Du Tré Filip

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 00:18

Billy schreef:
Hij is hier ook op bokt geweest, ik meen onder de naam filip of zo. Een pure handelaar onder het mom dat zijn manege opgeheven werd.
http://www.bokt.nl/forums/profile.php?m ... ile&u=6058

dit verteld ie idd. aan iedereen!

ik kan er verder niet over oordelen en ga dat ook zeker niet doen.

verbaas me alleen dat hij niet reageerd hier op....

maar helaas gebeuren dit soort dingen regelmatig ook hier bij ons in de buurt zitten dit soort handelaren.

ik blijf er liever vandaan...

nathalieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:40

ik vond deze man ook al altijd verdacht en op veel belgische veilingsites stond hij ook. maar al de advertenties zijn verwijderd Verward Verward ook op marktplaats

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:45

ze zijn verwijderd op de belgische sites omdat er zoveel negatieve reactie op kwam, hij staat er nog op hoor, maar dan meestal onder een andere naam enz enz Ik zoek ook nog mensen die een paardje bij hem gekocht hebben? Kan iemand mij daarbij helpen? Heb er daar nl. ook eentje gekocht

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:39

jep, ik vind hem ook niet meer op kapaza!
titsia, ik geloof dat er mensen in dit topic waren die hem kenden? mss kan je via hen aan mensen geraken?

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:57

Denk niet dat mensen die hem "kennen" een betrouwbare bron zijn ... ik ken nog een "handelaar" op bokt en er zitten ook "vrienden" van die mensen op het forum die hun paarden/pony's gaan "promoten" ... en kan toch ook zeggen dat het geen betrouwbare zaak is. Alleen ga ik geen namen noemen (ook niet via PB). Het zijn trouwens ook Belgen ...

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:45

Hij staat weer op www.2dehandsgids.nl
met die Friese hengst, een merrie en ook nog een ruin
(zijn inlognaam is manege)
Als je kijkt bij "allround paarden" dan zie je ze zo staan, zijn advertenties van vandaag

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:48

de friese hengst staat er weer onder 'stal pegasus'
is dat een echte stalnaam? zo niet, is het wel degelijk louche. maar ik denk dat de kopers dat ook zullen zien, en zo'n zaakjes draaien wrs niet lang mee.

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:42

jah heb ik ook gezien die friese hengst nu onder stalnaampegasus

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:46

Friese hengst , 9 jaar , 1.65m , gitzwart ,
mooie manen - staart en behang , geen zomerexzeem , braaf en eerlijk in omgang , enkel nog geschikt als dekengst of wandelpaard door heupblessure , heeft geen stalgebreken of andere ondeugden .prijs = notk

dit stond erbij, maar een heupblessure en dekhengst gaat volgens mij niet of ligt dat aan mij.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 08:54

pegasus is een stal/manege in Schilde (Antwerpen) en ik hoop niet dat hij hun naam gebruikt om zo'n praktijken uit te voeren. Er zou eens iemand kunnen reageren en vragen waar de stal is ofzo.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 09:34

merrie - palominokleurig met blonde manen en staart - 7 jaar - 1.72m - super braaf en eerlijk in omgang - ideaal rijpaard voor beginners en gevorderden - goed voor buitenritten en pistewerk - mooi en gezond paard met uitstraling - klinisch attest mogelijk - weg wegens stopzetting manege - Vraagprijs = 1800 eur of otk - bezichtigen en proberen omgeving St.Niklaas -

ruin - zwartbruin - 9 jaar - 1.69M - mooie gangen - springt - zeer braaf en eerlijk rijpaard voor beginners en gevorderden - prima voor buitenritten en pistewerk - wegens stopzetting manege - geen stalgebreken - kan ( indien gewenst ) afgeleverd worden met een controleverslag v/d dierenarts .
( vraagprijs = 1750 EUR of otk )
gsm = 0496/16.55.48.

zwarte 5 jarige d pony - 1.46m - ruin - super braaf en eerlijk in omgang - mooi en gezond - springt parcours van 1.10m - 100% verkeersmak - heeft geen stalgebreken of ondeugden - klinisch attest mogelijk - bezichtigen op 20 min. van Antwerpen - Vraagprijs = 1650 eur of otk -
gsm = 0496/16.55.48.[/b]

merrie - haflinger - 1.37m - 9 jaar - braaf en eerlijk rijpaardje voor beginners - goed in zadel en in koets - 100% verkeersmak - prima voor buitenritten - klinisch attest mogelijk - heeft geen stalgebreken of ondeugden - Vraagprijs = 1200 eur of otk - bezichtigen omgeving St.Niklaas - op 20 min. van Antwerpen - gsm = 0496/16.55.48.

