juval schreef:Dani_ schreef:Ach, ik woon ook in de randstad en mijn paard staat toch echt altijd buiten....... Dus die smoes gaat er bij mij niet meer in........
Juval: waarom zou je niet kunnen rijden op een paard met wintervacht?
dat zeg ik niet, ik vind het alleen heel lastig om ze schoon te houden, en om ze weer droog weg te kunnen zetten.
Ik ga dus meestal in soortvan winterslaap en doe het rustig aan in de winter qua rijden.
Onze pony's [ new forrest] staan altijd buiten zonder dekens en ongeschoren , 1 heeft een superdikke vacht en is idd snel nat van het rijden , maar wij doen nu voor de vierde winter , gewoon net zoveel als in de zomer met ze , onder het zadel en mennen ook wedstrijden , we stappen ze koud en op adem , en dan de wei weer in , ze zijn dan nog nat , maar dat is niet erg , zijn nog nooit ziek van geworden .
ook al zijn ze nat aan de buitenkant van de vacht , eronder tegen de huid is het droog .
als het mogelijk is na het rijden ff in het zand laten rollen, dan droogt de vacht ook mooier op , voorzover een paard met dikke vacht mooi is dan