Zelf stal-speelgoed maken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Magsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:54

bumper schreef:
ik hang altijd touwen met knopen aan de want, de van mij trok er altijd aan en liet hem daarna los, geweldig vond hij dat _O-

ja zoiets heb ik ook een keer opgehangen

Anoniem

Re: Zelf stal-speelgoed maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:36

Touwen wil ik eigenlijk niet ophangen.. Net als iets wat voor voer op de grond zorgt wil ik niets mee doen. Iemand anders nog leuke creatieve ideeën?

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:18

Sommige paarden vinden het super om zo'n oranje stro-touw helemaal los te halen (dus helemaal uit elkaar trekken, maar dat het toch een touw blijft)

Je kan dan het beste gewoon een stuk touw een een tralie vastknopen en zorgen dat hij niet op de grond hangt, dan kan er niks gebeuren ;)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:22

Een berkenstam in de stal. Kunnen ze lekker aan knabbelen :D

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:49

Toen die van mij nog in een grotere stal stond hing ik een skippybal aan een touw op in het midden van de stal.
Iets hoger dan de ooghoogte van je paard (is een shetlander dus ging prima).
Hij vond het geweldig om er dan een mep tegen aan te geven, maar rekende er niet op dat die bal net zo hard weer terugzwaait :D
paardje dat erbij stond vond het trouwens iets minder geweldig, die kreeg steeds een bal naar zijn hoofd geslingerd :')

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:48

op mijn toekomstige stal hangen er verschillende teddyberen in een stal van een jong paard...
hij vindt het geweldig en er moeten dan ook regelmatig teddy's veranderd worden :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:32

ik ben er altijd als de kippen bij als de wilgen hier geknot worden, sleur dan een grote bos takken mee en knoop ze aan de spijlen van de stal, aan de voerbak, aan elkaar dat je een soort superlange tak hebt voor in de wei, en zo zijn ze lekker lang aan het knabbelen :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:34

Meerdere tennisballen in een panty vastknopen, een jerrycan (zonder bovenkant), een voerbal voor op de grond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:55

Tennisballen in een panty vind ik erg gevaarlijk. Die van mij zetten overal de tanden in dus een panty met tennisballen is zo kapot.
De jerrycannetjes hangen, en ook zonder voer erin is dit een groot succes!! Net als het touw waaraan ze hangen. Ik wou eerst de uiteindes afknippen, maar omdat ze ook met dit touw enorm spelen laat ik het er toch maar aanhangen. Ook de likithouders met zoutstenen erin en de hooizakken werken super! De paarden zijn er wat langer mee bezig, de stallen blijven schoner dus minder verkwisting van het hooi. Dus dit is echt een aanrader! :D
Zoals ik al zei, staan mijn paarden op vlas. Dus dingen die voor voer op de grond zorgen is voor mij niet te doen. Net als voer verstoppen door de stal is geen optie.

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:52

Shanna schreef:
Likstenen bedoel ik meer de likits mee. Zoutstenen hangen wel gewoon in de stal. Hoewel ik dit niet ideaal vind omdat ze steeds afbreken haha!
Jerrycans is ook wel een goede inderdaad! Voetballen leg ik dus een basketbal voor neer haha, maar die kunnen ze niet oppakken natuurlijk. Een jerrycan kunnen ze wel oppakken. :)

heei

dan heb je zeker geen himalaya liksteen?
die vallen namelijk niet uit elkaar ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:46

Een plastic cola fles gevuld met steentjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:36

Jawel ik had wel de himalaya likstenen, maar omdat deze steeds terug draaiden naar de gelikte kant werd de andere kant dus niet gelikt, waardoor deze op een gegeven moment dus wel afbrak.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 01:43

M_D_H schreef:
verde heb ik een kleine bal met handvat? (weet niet meer hoe die heet) en daar een touwtje aangebonden en opgehangen in zijn stal :P

Pas wel op met handvaten, daar kunnen ze hun hoef doorheen steken en dan is het paniek en ongelukken.

Ik had voor mijn hengst een zacht plastic pion als speeltje. Die had ik bij mijn vader vandaan (werk in GWWB) en hij had er de grootste lol mee. Ik had expres zo'n kleine zachte pion genomen en niet zo'n grote hard plasticen, die kunnen namelijk kapot als ze erop gaan staan.
Hij deed er van alles mee, vastpakken, gooien, voetballen enz, heb daar nog wel ergens foto's van geloof ik.

