bijdehandje1 schreef:Blaat. In de beginpost staat een suggestie dat het paard 1x in de acht jaar wordt bekapt. Geloof je dat zelf TS? Als dat zo was groeiden de hoeven tot in de hemel.
Bij ons lopen momenteel vier jonge paarden in natte paddocks. Ze kunnen droog liggen en staan, maar ze kiezen zelf ervoor om in de blubber te lopen.
Er hebben al van die pennymeisjes aan het hek gerammeld. Wij zijn ook al gedreigd met dingen omdat ze zo nodig bekapt moesten worden, van de penny parade. Maar het zijn jonkies met een correcte stand, die niet aan het werk zijn. zolang de stand ok is, haal ik er niet elke zes weken een smid bij.
Tegenwoordig moet je zo donders op passen voor verzorgers. Als je een slofteugel aan de muur hebt hangen, of een keer een paard in de regen laat staan, of een heel oud mager paard hebt of de smid een twee weken te laat komt heb je de dierenbescherming aan je bokse hangen.
De dierenbescherming grijpt nooit in wanneer het moet, maar gaat graag op gereutel van ondeskundigen af.
Nou nou nou vind je dit niet een klein beetje overtrokken? Het is absoluut waar dat er mensen (incl. pennymeisjes) zijn die zich overal mee bemoeien en bij het minste of geringste de Dierenbescherming bellen, waar.
Maar!! Dat wil niet zeggen dat dit geval niet een geval van verwaarlozing en/of mishandeling is.
Dat ze zegt dat het paard misschien 1 keer in de 8 jaar bekapt worden zal overdreven zijn, misschien noemde ze lukraak een getal?!
En als er larven in de mest zitten, paard heeft mijt, mok en de eigenaar geeft hem alleen maar te eten en slaat hem met de zweep... is dat dan niet serieuzer?
Dit is denk ik, zoals ik het interpreteer, een oud boeren mannetje dat een paard voor de gezelschap heeft.. of nou ja, hij beleeft er blijkbaar plezier aan om hem eten te geven en verder kijkt hij er niet meer naar om. Van dat soort boertjes heb je er veel.. opzich kunnen sommige paarden prima uit de voeten met een wei en een schuilstalletje en wat extra voer in het najaar en de winter.
Maar zoals TS de stal beschrijft; nee dat lijkt me niet gezond!
Ben benieuwd hoe het afgelopen is, het paard zal wel niet in levensgevaar zijn, maar ik twijfel of het paard echt wel goed wordt verzorgt.