Solliciteerd mijn paard voor knaagdier???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:13

Muizenissen schreef:
Sita_ schreef:
Verder ga ik haar niet volproppen met eten om haar zoet te houden, ik zie het maar als een kind met een lolly op de bank houden omdat ze op moeten houden met zeuren.. ;)

Met een beetje kennis van paarden (evolutionair gezien) weet je dat bovenstaande slaat als een tang op een varken. Zoals al eerder vermeld is een paard 'gemaakt' om zo'n 19u per dag te knabbelen. Dus van zoet houden is geen sprake. Bovendien is ie 's nachts niet aan het zeuren omdat ie zich verveelt, hij is z'n stress aan het afreageren omdat ie zijn voorgeprogrammeerde gedrag niet kan uitoefenen.

Verder fijn dat je het hooinet met fijne mazen gaat uitproberen! Hoop dat ie daardoor een stuk langer bezig is met knabbelen.

Opende het topic door de opmerkelijke titel ;)

Maar wil toch even op bovenstaande reageren. Evolutionair gezien is een paard bijna de hele dag op zoek naar voedsel. Ze rennen over heides en knabbelen hier en daar wat weg. Dat is absoluut niet te vergelijken met een paard in een stal die 2 stappen naar voren zet en z'n hoofd omlaag doen of een paard in de wei die nog geen pas hoeft te verzetten en enkel z'n nek moet strekken. Veel paarden zijn veel te dik met alle gevolgen van dien. Ik deel je mening dus absoluut niet om maar een bulk voer neer te gooien en ze onbeperkt te laten eten. Meerdere kleine porties per dag zijn naar mijn mening een stuk effectiever. En de paarden van de ts staan overdag zelfs op de wei, dus moeten 's avonds absoluut genoeg hebben aan een flinke plak hooi :j

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:37

Klinkt misschien een beetje gemeen, maar als alles faalt dan zou ik gewoon een schrikdraadje spannen als dat mogelijk is. Dan leert ze het wel af. Al die houtsplinters kunnen ook niet goed voor haar zijn... Als laatste optie hoor, maar tis wel een idee.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:28

ONtopic: Kan je haar ook voor de grap in de gang proberen te zetten een nachtje? Of zie ik verkeerd dat je die hebt?
Dan heeft ze misschien minder het idee van opgesloten zijn.
Hang daar gewoon een fijnmazig hooinet op.. en uitproberen??
Kende vroeger een paard en die was dolgelukkig zo en knaagde niet meer.
Verder heb ik jaaaren geleden goede ervaringen gehad met het al genoemde carboleum of hoe het dan ook heet..

Sita_

Re: Solliciteerd mijn paard voor knaagdier???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 10:49

Welke gang? Ik heb geen stalgang.. :Y) Plus dat is geen optie, dolgelukkig zal ze wel zijn dat ze lekker de andere paarden kan klieren.. :')

margriet78

Re: Solliciteerd mijn paard voor knaagdier???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:19

cribox dat help heel goed