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 08:36

Shanna schreef:
Jawel ik had wel de himalaya likstenen, maar omdat deze steeds terug draaiden naar de gelikte kant werd de andere kant dus niet gelikt, waardoor deze op een gegeven moment dus wel afbrak.

oh zo haha okee dan was precies dat stukje het lekkerst :D haha

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:08

Deniisse schreef:
wij haden ook bedacht .Om een knal oranje bal in een lege hooi net te doen .en het paard deet niks ze is 14 zo iest en was er dood ban voor als je heb een tikje aan raakt op de grond toen hebben we dus de bal in dat hooinet gedaan en ze deet nog niks toen hebben we er wat hooi bij gedaan en dat vond ze geweldig

ze wou waarscheinelijk bedoelen dat als de bal in een hooinet zad dat ze er bang / niets mee deed en als ze hooi + de bal in het hooinet deed dad ze het geweldig vondt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:14

Een boei (die bij schepen gebruikt worden) werkt ook super.
Die kan je dan eventueel aan een touw ophangen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:31

er kome wel een paar leuke ideetjes voorbij maar het meeste zijn toch dingen die iedereeen rond al weet dat ze het kunnen doen . en in oude toppics kome er nog meer voorbij k ga effe zoeken of ik niks vindt die hier nog niet voorbij is gekomen dan zet ik het effe hier neer !

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:29

we hebben nu al :

-een bal in een hooinet

- een lege fles cola ophangen met gaatjes et in en voer er in

- een lege fles cola met steentjes of water in

- een pion

- een skippy bal

- wilgen takken

een lege fles gaatjes er in + voer er in en dan in de voerbak leggen dan moeten ze het in de voerbak heen en weer rollen en door dat de meesten geen voerbak hebben van een halve stal zouw dit voor het paard oook een bezeghoud moeten zijn en meestal nog moeilijker dan als de fles gewoon op de grond licht in de stal !

deze kom ik zelf nu op alleen is het iets dat je zeker niet iedere dak moet doen ! :
honing in de voerbak smeren of iets anders vloeibaars die sterk smaakt dan zijn ze toch meestal bezeg heel de voerbak uit te likken
dit heb ik al als je zelf nog dingen weet quote dit dan en schrijf het jouwe er bij

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:29

En de boei ;)

quater

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:53

Ik heb voor mijn paardje haar jollybal opgehangen aan een touwtje boven haar voorbak en die smeer ik iedere dag in met beetje appelstroop of honing ook haar pion smeer ik hiermee in op enkele plaatsen in. Nou je moet haar driftig zien likken :9 :9 :9 hiero en omdat haar bal aan een touwtje hangt beweegt ie flink heen en weer en zo is ze snel een 15 tot 20 minuten bezig!
Ook hang ik hooinetten hoog in de boom aan een ring zodat ze met een uitgestrekte hals er net bij kan, deze vul ik met hooi en hier en daar een stukje appel wortel paardensnoepje, Vind ze ook erg leuk! (Dit kan misschien ook in stal)
Gooi een voederbiet in stal wei en zijn ze ook een tijdje zoet mee :D :9
Verder hou ik het hier ook in de gaten misschien doe ik ook nog meer leuke ideeen op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 23:39

@ hetlevenwint; Ik zou het erg prettig vinden als je jezelf niet meer zou willen quoten in mijn topic. Je vorrige quote is niet zonder reden verwijderd, het is absoluut geen meerwaarde voor het topic. Ik heb dan ook weer getemt.

@ quarter; klinkt erg leuk en simpel (goedkoop) om een bal o.i.d. in te smeren met iets lekkers! Goede tip! :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 23:48

ja sorry er voor zit nog niet lang op bokt .
het wa misschien handig geweest om derek effe te zegge dat mn quote was verwijdert om ... reden !
sorry .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:05

1 van mijn paarden had helaas binnen 3 dagen al zijn hooi-zak kapot getrokken, dus ik ben benieuwd hoelang die anderen overleven. Mijn paarden staan nu weer 24/7 buiten.
Ook 1 van de jerrycannetjes (bij het zelfde paard) heeft het niet overleeft. Hiervoor heb ik dus een nieuwe opgehangen.

De zoutstenen in likithouders zijn een groot succes! :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:10

Ik heb de jerrycans verzwaard met zand. Daardoor blijven ze wat steviger.
Misschien helpt dat bij jou ook?

1liefpaard1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:36

likstenen vinden ze meestal wel leuk of een paar takken om aan te knabbelen.