Paard binnen krijgen door schreeuwen, klap, en skieën:)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

irmalouise

Re: Paard binnen krijgen door schreeuwen, klap, en skieën:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:45

Gelukkig heeft hij jou zeg, die zich wel om hem bekommerd.
Paardje komt gewoon aandacht te kort.
Dat hebben ze ook nodig. Kijk dan kan alles op stal wel "goed" zijn maar een paardje alleen maar buiten en binnen zetten is nou niet echt een leuk verzetje.
Je bent iig goed bezig, petje af.

Maar wat ik niet snap, is waarom de eigenaar, niet besluit om hem te verkopen, want ja als je bang bent voor je eigen paard, is dit voor beide toch niet fijn.
En paardje zou iig gelukkiger worden van iemand zoals jij.
Mijn haren gaan al overeind staan, als ik lees dat een paardje zijn stal niet goed gemest word omdat hij dan boos word, hallo zij kan toch ook net als jij hem ff naar buiten doen, of het aan iemand (jou) vragen, vind het wel makkelijk.
Je hebt een paard en moet er dan ook goed voor zorgen en daar hoort elke dag mesten ook bij.

Maar ben blij te lezen dat hij nu door jou goed verzorgt word en nu vooruitgang boekt.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:03

wonderboy schreef:
Wij hebben meer dan 25 paarden op stal staan. Denk je nou echt dat als ieder paard zo zou doen. We elke dag vriendelijk gaan vragen of hij aub mee wil werken.
Hierbij bedoel ik niet dat je een paard af moet slachten, maar een flinke duidelijk waarschuwing op zijn tijd kan ie heus wel hebben hoor.

Wij hebben 40 paarden op stal staan en er is echt, maar dan ook écht geen een die niet netjes meeloopt :) .

Ik zou om te beginnen het beessie al niet naar binnen "jagen" maar hem ophalen. Als je hem een touwhalster omdoet, heb je iig al veel meer te zeggen dan met een gewoon halster en kan ´ie zich ook niet zo snel losrukken als je hem aan het touw vast hebt.
Dan is het een kwesti van netjes met je meelopen; dmv kleine impulsen kan je hem met het touwhalster makkelijk corrigeren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:47

cursus grondwerk zou hier geen overbodige luxe zijn!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:05

liefde en GEDULD!
mijn hemel zeg wat een manieren tegewoordig!
als dat mijn fjord was geweest was ik per direct pleite geweest

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 09:18

z0rr0 schreef:
liefde en GEDULD!

Daar ben ik nu ook heel hard mee bezig! ;) (bedoel met liefde en GEDULD)
Maar die boer heeft er ook al een heel zeer been door gekregen, omdat hij werd meegesleurd, kon bijna niet lopen.
Dan begrijp ik ook wel dat je dan denkt wat een nare pony, en dat je dan ook wel eens je geduld verliest.
Ook al ben ik hier helemaal GEEN voorstander van!

Want hij is gisteren in 1 keer de stal in gelopen, terwijl er nog geen voer was,en de andere paarden moesten nog komen, dat noem ik wel SUPER! :P

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:53

Toen mijn pony echt niet naar binnen wilde heb ik haar buiten laten staan. Liever dat dan zo om te gaan met mijn pony!
Dan had ze helemaal een dikke vinger naar me opgestoken

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:13

CrossHorse schreef:
z0rr0 schreef:
liefde en GEDULD!

Daar ben ik nu ook heel hard mee bezig! ;) (bedoel met liefde en GEDULD)
Maar die boer heeft er ook al een heel zeer been door gekregen, omdat hij werd meegesleurd, kon bijna niet lopen.
Dan begrijp ik ook wel dat je dan denkt wat een nare pony, en dat je dan ook wel eens je geduld verliest.
Ook al ben ik hier helemaal GEEN voorstander van!

Want hij is gisteren in 1 keer de stal in gelopen, terwijl er nog geen voer was,en de andere paarden moesten nog komen, dat noem ik wel SUPER! :P

kijk dat klinkt helemaal goed!
maare zelfs al had de boer een zeer been dit gedrag zal ik niet accepteren naar mijn paard ;)

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 13:00

22-10-2010

Gisteren is hij heerlijk heel de ochtend, in de paddock geweest met z'n vriendin <3

Daarna heb ik een klein beginentje gemaakt met longeren, gewoon op het erf kleine rondjes om mij heen maken, heel klein gewoon met een halstertouwtje. En hij heeft samen met mij meegedraafd, dit is nog nooit eerder gelukt!!! :P

Een superdag dus! ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:15

blij om te horen dat het goed gaat.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 18:19

Ik heb al een poosje geen berichtje geplaatst, maar heb vandaag op hem gezeten, met het zadel van mijn eigenpaard, pas super.. ze hebben ook wel bijna dezelfde rug.
Ben wel in zijn bos gebleven, en daar wat rondjes gedraait/gereden. en achterwaarts paar pasjes en voorwaarts, en dat hij ook duidelijk het 'halt' teken begrijpt.
Dus echt super!

