Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mister01 schreef:helemaal onbeperkt is daar niet mogelijk.
ze krijgen wel behoorlijk veel.
daarom ga ik kijken of ik zelf niet ergens van die kleine pakjes hooi vandaan kan halen en dan zelf in een net geven, dan is hij toch weer langer bezig als zonder.
MarEd schreef:klinkt niet als de leukste plek voor je paard. Is er geen andere mogelijkheid? Een paard traint toch veel beter-makkelijker als hij lekker in z'n vel zit en zijn energy buiten de training ook kwijt kan. Ik zou er niet voor gekozen hebben maar goed, ken jullie situatie natuurlijk niet
aerdenhout1 schreef:Maar..ik weet je wil het eigenlijk niet horen....vooral het spelen met andere paarden is voor een jong paard zo verschrikkelijk belangrijk.
Daar kan jij als berijder van het paard nooit tegenop in de training van bepaalde spieren b.v!
Een 1/2 uur per dag voor een jong paard is gewoon veels te weinig.
Onbegrijpelijk dat dit soort stallen zich dan voordoet als goede africhtingsstal!
Juist als je jonge paarden onder je hoede neemt van andere mensen weet je in mijn ogen ook hoe belangrijk het vrij zijn is voor een paard.
Zowel geestelijk als lichamelijk!
kehdra schreef:Mister01 schreef:helemaal onbeperkt is daar niet mogelijk.
ze krijgen wel behoorlijk veel.
daarom ga ik kijken of ik zelf niet ergens van die kleine pakjes hooi vandaan kan halen en dan zelf in een net geven, dan is hij toch weer langer bezig als zonder.
Heb je al rondgekeken naar pakjes hooi? Wanneer je paard dan toch opgesloten moet worden, zorg dan op z'n minst voor onbeperkt ruwvoer...
(was het topic kwijt)
ponytjee8 schreef:een liksteen voor in de stal heb ik!
maar ook een skippybal voor in de bak!
vermaakt hij zich erg goed mee!
aerdenhout1 schreef:Als ze EVEN niet naar buiten kan, is iets heel anders dan maar een 1/2 uur tot een uur of 2 naar buiten!
Mister01 schreef:kehdra schreef:
Heb je al rondgekeken naar pakjes hooi? Wanneer je paard dan toch opgesloten moet worden, zorg dan op z'n minst voor onbeperkt ruwvoer...
(was het topic kwijt)
zelf voeren van eigen hooi is geen optie, daar zijn ze het absoluut niet mee eens, ik kan anders voor extra kosten vragen om hem meer te geven, maar dan nog is het zo op.
ik ben aan het nadenken om het dan in een hooinet te doen, alleen ben ik er ook geen fan van om paarden op die hoogte te laten eten, en op de grond kan natuurlijk ook niet.
dus ik ben aan het verzinnen hoe ik dit kan verbeteren voor hem!
Mister01 schreef:kehdra schreef:
(was het topic kwijt)
zelf voeren van eigen hooi is geen optie, daar zijn ze het absoluut niet mee eens, ik kan anders voor extra kosten vragen om hem meer te geven, maar dan nog is het zo op.
ik ben aan het nadenken om het dan in een hooinet te doen, alleen ben ik er ook geen fan van om paarden op die hoogte te laten eten, en op de grond kan natuurlijk ook niet.
dus ik ben aan het verzinnen hoe ik dit kan verbeteren voor hem!
_equus_ schreef:je hebt ook van die ballen.. dat als ze rollen er af en toe een snoepje uit valt. das ook wel leuk voor het paard. moet hij tegen dan ding aan duwen voor een snoepje. of anders gewoon zo'n jollybal geven. kunnen ze ook heel leuk mee spelen
Mister01 schreef:ook weet ik dat het voor paarden in het algemeen niet goed is om zo stil te staan, maar dat moet je zeggen tegen de mensen die vrijwillig zulk soort stallen uit kiezen om met hun paarden te gaan staan.
Dani_ schreef:Mister01 schreef:ook weet ik dat het voor paarden in het algemeen niet goed is om zo stil te staan, maar dat moet je zeggen tegen de mensen die vrijwillig zulk soort stallen uit kiezen om met hun paarden te gaan staan.
Hmm, jij wilt dat je paard daar getraind wordt, maar het is ook weer niet je eigen keus...
aerdenhout1 schreef:Maar....als jij nu een trainster hebt die het belang van de gezondheid van je paard niet op de eerste plaats zet, dan heb je denk ik de verkeerde trainster.
Zeker als je het er zelf voor je gevoel niet helemaal mee eens bent.
IK heb ook wel jonge paarden beleerd, maar zou echt niet een 4/5 jarige de hele dag op stal laten staan.
Nou ja...eigenlijk geen enkel paard!