9 jarige bruine ruin met zwarte manen / is zeer lief en aanhankelijk in omgang / nhs papieren - v.= primo dominie - m.= maid of erin / springt en kent basis dressuur / 1.72m schofthoogte / ideaal rijpaard voor beginners en gevorderden / prima voor buitenritten en pistewerk / weg wegens stopzetting manege / klinisch attest mogelijk / bezichtigen omgeving St.Niklaas ( op 20 min. van Antwerpen ) / Vraagprijs = 1800 eur of otk / gsm = 0496/16.55.48.

ruin - hackney met stamboekpapieren - 11 jaar - 1.55m - bruinschimmel - super braaf en eerlijk voor beginners en kinderen - prima rijpaard voor buitenritten en pistewerk - gaat tevens goed in de koets - weg wegens stopzetting manege - kan afgeleverd worden met controleverslag v/d dierenarts - heeft super mooie gangen - kan bezichtigt en uitgeprobeert worden in verlichte binnenpiste - gelegen omgeving St.Niklaas .

gsm = 0496/16.55.48.

Ruin - halfbloed arabier - vos - 9 jaar - heeft allure en uitstraling en mooie gangen - springt parcours - is zeer lief en aanhankelijk in de omgang - heeft geen stalgebreken of ondeugden - 1.55m - weg wegens stopzetting manege - kan afgeleverd worden met controleverslag v/d dierenarts - bezichtigen en uitproberen mogelijk in verlichte binnenpiste - omgeving St.Niklaas -

( Vraagprijs = 1650 eur of otk )

gsm = 0496/16.55.48.

Ruin met stamboekpapieren ( lucky boy ) - bruin met zwarte manen - 2 jaar - nu 1.63m - braaf en lief karakter - leergierig - pas 1 week zadelmak - heeft geen stalgebreken of ondeugden - een paard met goede afstamming en toekomst - bezichtigen en uitproberen kan in verlichte binnenpiste -
( Vraagprijs = 1700 eur of otk )

gsm = 0496/16.55.48.

kwpn-merrie ( Renovo - Cambridge cole ) // 18 maand // nu reeds 1.72m - bruin met zwarte manen - super mooie gangen - dressuur gefokt - braaf en eerlijk in omgang - nog niet zadelmak - heeft uitstraling en alure - geen stalgebreken of ondeugden - kan bezichtigt worden in verlichte binnenpiste .

( Vraagprijs = 1600 eur of otk )

gsm = 0496/16.55.48.

hengst -apaloosa - wit met zwarte stippen - super mooi - braaf eeerlijk in oang - nu 1.57m - nog niet zadelmak - mooie gangen - 2 jaar -
heeft geen stalgebreken of ondeugden - prijs = 1500 eur of otk

kan tevens gesneden worden en tevens zadelmak gemaakt worden + afgeleverd met een controleverslag v/d dierenarts + doktersboekje .
( Prijs nog otk )

merrie - vos met 4 witte onderbenen - 7 jaar - frans engelse volbloed -
1.68m - ideaal geschikt voor jachtparcours of cross country - heeft
geen stalgebreken of ondeugden - heeft super mooie bewegingen - heeft uitstraling en allure - gaat tevens in de koets - heel lief en aanhankelijk in omgang - ook ideaal voor buitenritten - niet geschikt voor beginners of kinderen - heeft veel pit doch met verstand ( nooit bokken of steigeren ) .
( Prijs = 2000 eur of otk )

gsm = 0496/16.55.48.

ruin - e pony - donkere vos met witte manen - 5 jaar - prima rijpony voor beginners en gevorderden - ideaal voor recreatie - weg wegens stopzetting manege - heeft geen stalgebreken of ondeugden - lief en eerlijk in omgang -
( Prijs = 1550 eur of otk )

ruin - vos - 7 jaar - 1.68m - 2 witte sokjes - braaf en eerlijk rijpaard voor beginners en gevorderden - ideaal voor buitenritten en pistewerk - weg
wegens stopzetting manege - heeft geen stalgebreken of ondeugden - braaf en eerlijk in omgang - niet dominant - mooi goedgebouwd paard -
( Prijs = 1700 eur of otk )

En dit mag allemaal op het Belgische forum en is NIET commercieel?

