Wat voor een bedrag per maand voor deze stalling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:58

tja het is wel een hoop luxe idd,maar je moet er wel van houden van z'on grote stal.
Dus ik zou zeggen,mits ze genoeg buiten komen en weer binnen worden gezet zo rond de 300/310,vind wel heel moeilijk schatten hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 02:46

CGJ12 schreef:
...en even voor de duidelijkheid:

bij mij op stal
*kun je normaliter van de vloer eten (een zeldzaam keurige toko)
*staan de paarden volledig op krullen, wordt er 2 keer per dag gemest
*full-service 365 dagen per jaar / incl alle mogelijk toezicht
*full-service hulp met jonge paarden / trailer laden etc
*zeer kleine prive stal, zodat iedereen zowat altijd ALLEEN in de bak kan rijden (WAT EEN LUXE)
*alle extra's (trainingsmolen / solaria etc) volledig gratis
*gratis alle mogelijke adviezen als instructeur / jury
*belangstelling voor rijtechnische vooruitgang
*belangstelling voor alle psychische problemen (ik voel me soms een complete psychiater)
*gratis begeleiding bij het kopen van een nieuw paard
* etc etc.

.......dus zoveel valt er echt niet te klagen!

Wat jammer dat ik niet in Drenthe woon Haha!

CGJ komt voor sommigen misschien een beetje bot over. Maar het is echt veel leuker om als wedstrijdruiter op een stal met allemaal fanatiekelingen te staan. Tenzij je zo kleinzielig bent dat je het niet kunt hebben als een ander meer succesvol is dan jij natuurlijk, dan moet je lekker ergens gaan staan waar je koning eenoog mag zijn. Maar over het algemeen geldt dat ziet rijden doet rijden. Ik vind het echt veel leuker als ik op een stal sta waar iedereen zo fanatiek bezig is en mensen snappen waarom je de dingen doet zoals je ze doet. Dat is veel stimulerender dan wanneer je op bijv. een manege staat waar eigenlijk niemand begrijpt waar je mee bezig bent.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:44

ja, precies daarom wil ik dus niet op een manege of een recreatiestal staan en bij voorkeur zelfs op een springstal. Die gedrevenheid als wedstrijdruiter is extra leuk als je die kunt delen met je stalgenoten; die begrijpen tenminste ook waarom je nog 3 dagen kunt zitten piekeren over die ene balk.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:20

Kan ik me heel goed voorstellen en ik ben dus absoluut geen wedstrijd ruiter. Iedereen beleeft zijn sport op een andere manier en ik denk dat het prettig is als de mensen om jou heen dat toch enigszins op dezelfde manier beleven als jijzelf.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:22

owww.... de gemeente kan heel moeilijk doen hoor....
hier aan het eind van de straat is ook een pensionstal, met iets van 10 stallen, maar die mensen zijn dus echt ruim 8 jaar bezig geweest voordat ze het mochten gaan bouwen (er stonden al 2 stallen en een schuur, maar ze hebben nu dus een wat groter gebouw).
en hoeveel problemen ik al niet heb gezien met mensen die 1 simpele stal wilden...
maargoed, daarbij was het vaak het geval dat de grond waarop ze wilden in het bestemmingsplan van de gemeente niet was aangegeven als bouwgrond.
wat ik met trouwens ook afvraag, moet je bij een pensiongeld ook veel belasting betalen?
als je per paard 150 euro kwijt denkt te zijn aan voer/verzorging, dan is 300 euro echt een redelijke prijs als je bedenkt dat je het gebouw af moet betalen en ook nog belasting betalen en er ook nog wat van over wilt houden.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 12:34

Het plan is iid voor Almere. De gemeente zegt dat er veel vraag is, dus.....

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:15

Diezelfde gemeente wil ook doorgroeien. En dan ben jij als staleigenaar echt de verliezer als het manege vs. huizenbouw is.

Bovendien is men in Almere bezig belasting te gaan heffen over paardeneigenaren.

Ik hoop niet dat je dit als vervelend ziet hoor. Ik heb niet de intentie je de moed te ontnemen. Alleen met de achteruitlopende economie en dan zo groot willen beginnen echt is onbegonnen werk. Voor je het weet zit je in zware problemen. Begin dan gewoon kleiner en breidt het uit. Zeker met jouw bedrag zul je legen stallen houden.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:47

Bij de manege's in Almere, waar je je paard in pension kan zetten, die alleen een binnen-, buitenbak en uitrij mogelijkheden hebben, betaal je rond de 300 euro of iets daarboven. Voor het in en uit de wei zetten (indien dat mogelijk is) wordt er meestal een toeslag berekend. Als je je paard zelf in/uit de wei zet dan wordt er meestal geen toeslag berekend. Ik sta momenteel bij een kleine pensionstal bij een boer met buitenbak, paddock, dagelijks weidegang ('s ochtends worden ze buiten gezet, 's avonds is er een schema dat iedereen een dag per week de paarden uit de wei haalt) en er zijn uitrij mogelijkheden. Daar betaal ik Eur 225,- incl mesten en voer.