Nog ff 1 fjordenprobleem: de onderbenen echt helemaal onderaan bij de kootholte zijn gewoon' grijskleurig, viezigheid dus, maar krijg het echt niet weg, en is nu ook veel te koud om te wassen, iemand tips.... :P

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:27

Ik lees met verbazing welke tips je worden gegeven over grondwerk enz.
Fjorden en soms ook haflingers en ijslanders zijn soms zo stront eigenwijs dat ze echt niet onder de indruk zijn van een paar touwtjes of touwhalster. En een paard wat precies de andere kant op gaat dan de kudde is beslist niet de makkelijkste. ts leuk dat je wat aandacht aan het beestje geeft naast je eigen paardjes. Maar vergeet die laatste vooral niet.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:32

Als dat paardje telkens los wil breken zelfs als jullie hem of haar vast hebben klopt echt niet. Gebrek aan respect denk ik.
Een goed idee dat de eigenaar van dit paardje er aan gaat werken. Als het mag zou ik tijdelijk een hengstenketting gebruiken want ik zou mij nooit never door een paard mee laten sleuren := .
Wel eerst goed van iemand horen hoe dit werkt (en of de eigenaar dit goed vindt!), want je moet er wel voorzichtig mee omgaan.
Ik hoop dat het op termijn zonder kan, want ben niet echt een voorstander hiervan..
Succes!

Edit: je hebt op het paardje gereden met het zadel van je eigen paard. Pas op dat je die rug niet verknalt!! Ik zou echt iemand met verstand hiervan eens laten kijken of het wel goed ligt!

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 19:25

amsterdam_30 schreef:
Als dat paardje telkens los wil breken zelfs als jullie hem of haar vast hebben klopt echt niet. Gebrek aan respect denk ik.
Een goed idee dat de eigenaar van dit paardje er aan gaat werken. Als het mag zou ik tijdelijk een hengstenketting gebruiken want ik zou mij nooit never door een paard mee laten sleuren := .
Wel eerst goed van iemand horen hoe dit werkt (en of de eigenaar dit goed vindt!), want je moet er wel voorzichtig mee omgaan.
Ik hoop dat het op termijn zonder kan, want ben niet echt een voorstander hiervan..
Succes!

Edit: je hebt op het paardje gereden met het zadel van je eigen paard. Pas op dat je die rug niet verknalt!! Ik zou echt iemand met verstand hiervan eens laten kijken of het wel goed ligt!

Ik heb echt iedereen er bij ons op stal naar laten kijken, en zij vinden(ik ook) dat het goed past, maar zijn eigen zadel zal altijd het beste blijven, maar mijn eigen paardjes blijven zeker niet achter, alleen als ik tijd over heb, ga ik op hem rijden, dan zet ik hem gewoon buiten...

Ik gebruik al helemaal geen touwhalster meer bij hem, allleen met longeren, dus een hengstenketting is denk ik niet nodig... (bedankt voor de tip!).

Heb zaterdag op hem gereden, ben alleen 1 keer op z'n nek beladt, omdag hij niet doorliep, en ik hem een klein(zacht!!!) tikje met het zweepje gaf, en dat was niet leuk, dus kreeg ik zo'n heerlijke bok...
Maar heb al wel stukjes gedraafd! ging dus echt super! :P

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:21

Neem gewoon een zakje of emmer biks mee en laat hem er af en toe uiteten! ;)
Dan loopt hij/zij je van zelf achterna en kun je het weer rustig afbouwen,
verder als je tijd hebt met hem gaan wandelen al is het in de wei. :D
En dan steeds verder opbouwen en steeds minder eten geven! ;)

<3

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:57

Maar dan oppassen dat het niet de andere kant op gaat met voeren! Als ik eten in zijn stal zou leggen (krachtvoer) elke keer kom ik juist heel hard bij stal aan :o En na een weekje snoepjes geven voor het meelopen is meneer gepikeerd dat hij niks krijgt en trekt me naar elke persoon toe omdat die misschien wat heeft.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 19:39

Hoi allemaal,
Ik heb vandaag weer gereden, maar ik weet niet wat ik ervan moet denken, het gaat steeds beter toen ik vrijdag en zaterdag had gereden, maar vandaaag weet ik het niet goed, hij wou gewoon niet netjes aangalloperen, dit wou hij niet in de bocht, en als ik het achterin deed was het rechtstreeks naar het hek toe, erg vervelend voor de anderen die aan het rijden waren, maar gelukkig begrepen zij mij ;) .
als ik het op een volte deed bij de c(kant van het hek) mog het dus echt niet op een volte maar wou hij 'gewoon' naar de andere kant van de bak A kant....
Eigenlijk moest ik hem dan een tikje geven, maar ik weet het niet of dit nu goed was deed het wel een paar keer op zijn schouder maar dan gingen we alleen maar harder, deet het wel op de goed schouder....
En als ik het achter het zadel deet was het bok, bok, steigertje......
Wat zouden jullie doen op zo'n moment??

Als ik met mijn teugels wou sturen was hij 'gewoon' heel erg sterk, en doordat hij dan zo sterk was gingen mij handen ook helemaal omhoog, echt een verbeterputn.... :P

Uiteindelijk ging ik met mijn andere paard, reed een stalgenoot op, carrousel rijden(hoop dat ik het goed type)
Dit ging wel super!! dus toch nog wat goede dingen!

Dit was vooral aan het begin van het rijden wat ik nu allemaal type, maar ik weet het niet goed, wie heeft er tips....

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:36

Hm, niet echt bepaald een goede manier om met paarden om te gaan. Ik begrijp waarom hij er niet van houd om naar binnen gezet te worden. Als ik iedere keer een klap zou krijgen..... ;(