En ik krijg niet anders dan commentaar?

very strange! Knipoog

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 10:00

Laukje85 schreef:
Friese hengst , 9 jaar , 1.65m , gitzwart ,
mooie manen - staart en behang , geen zomerexzeem , braaf en eerlijk in omgang , enkel nog geschikt als dekengst of wandelpaard door heupblessure , heeft geen stalgebreken of andere ondeugden .prijs = notk

dit stond erbij, maar een heupblessure en dekhengst gaat volgens mij niet of ligt dat aan mij.

Op 2dehandsgids.nl staat er wel die Friese hengst met heupblessure (met foto)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:01

E-pony , Apaloosa , 4 jaar geworden , nu 1.50m , braaf en eerlijk in omgang , mooie gangen en uitstraling , juist zadelmak - dient verder ingereden , gaat ook aangespannen , springt in vrijheid , heeft geen stalgebreken of andere ondeugden .Prijs = notk

Afbeelding

Verdrietig

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:44

Er staan nog veel en veel meer paarden en pony's te koop.
Hij heeft nu weer geadverteerd op marktplaats onder een handelstal naam.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:56

hè gossie... aan de andere kant kun je bij hem dus wel goedkoop een paardje kopen en een goed leven geven. want volgens mij valt er hier en daar wel wat af te dingen.

dit klinkt lekker idealistisch maar hoe zit het in de werkelijkheid bij de mensen die iets van hem gekocht hebben? hebben die ook zulk soort paardjes gekocht? en met welke gedachtegang?

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 13:55

Pellie schreef:
hè gossie... aan de andere kant kun je bij hem dus wel goedkoop een paardje kopen en een goed leven geven. want volgens mij valt er hier en daar wel wat af te dingen.

koop er dan vooral eentje dat niet door hemzelf zadelmak is gemaakt! en weet dat hij vaak paarden opkoopt die dermate psychisch of fysiek verknoeid zijn dat ze daarom op de slachtmarkt worden aangeboden. die koopt hij dan voor een prikje, forceert op korte tijd de grofste fout eruit en verkoopt ze dan als 'ideaal voor buitenritten, piste, geen ondeugden enz. enz.' de páárdjes kunnen het inderdaad niet helpen dat ze ooit zo zijn geworden, maar ik heb er maart vorig jaar daar zo één meegemaakt die ècht levensgevaarlijk deed. geluk of ongeluk, maar zijn toenmalige inrijder heeft er een lelijke breuk aan overgehouden en is daar toen ook gestopt. paard is alsnog naar de slacht gegaan. maar je zou hem maar gekocht hebben....
heel vreemd is toch ook wel dat er blijkbaar in de huidige advertentie nog paardjes aangeboden worden die daar al meer dan een half jaar te koop staan voor een zacht prijsje. en de hackney die hij aanbiedt als goed voor kinderen en beginners ging er met hem in de galop vandoor en begon te bokken...arme beestjes inderdaad, zíj kunnen het niet helpen....

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:55

Pellie schreef:
dit klinkt lekker idealistisch maar hoe zit het in de werkelijkheid bij de mensen die iets van hem gekocht hebben? hebben die ook zulk soort paardjes gekocht? en met welke gedachtegang?

Ik heb er een paardje gekocht, maar toen kende niemand hem nog niet zoals nu Haha! Ik wou gewoon een rustig paardje waar ik af en toe is mee op wedstrijd kon gaan, heb een "9jarig" paard gekocht, maar nadien bleek hij er 12-13 te zijn, ook was hij zogezegd trailermak Tja als je met de longe hem erop trok... Ook zou hij ideaal geweest zijn voor beginners, oke in stap is dat zo, maar niet in draf zit net iets te veel pit in voor een absolute beginner, maar voor de rest ben ik heel blij met hem, hij is superverkeersmak (toch iets waar hij niet over loog), dus voila als je een paardje bij hem koopt, zeker iemand meenemen die goed tanden kan "lezen" voor de leeftijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:05

als je bij die man een paard koopt doe je het zelfde als bij een broodfokker een puppie kopen.. op die manier gaan ze door.. hebben ze geen kopers stoppen ze vanzelf...