Ik denk dat Almere nog best een pensionstal kan gebruiken. Een beetje meer concurrentie kan geen kwaad. Dat zal hoop ik de prijs/kwaliteit verhouding van alle accomodaties ten goede komen. In de buurt van Lelystad / Dronten zijn genoeg stallen, maar in Almere heb je niet zoveel keus. Het feit dat er zoveel mensen uit Almere dagelijks 30 kilometer of meer (enkele reis!) rijden om naar hun paard te gaan, zegt denk ik al genoeg over het aantal pensionstallen in Almere.

Ik heb alleen begrepen dat het erg moeilijk is om in de gemeente Almere een pension stal te beginnen. Ik ken verschillende mensen die (serieuze) plannen hadden om in almere een pensionstal te beginnen, maar elke keer was de gemeente diegene die de boel tegen hield. Wat Fasel al zei: het bestemmingsplan is het grote probleem. Almere moet over een X aantal jaar de 5 de stad van Nederland zijn. (qua inwoner aantal) Dus de priotiteit gaat naar huizen en het creeren van zoveel mogelijk banen in de gemeente.

Om nog even op je vraag terug te komen. 300 Euro is in Almere een normale prijs voor een stal met goede faciliteiten. (ik was zo naief om te denken dat Almere goedkoper zou zijn toen ik daar kwam wonen, in vergelijking tot waar ik vandaan kom, nl. uit de buurt van Hoofddorp, maar dat was dus niet zo!)
Maar ik denk dat er ook behoefte is aan stallen die wat goedkoper zijn. Zou je bijvoorbeeld niet 2 prijzen kunnen aanbieden? Bijvoorbeeld een doe-het-zelf gedeelte, voor een lagere prijs en een full service gedeelte voor een hogere prijs.
Tenslotte nog een opmerking. Met zoveel paarden is het wel prettig om een extra bak te hebben. Een tweede buitenbak zou niet verkeerd zijn. Of misschien een 80 x 20 binnenbak die je in tweeen kan delen.

succes met de plannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 02:36

Paardje, ik sta op een redelijk grote stal in de directe omgeving van Amsterdam en ik zit nog net onder de 300 euro. Voor dat geld heb ik een box en vol pension. De accomodatie is niet verkeerd met een 20 x 60 binnenbaan, 20 x 60 buitenbaan (eb en vloed), longeerbaan, losgooi/longeerbaan, springtuin en gratis weidegang in de zomer. Bij ons staan ongeveer 100 paarden, er is geen manege en dus kun je altijd rijden. 's Winters kan het wel eens druk zijn tussen 1800 en 2100, je loopt dan kans met 6 man in de bak te rijden (dat valt dus reuze mee). Afgezien van de rijmogelijkheden hebben we ook nog 5 spuitplaatsen. Tegen betaling kun je gebruik maken van de trainingsmolen, van het warme water op de spuitplaats en solarium (2 stuks). We hebben ook nog een uitgebreide kantine die elke dag lang open is. Uiteraard kun je ook nog je trailer parkeren tegen een bedrag per maand.
Op onze stal worden ook indoor springwedstrijden georganiseerd door een vereniging.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:05

Suzan schreef:
Maar ik denk dat er ook behoefte is aan stallen die wat goedkoper zijn. Zou je bijvoorbeeld niet 2 prijzen kunnen aanbieden? Bijvoorbeeld een doe-het-zelf gedeelte, voor een lagere prijs en een full service gedeelte voor een hogere prijs.

Ik sta zelf DHZ bij de stal waar ik nu sta en met mij nog tig mensen... Ik moet eerlijk zeggen dat ik me afvraag of je hier als pensionhouder op zit te wachten. Iedereen creeert zo zijn eigen zooitje, zit met hooi/stro opslag, voer opslag, tuigage opslag en ga zo maar door... Dat is natuurlijk voor de klanten prettig, maar ik denk dat dit als eigenaar best lastig is.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 19:53

De gemeente geeft ook aan dat er genoeg vraag naar is. Er reizen veel mensen dagelijks velen kilometers af om naar hun paard te kunnen. Waarschijnlijk maken we 1 bak van 45x60 en 2 buitenbakken,

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:08

Poeh, ik vind het nogal hoge tarieven hoor. Vooral dat exclusief weidegang of ergens staat ook 1 uur weidegang per week of zo. Vreselijk. Staat zo'n beest de hele week op stal. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik betaal 's-zomers 70 euro (24/7 in de wei) en vanaf oktober 140 euro (ik voer zelf bix). Wij hebben dan geen bijzondere faciliteiten: geen binnenbak, stapmolen, springweide of warm water. Maar wel heel veel bos en hei en een goeie buitenbak.
Waar ik me ook wel aan geërgerd heb is die opmerking over het longeren van die recreatieruiters. Ik ben een recreatieruiter maar longeer nooit. Wil ook niet naar een "penny-manege", die heb je hier ook niet geloof ik. Bij mij op stal staan wat wedstrijdruiters en verder recreanten. Zie ze niet veel omdat ik overdag kan rijden. Als ik 300 euro of meer zou moeten betalen zou ik mijn paard moeten wegdoen. Ik moet het alleen opbrengen en tel bij die pensionkosten de DA, smid etc. en je zit al gauw aan de 400 euro per maand. Vandaar dat er in het westen ook zoveel bijrijdsters zijn, die betalen mee aan de kosten. Dat geeft natuurlijk ook wel weer extra aanloop in de stallen, vooral de penny-stallen Knipoog