Paard (overdag) buiten 365dpj in de Randstad, wie heeft het?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:57

rapido schreef:
Prisca schreef:
Blij ook dat ze bij ons de bak niet ter beschrikking stellen aan dit soort mensen.
Gatverdamme wat een kapsones heb jij zeg!
Denk dat een stal eigenaar blijer is met mensen die zijn bak huren om fatsoenlijk even te kunnen rijden en dan weer weg gaan dan met een mevrouw als jij met zoveel praatjes elke dag op stal!

Ik vraag me ook echt af wat ze bedoeld met deze opmerking. Daarom ook mijn vraag. Ik kan me niet voorstellen, dat ze het bedoeld, zoals jij het nu interpreteert.
Want ze reageerde op mijn post... en ik kan me echt werkelijk waar niet voorstellen dat ze niet 'mijn soort mensen' bij haar in de bak zou willen. Want dan is mijn vraag: waarom niet? Waar is ze bang voor? Doe ik iets anders, geks, omdat ik nu eenmaal wat ruigere omstandigheden gewend ben? Ik kan me keurig gedragen hoor in andermans bak. Ben een zeer nette gast. :D :P
Nogmaals, ik geloof gewoon dat ze iets anders bedoeld.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:57

Wij hebben anders én een goede bodem buiten (oke, alleen niet lekker op te rijden als t echt echt echt flink heeft gevroren) en de mijne staat toch echt nog de hele dag buiten :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:58

Vienna2007 schreef:
Flosje446 schreef:
Het komt dus neer op keuzes maken. Vind je het belangrijker dat je het hele jaar door kan rijden doordat je een binnenbak hebt of dat je paard het hele jaar door meer dan 8 uur per dag buitenstaat? Ik kies dan voor het buitenstaan en ik neem dan maar voor lief dat ik niet 365 dagen per jaar kan rijden.

Je wilt beiden, en dat is gewoon bijna niet mogelijk. Het heeft geen zin om wedstrijden te rijden als je niet altijd kunt trainen.

En daar baal ik ook weleens van. Dat je dan op wedstrijd komt na de winter. En blijkt dat degene die voor de winter nog onder jouw niveau zaten, er nu boven zitten, omdat ze de hele winter lekker hebben door kunnen trainen. Ok, mijn ontwikkeling gaat iets langzamer, maar ik ben fanatiek en we komen er ook wel. En soms baal ik ervan. Daarom ben ik ook hard bezig om mijn bak te verbeteren. Maar goed, ook hier is het keuzes: wat is belangrijker: altijd scoren op een wedstrijd... of... nah, het is al eens gezegd. ;)

Anderzijds... ik heb mijn paardje nog nooit op rust hoeven zetten vanwege blessures. Ik kan eigenlijk altijd rijden, als ik dat wil (en kan ivm met de bak).

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:01

Duke, ik vond het ook een zeer aparte opmerking van Prisca maar ik denk ook dat ze dit niet bedoelde!

En nogmaals ik woon in Zoetermeer en de paarden staan de hele dag buiten en we kunnen ook het hele jaar door rijden, de paarden staan aan hus, maar ik ken in de hele omgeving geen stal waar dat ook kan!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:02

Calanddra schreef:
Wij hebben anders én een goede bodem buiten (oke, alleen niet lekker op te rijden als t echt echt echt flink heeft gevroren) en de mijne staat toch echt nog de hele dag buiten :)

Harstikke fijn dat jij dat wel hebt. Maar dit topic gaat om wie het niet hebben, en de tips waar het wel kan.

vraagje_

Re: Paard (overdag) buiten 365dpj in de Randstad, wie heeft het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:05

Nou ik ben nog zoekende hoor in omgeving van Leiden.. Dus ehh suggesties? :P

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:08

Vienna2007 schreef:
Calanddra schreef:

Harstikke fijn dat jij dat wel hebt. Maar dit topic gaat om wie het niet hebben, en de tips waar het wel kan.

Dit was op jouw reactie gericht waarin gezegd was dat dat niet mogelijk was :+ of mag je niet eens meer op elkaar reageren?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:08

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:13

rapido schreef:
Prisca schreef:
Blij ook dat ze bij ons de bak niet ter beschrikking stellen aan dit soort mensen.
Denk dat een stal eigenaar blijer is met mensen die zijn bak huren om fatsoenlijk even te kunnen rijden en dan weer weg gaan dan met een mevrouw als jij met zoveel praatjes elke dag op stal!