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:07

tja maar er zijn nog altijd mensen die geen internet hebben en dus niets van hem afweten, hij staat ook in de koopjeskrant dus... Toen ik er ging kijken was hij lang nog niet zo berucht als nu, dus toen ging ik er echt van uit dat het een manege was die sloot...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:18

mensen het is niet de bedoeling om andere advertentie's hierheen te copieren zeker niet met toestemming van de plaatser.

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:42

Srry, wist ik niet.

vstria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 01:36

Vindt dit allemaal machtig mooi wat jullie over die man zeggen en schrijven doch moet zeggen dat ik er persoonlijk betere ervaringen mee had .
Kocht er zo'n 5 maand geleden een paard en na 3 weken nog een pony bij en wij zijn er reuze tevreden over .
Werden beiden gekeurd door onze dierenarts .
Er werd trouwens door Du Tré Filip een schriftelijke verkoopsovereenkomst opgesteld met voledige garantie ; wat trouwens nooit gebeurt bij handelaars .
Omdat wij zo tevreden zijn over ons paard en pony hebben wij al enkele familieleden en vrienden meegenomen naar hem en sommigen hebben ook reeds een paard gekocht en blijkt ( toeval of niet ) ; allen tevreden .
Ook bij deze mensen heeft hij een schriftelijke overeenkomst opgesteld en werden de paarden op vezoek gekeurd .
Het verhaal van die manege klopt niet ( dat is juist ) ; maar het is niet makkelijk om een goede naam te maken als handelaar en je kan niet voor iedereen het geschikte paard hebben .
Dat hij zijn paarden en ponys mooi omschrijft is volgens mij toch normaal ; dat doet een autoverkoper of dergelijke toch ook .
Weet trouwens intussen van andere mensen die wij tegenkwamen op ponykampen en springwedstrijden dat zij ook reeds paarden hadden gekocht bij Du Tré F. en ook tevreden zijn .
Heb me daarom een beetje verdiept en hier en daar eens rondgevraagd wat er eigenlijk aan de hand is alvorens hier iets te zetten .
Du Tré Filip probeert al zo'n 7 jaar gelanceerd te geraken met z'n fokkerij en kan tot hiertoe er nog niet voledig full-time van leven .
Hij is daarom wat gaan samenwerken met Hubert D'hooghe ( en daar zit het probleem ) om zo rond te geraken .
D'hooghe is al jarenlang bekend en ,, berucht ,, .
Du Tré probeerde een goede naam op te bouwen terwijl het met D'hooghe van kwaad naar erger ging .

Ben er dan gisteren nog eens langs geweest ( puur uit nieuwsgierigheid ) en werd te woord gestaan door Du Tré .
Hij heeft nu gebroken met D'hooghe en huurt momenteel de helft v/h gebouw - de andere helft is nog van D'hooghe .

Moet zeggen dat er serieuze verbeteringen zijn - je ziet duidelijk het verschil :
Aan de ene kant de paarden van Du Tré ( stallen proper - dikke laag stro - voldoende water en voer - mooie verzorgde paarden - niet mager )
Aan de andere kant de paarden van D'hooghe : ( Stallen vuil - geen stro maar stront - magere paarden - enz... )
Toen ik wegging kon ik het niet laten om hem te informeren over dit forum en wat er allemaal te lezen stond ; gewoon om z'n reactie te kunnen zien en horen .
Moet zeggen dat hij er niet blij mee was om niet te zeggen betreurend .

Hij had al veel vroeger moeten breken met D'hooghe ( zijn woorden ) doch kon niet weg omdat d'hooghe financieel de touwtjes in handen had .
Het kwaad is uiteraard reeds geschiedt en kan alleen maar hopen dat ik het mag overleven .

Toen kwam D'hooghe binnen en de stemming werd direct grimmiger ; duidelijk te zien dat het niet lekker loopt tussen die 2 .
Toen D'hooghe dit eveneens vernam lachtte hij eens in z'n vuist .

