Ik heb de paarden aan huis staan. Mijn vriend heeft een boomkwekerij en ik heb hier dus een stukje grond om een weiland en een rijbak aan te leggen. Momenteel met de winter in zicht heb ik mijn 3.5 jarige merrie in pension gezet hier in de buurt. Mijn ruin waar ik wedstrijden mee rijdt staat hier aan huis.
Ik begin al om 06.00 u met werken zodat ik om 15.00 u weer thuis ben om te gaan rijden. Mijn vader zorgt dat de paarden dagelijks op de wei komen doet de stallen etc.
De ruin gaat 3 x per week mee naar de bak van de rijvereniging hier kan ik alleen in de middag terecht. De merrie rij ik 3 x per week op haar tijdelijke stalling. Verder ga ik ook nog 3 x per week met mijn zus en haar paard naar de rijbak deze staat ook bij mij op stal.
Al met al heb ik geluk dat mijn vader arbeidsongeschikt is en dus onze paarden kan nazien en zorg dragen dat de weilanden in orde zijn.
Het is veel werk zo in de winter als je ook nog fanatiek wilt trainen. Qua kosten (zeker hier in de buurt) zal het niet veel verschil uitmaken of je ze in pension hebt staan of thuis. Alle kosten incl. weiland, rijbak erbij gerekend.Thuis neemt gewoon veel meer tijd in beslag dan in pension.
De bodem van mijn rijbak is aan vervanging toe momenteel is hij weer modderig en dus niet te gebruiken. Ik wil graag een gedraineerde bodem, deze zal er ook wel komen maar dat is pas zover als we hier tijd hebben om hem aan te leggen. Zelf aanleggen scheelt in kosten maar dat gebeurt pas als er tijd voor is en het in het bedrijf iets rustiger is. Dat kan bij wijze van spreken volgende week zijn maar ook volgend jaar.
Alle kosten etc. moet ik zelf betalen van mijn salaris incl. mijn deel van onze hypotheek, al met al blijft er weinig geld over voor andere dingen dan paardgerelateerd.