Pardon???. Volgens mij snap je het niet?. je trekt het compleet uit z'n verband.
Ze stellen de bak niet beschrikbaar voor mensen van buitenaf. Op mijn vorige stal was dat wel zo en vond het ZWAAR irritant dat ik als veel betaalde klant moest wachten op mensn van buiten af. Vooral savonds. Mensen maken een keuze bij een boer te gaan staan dat houdt niet in dat ik maar moet gaan wachten op deze mensen. Laat ze maar rijden op tijden dat er niemand is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:14

ik snap het dus heel goed!

Janine_L

Laatst bijgewerkt door Janine_L op 16-11-10 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Meert

Vienna2007 schreef:
Flosje446 schreef:
Het komt dus neer op keuzes maken. Vind je het belangrijker dat je het hele jaar door kan rijden doordat je een binnenbak hebt of dat je paard het hele jaar door meer dan 8 uur per dag buitenstaat? Ik kies dan voor het buitenstaan en ik neem dan maar voor lief dat ik niet 365 dagen per jaar kan rijden.

Je wilt beiden, en dat is gewoon bijna niet mogelijk. Het heeft geen zin om wedstrijden te rijden als je niet altijd kunt trainen.

Als het bijna niet mogelijk is moet je dus keuzes maken :D
En die paar keer in het jaar dat je niet kan rijden (tenminste bij onze buitenbak) gooien een wedstrijdschema heus niet zo snel in de war.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:15

rapido schreef:

Ik vraag me ook echt af wat ze bedoeld met deze opmerking. Daarom ook mijn vraag. Ik kan me niet voorstellen, dat ze het bedoeld, zoals jij het nu interpreteert.
Want ze reageerde op mijn post... en ik kan me echt werkelijk waar niet voorstellen dat ze niet 'mijn soort mensen' bij haar in de bak zou willen. Want dan is mijn vraag: waarom niet? Waar is ze bang voor? Doe ik iets anders, geks, omdat ik nu eenmaal wat ruigere omstandigheden gewend ben? Ik kan me keurig gedragen hoor in andermans bak. Ben een zeer nette gast. :D :P
Nogmaals, ik geloof gewoon dat ze iets anders bedoeld.[/quote]

Gaat niet om WIE gaat om IEDEREEN..meeste kunnen vaak gewoon bij vereniging rijden. En anders pech je hebt ervoor gekozen dus ook het niet kunnen rijden in de winter. Verder zie vorige reactie.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:18

Flosje446 schreef:
En die paar keer in het jaar dat je niet kan rijden (tenminste bij onze buitenbak) gooien een wedstrijdschema heus niet zo snel in de war.

Heeft vorige jaar wel heel wat problemen gegeven met de kampioenschappen alleen de mensen met een binnenbak kwamen goed tevoorschijnt.

Als we nu nog een keer een slechte winter krijgen zullen veel mensen toch een probleem hebben.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:19

Calanddra schreef:
Dit was op jouw reactie gericht waarin gezegd was dat dat niet mogelijk was :+ of mag je niet eens meer op elkaar reageren?

Dat is mogelijk in de randstad?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:21

Flosje446 schreef:

Lekker dooddoenertje. Dat is geen oplossing. De vraag is of het er beiden is, en in de randstad.

Moraalridders hebben we al genoeg.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:24

Jaaaa ik woon in Zaanstad en ik heb goddank 22 jaar geleden een eigen stuk grond via de gemeente gekregen.Betaal 180 euro per jaar aan huur,heb mijn eigen stal en kruising paddock/bak van 18x35m. Mijn paarden staan bijna altijd op het land en anders in de bak, ik vind het niet heel erg als het land een beetje stuk gelopen word omdat mijn paarden in het voorjaar en zomer bij kennissen op het land staan. Kan mijn stukje weer bij komen.
Mijn bak+weiland is haast altijd droog, dit vanwege drainage en het land ligt ruim een meter boven slootwaterpeil, zomers wel weer een ramp want dan groeit het gras erg langzaam.
Gelukkig hebben wij wel stroom en water, mogen we tegen vergoeding aftappen bij een buurman. Kortom het kan!! maar heel erg moeilijk te vinden.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:24

@Prisca: Rustig, je had je woorden wat onhandig neergezet, zodat het verkeerd geinterpreteerd kon worden. Ik had wel begrepen dat je het zo niet bedoelde. Dat probeerde ik ook met mijn post te zeggen. ;)

Waarom zou ik niet ook recht hebben om te rijden in een goede bak bij iemand anders, als ik daar netjes een vergoeding voor betaal? Ik kan zelf de bak bij een pensionstal afhuren voor les, als ik dat wil. Lessen van eigen klanten gaan voor, logisch.
Prisca schreef:
Heeft vorige jaar wel heel wat problemen gegeven met de kampioenschappen alleen de mensen met een binnenbak kwamen goed tevoorschijnt.
Als we nu nog een keer een slechte winter krijgen zullen veel mensen toch een probleem hebben.

