Wonen bij je paard-alleen voor rijke mensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:41

Ik heb de paarden aan huis staan. Mijn vriend heeft een boomkwekerij en ik heb hier dus een stukje grond om een weiland en een rijbak aan te leggen. Momenteel met de winter in zicht heb ik mijn 3.5 jarige merrie in pension gezet hier in de buurt. Mijn ruin waar ik wedstrijden mee rijdt staat hier aan huis.
Ik begin al om 06.00 u met werken zodat ik om 15.00 u weer thuis ben om te gaan rijden. Mijn vader zorgt dat de paarden dagelijks op de wei komen doet de stallen etc.
De ruin gaat 3 x per week mee naar de bak van de rijvereniging hier kan ik alleen in de middag terecht. De merrie rij ik 3 x per week op haar tijdelijke stalling. Verder ga ik ook nog 3 x per week met mijn zus en haar paard naar de rijbak deze staat ook bij mij op stal.
Al met al heb ik geluk dat mijn vader arbeidsongeschikt is en dus onze paarden kan nazien en zorg dragen dat de weilanden in orde zijn.
Het is veel werk zo in de winter als je ook nog fanatiek wilt trainen. Qua kosten (zeker hier in de buurt) zal het niet veel verschil uitmaken of je ze in pension hebt staan of thuis. Alle kosten incl. weiland, rijbak erbij gerekend.Thuis neemt gewoon veel meer tijd in beslag dan in pension.
De bodem van mijn rijbak is aan vervanging toe momenteel is hij weer modderig en dus niet te gebruiken. Ik wil graag een gedraineerde bodem, deze zal er ook wel komen maar dat is pas zover als we hier tijd hebben om hem aan te leggen. Zelf aanleggen scheelt in kosten maar dat gebeurt pas als er tijd voor is en het in het bedrijf iets rustiger is. Dat kan bij wijze van spreken volgende week zijn maar ook volgend jaar.
Alle kosten etc. moet ik zelf betalen van mijn salaris incl. mijn deel van onze hypotheek, al met al blijft er weinig geld over voor andere dingen dan paardgerelateerd.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:00

Ik denk ook wel dat het aan de manier van paarden houden ligt of je een dagje weg kan ja of nee.
Persoonlijk ben ik een voorstander van een hit-actief idee. Zo doen we het nu ook. Voeren/mesten neemt een half uurtje tot 3/4 in beslag.En als je een grote kuubkist vol gooit dan hebben ze daar bijna 24 uur genoeg aan(ervanuitgaande dat ik mijn 2 beesten aan huis zou hebben) En in het weekend of voor de zomer plan je de grotere onderhouds werkzaamheden.

brr nu moet ik eruit om die beesten te gaan voeren :D was handiger geweest als ze in de achtertuin stonden :P

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:37

Ik hoop wel ooit paarden aan huis te hebben, maar verwacht niet dat ik heel rijk zal worden :P

Als je het echt wilt kan het wel denk ik. Kwestie van goed sparen en prioriteiten stellen.

kimmie261

Re: Wonen bij je paard-alleen voor rijke mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:03

zoals ik al eerder schreef,een vriendin had 3 paarden in de achtertuin staan ,in een huurhuisje,dus je hoeft er echt niet rijk voor te zijn,waren 3 stallen en daarvoor had ze een uitlooppaddock gemaakt,verder stonden ze in de zomer in een gehuurde wei,en swinters dan op stal en uitloopje in haar achtertuin,en de grond die ze had was nou,denk zo'n 300 a 400m2 rondom het huis..en huurprijs was iets van 500 gulden per maand in die tijd...

dus tja,het kan ook goedkoop hoor,ligt eraan wat je verder pioriteiten zijn als je paarden aan huis wil hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:08

Denk dat het bij dromen blijft.

Huis met leuk stukje grond is voor starters niet te betalen, op een normale manier ;)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:42

Wij zijn van de randstad verhuisd naar Duitsland, we wonen iets onder Nijmegen en hemelsbreed slechts 2 km van de grens. Voordat wij verhuisden had ik mijn paard eerst op een pensionstal en daarna een aantal jaren bij een vriendin met paarden op de weide met inloopstal, mijn vriend heeft in die periode ook een paard gekocht. Ook toen moesten we al veel zelf doen maar dat hadden we er wel voor over. Inmiddels zijn we verhuisd en hebben we de paarden aan huis staan en ondanks het werk en soms de zorgen vind ik het heerlijk, ik kan alles op mijn eigen manier doen en geen zorgen of mijn paard niet te weinig of te veel voer heeft gekregen of dat ze wel of niet buiten was gezet etc. Ons huis met 1,5 hectare gond in Duitsland was goedkoper dan ons rijtshuis in de Randstad. Wel heb ik eers werk gezocht in mijn nieuwe woonomgeving, dus eerst een half jaar lang 4 uur per dag treinen, maar dat was het meer dan waard!