/c-564669/luchtpompen/
we hebben niet dat steentje aan het einde (dat is voor meer bubbels) maar hangen het slangetje er gewoon in met wat ijzerdraad aan een gewichtje zodat het zinkt.

kost maar een tientje en helpt bij ons onze vijver van 5x3 en 1,20 diep altijd ijsvrij te houden, dus dan moet dat met een drinkbak ook wel lukken?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:06

kijk wel uit met vijver/aquarium pompen
het is en blijft een apparaat die in water onder stroom staat.
zelfs bij mijn aquarium thuis staat op elke handleiding dat ik alle apparatuur die erin zit, eerst moet uitschakelen alvorens ik erin ga met bv m'n handen. en dit is natuurlijk niet voor niets.

een paar visjes die door een mankement worden gefrituurd is tot daar aan toe, maar je paard? zou het risico niet durven nemen :n

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:12

Ik heb een bord aan het hek hangen met een hamer aan een touwtje met de vraag of mensen die langslopen een wak willen slaan, eronder: Bvd en dan de namen van de pony's...het werkt!!
Er zijn lopen veel mensen met de hond langs die graag even helpen!
Ik kom ook 1x daags om het water aan te vullen en te checken maar merk meteen dat de ze geen dorst meer hebben.

Safiera, hou je een emmer onder hun neus en drinken ze dan nóg niet dan verwacht ik dat ze op de een of andere manier toch aan vocht komen.
Hier zit ook wel regelmatid een neusvormig gat in het ijs.

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:25

Lowara schreef:
kijk wel uit met vijver/aquarium pompen
het is en blijft een apparaat die in water onder stroom staat.
zelfs bij mijn aquarium thuis staat op elke handleiding dat ik alle apparatuur die erin zit, eerst moet uitschakelen alvorens ik erin ga met bv m'n handen. en dit is natuurlijk niet voor niets.

een paar visjes die door een mankement worden gefrituurd is tot daar aan toe, maar je paard? zou het risico niet durven nemen :n

Het apparaat staat niet in de waterbak he. Het is alleen het bolletje waaruit lucht wordt geblazen. Het bolletjes zit aan een rubber slang en die zit op meters afstand bevestigd áán het apparaat dat gewoon in de stal staat of hangt. Daar kan dus geen stroom vanuit worden geleid het water in ;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:34

precies, op 10 meter afstand. zie het als een fohn die lucht door een fijn slangetje blaast. er kan absoluut geen stroom bij je water komen hoor!! thnx josje, want dit wilde ik net gaan typen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:37

en toch... blijft het electriciteit in de buurt van water
heb zo'n identiek geval in m'n aquarium, maar ben er donders voorzichtig mee, en check voor de grap de gebruiks aanwijzing van zo'n ding maar eens.
er kan bv water IN de slang terecht komen je apparaat in. en zelfs met zo'n doorslag geval ( :+ ) erin.. is en blijft het oppassen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:43

ja en dan gaat dat water 10 meter lang mee door dat hele kleine slangetej en dan worden je paarden allemaal geroosterd.... sorry hoor, maar ik vind het echt onzin

Afbeelding als je je drinkbak of oude badkuip half onder de omheining zet (zoals dit plaatje) en je stopt het slangetje aan deze kant, dan kunnen je dieren er iig niet bij!