Het enige probleem dat die mensen dan hebben, is dat ze niet zo goed voor hun wedstrijden kunnen trainen. Dus? Geen wereldramp lijkt me. Tenzij je je kost moet verdienen met topniveau, maar die mensen staan niet bij een boer. ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:26

Je krijgt nooit een ideale situatie, in ieder geval niet op een pensionstal. Ik stal met m'n paard in de randstad, ze kunnen de hele zomer in een kudde naar buiten. In de winter zijn er kleine stukjes land waar ze met 1 of 2 tegelijkertijd naar buiten kunnen overdag. Ik heb een binnenbak, buitenbakken en alle mogelijke faciliteiten. Dus op zich ben ik redelijk tevreden. Maar ook bij mij op stal zijn er weer nadelen. Bv dat bijna niemand in de winter z'n paard meer naar buiten doet, waardoor mijn paard buiten alleen kwam te staan, in paniek raakte en nu kreupel op stal staat.

Alles heeft z'n voor- en nadelen. En je zal toch moeten roeien met de riemen die je hebt. Wat wil je met en voor je paard. En wat kan je 'm bieden.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:27

Inderdaad, iedereen probeert toch goed voor zijn dier te zorgen.

Maar het gaat ook volledig offtopic. Ik zie nog geen suggesties waar dat wel kan, en waar dus ook plek is.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:29

Vienna2007 schreef:
Flosje446 schreef:

Lekker dooddoenertje. Dat is geen oplossing. De vraag is of het er beiden is, en in de randstad.

Moraalridders hebben we al genoeg.

De vraag van de TS is of het mogelijk is dat een paard 365 dagen per jaar in de Randstad buiten kan staan. Niet of het buitenstaan kan icm altijd kunnen rijden.
Sorry hoor, maar je zegt zelf dat het bijna onmogelijk is om een stal te vinden met goede faciliteiten (oa binnenbak) en waar een paard de hele dag kan buitenstaan. Als de mogelijkheid er dus niet is, dan moet je toch keuzes maken! Een wedstrijdruiter zal dan waarschijnlijk eerder kiezen voor de binnenbak en een huis-tuin-keuken-ruiter voor het buitenstaan. Daar is toch niets mis mee!
Ik probeerde alleen maar uit te leggen dat als ik wil, dat ik in de winter prima kan trainen zonder dat ik een binnenbak bij stal heb.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:31

ben het wel een beetje met rapido eens, (al had het netter verwoord kunnen worden :P )

maar als jouw staleigenaar besluit om te verhuren is dat zijn goed recht en zelfs heel erg sociaal en slim....
en waarom zouden mensen tegen betaling niet gewoon ook een binnenbak kunnen huren?

denk dat als jouw staleigenaar het doet, jij er niks tegenin te brengen hebt, en je je nu ietwat lichtelijk egoistisch opsteld
maargoed dat is mijn mening erover

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:31

Ok, OT dan: er is een kleinschalige pensionstal in Hazerswoude waar ze een onwijs mooie bak hebben (dit weekend nog clinic gehad). Die bijna altijd te rijden is. De paarden staan in een kudde met mooie voerplekken en een grote inloopstal waar ze dus dag en nacht, het hele jaar door buiten staan (maar ook dus de stal in kunnen). Dat zou voor mij de ideale stal zijn. Maar volgens mij is daar een wachtlijst...
Ze hebben ook gewone stallen en die paarden staan alleen overdag in een kudde op een grote paddock. In de zomer wel op het land, volgens mij.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:33

Janine_L schreef:
In de randstad, altijd buiten....... of als hij zelf wil ook binnen, maar dan zonder deur die achter hem dichtgaat :D http://www.stalhilverzicht.nl/index.php?actie=fotos&dir=aktiefstal/
By the way...... bij ons hoef je dus niet te kiezen hoor, er is En een binnebak En een paar buitenbakken En je paard kan dag en nacht buiten.

Het Gooi is toch we de rand van de rand van de randstad hoor :) Rond Amsterdam of Rotterdam is dat niet zo snel te vinden.

Rond Amsterdam heb ik wel eens lopen zoeken maar daar bleken ze met "overdag buiten" een paddock van een paar vierkante meters te bedoelen. Das toch een iets ander soort "buiten" dan ik bedoel.. :')
Maar ik ben verwend, kom oorspronkelijk van zandgrond. Heerlijk, geen blub. :)

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:33

Vienna2007 schreef:
Flosje446 schreef:

ooit wel eens van buitendressuur gehoord???
overigens wanneer je je paard wil trainen en rechtrichten kan je dat beter NIET in een bak doen, want dan kiest ie de bakrand. :P
Laatst bijgewerkt door fresco1234 op 16-11-10 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt