Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
blue_kim schreef:Die van mij staan ook gewoon zonder, maar die staan de gehele dag en momenteel ook 's nachts buiten, dus die doen niet zo gek
Maar kan me voorstellen als je dure (sport) paarden hebt, die niet zo vaak buitenkomen, dan e het voor de zekerheid wel om doet.
Die kunnen zulke rare sprongen maken dat ze zich zelf makkelijk kunnen verwonden.
Eclipse_ schreef:mijn paard nu 2 maanden zonder spul op de wei gezet maar heeft zich nu dus al 3 x behoorlijk open gehaald dmv gekke sprongen. Ze is 5 en behoorlijk flexibel en soepel en kan af en toe wel is absurd gek doen. Dus vanaf nu gaat ze sowieso met springschoenen de wei in en peesbeschermers. Deze keren liep t allemaal nog wel goed af maar heb geen zin dat ze straks zon wond heeft dat t gehecht moet worden en weet ik veel wat allemaal. Dan liever voorkomen.
. Horseware schreef:Heeft iemand toevallig ervaring met Equilibrium Hardy Chaps? Deze zijn speciaal voor in de weide om de benen te beschermen. Zouden deze dan ook minder heet worden?

cupcake_x schreef:Ik ga straks met mijn jong paardje op verplaatsing ( waar ik ook moet rijden) en nu vraag ik me af of ik ook zijn springschoentjes zou aandoen, om te voorkomen dat ie zijn ijzers zou afdoen.( en op de trailer?)
Peesbescherming doe ik zowieso aan. En zou ik bandages op de trailer aandoen?
Ticoteam schreef:gewoon niet doen. Bescherming is goed, maar je moet een je paard/pony ook leren om op eige benen te staan. Hoe meer je beschermd, hoe groter de kans op verwondingen. OOk in een trailer zijn beschermingen niet altijd juist zo als ze gebruikt worden. Gebruik ze in ieder geval niet standaard. En als je al wat gebruikt in een trailer, zorg er dan voor dat ze niet los raken tijdens het transport. Vaak raken ze aan de achter benen los, omdat er mest of urine in gaat zitten. De bandages worden dan te zwaar, zakken af en laten los. Het paard gaat er dan op staan. word onrustig, met alle gevolgen van dien.
Goed op letten wat je doet dus.
Focussed schreef:Daarom doe ik ook bescherming om die bedoelt is voor in de trailer... Transportbeschermers. Dat zakt niet af
Ticoteam schreef:Toch blijft de vraag of je paard zo onrustig is dat je bescherming nodig hebt. In de meeste gevallen is juist MEER dan minder risico op schade door zo genaamde "transportbeschermers".
Gebruik ze aleen dan wanneer je goed weet wat je doet. Zo loop je het minste risico. Niet zo maar gebruiken om dat de naam zegt dat ze beschermend zijn!Focussed schreef:Daarom doe ik ook bescherming om die bedoelt is voor in de trailer... Transportbeschermers. Dat zakt niet af
.