Heb dit niet uit sympathie of winstbejag gedaan en heb mij zoals voormeld eerst goed geinformeerd en dit zijn mijn bevindingen en ervaringen .

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:07

Citaat:
Werden beiden gekeurd door onze dierenarts .
Er werd trouwens door Du Tré Filip een schriftelijke verkoopsovereenkomst opgesteld met voledige garantie ; wat trouwens nooit gebeurt bij handelaars .

Hahahaha; wat een onzin! Boos!

Ik heb er een paard gekocht welke ook gekeurd is door die dierenarts; kreeg een a4 lijntjes papier met daar op; heb paard gekeurd bij stal pegasus van X jaar oud en gezond bevonden!
Op zijn leeftijd na stond er verder helemaal geen beschrijving van het paard op!

Paard bleek niet goed te zijn wat ik hem ook gemaild heb en ik kreeg meteen een mail terug dat dat dan jammer was! Boos!
Paard mocht niet terug; dus wat "garantie"?
Heb de orginele mail nog voor de liefhebbers!
Dus denk niet daar veilig een paard te kunnen kopen! En van die garantie is al zeker onzin! Boos!

Denk trouwens dat bovenstaande mailtje van Du Tre Filip zelf is!
Maar 1 bericht en het verhaal is echt een promotie voor hem.....
Jep; durf er heel wat om te verwedden dat het Du Tre Pilip zelf is

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:39

Klinkt inderdaad opvallend goed .... zulke berichtjes neem ik ook persoonlijk totaal niet ernstig. De perfecte handelaar bestaat niet net zoals de perfecte fokker niet bestaat. Nu kan ik menig mensen de kast op jagen, maar laat het me duidelijk maken wat ik bedoel. Zelfs met de beste fokdieren kan je eens een "kneusje" fokken, eentje die eigenlijk in de categorie "vuilbakjes" beter thuis zou zijn. Vaak worden die snel snel weggemoffeld en is de dekhengst of de merrie alleen maar "goed" ... slechts zelden zal er sprake zijn van het "slechte" resultaat. Dit is gewoon verzwegen materie omdat dit de cariere van de ouder-dieren belast en die dieren dan aan waarde verliezen. Dus dergelijke promotiepraat als hierboven ... daar trap ik zeker niet in!!! Niet één handelaar/fokker/invoerder kan met het hand op het hart zeggen dat ze niet eens een misser hebben geslagen ... of ze liegen gewoon!!!!! (Of ze hebben ENORM véél geluk Knipoog)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:34

Laat mij eerst zeggen dat ik de man niet ken! Dat gezegt ...

Hoeveel melding in de bovenstaande posts komen van mensen die bij hem paarden of ponies hebben gekocht? 2 of 3 ? De rest is allemaal roddel !

Ik neem aan dat deze mensen teleur gesteld zijn in hun aankoop anders waarom klagen ze ? Maar dit kan bij alle handelaars gebeuren!

Ik neem aan dat ze hun EIGEN veearts of een door hun aangestelde veearts de paard hebben laten keuren voordat er geld op tafel is gelegt? Zo nee, dom !

Ik neem aan dat een proef periode afgesproken is (nb :altijd aan te raden bij een handelaar). Zo nee, dom !

Ik neem aan dat een schriftelijk garantie overhandigt is en dat deze GELEZEN is voordat de koop is afgesloten? Zo nee, dom !

Als men naar een handelaar gaat en een 'koopje' denk te maken moet men wel de consekwentie hiervan dragen, je krijgt namelijk voor wat je betaald! Denk je een Z-niveau paard bij een handelaar te kopen voor 1500 euro? Zo ja, HEEL dom !

Misschien is hij een opkoper van afgekeurde beesten of van beesten die niemand anders kan verhandelen, en misschien kan er een 'koopje' in het positieve zin gedaan worden, maar je gaat mij niet vertellen dat als je naar een handelaar gaat dat je niet met een beetje argwaan binnen gaat en altijd in je achterhoofd het idee heeft dat je misschien bedeuzeld wordt!
Sorry maar ik vindt achteraf er om klagen omdat je zelf erin getrapt ben maar kinderachtig.