Het staat goed hoor, maar toch vind ik het zonde. Ik heb zelf een fjord met lange manen (zie profiel), en ondanks dat ik daar zelf nooit voor gekozen heb, vind ik het toch geweldig staan. Haar manen konden gewoon niet recht op, omdat ze veel te dik en te slap waren. Achteraf ben ik daar dus blij om. Zelfs als er ooit een 'nieuwe' fjord komt, zullen daar de manen lang bij groeien.
m_ss
Geplaatst: 09-08-10 22:35
hey TS: stuk-ken beter! ik vond persoonlijk de manen die die had een beetje eh..zielig. staat veel gezonder zo
capopjekop
Geplaatst: 09-08-10 22:35
Bij een fjord vind ik lange manen juist weer stoer. Volgens mij ben ik gewoon eigenwijs
Haha dankje. Ik ben benieuwd hoe snel het zal groeien, zodat ik er een mooi boogje van kan maken.. en zodra ik het zat ben, laat ik het gewoon weer lekker groeien.. dan is het ook weer mooi hersteld
En ach raak je erop uitgekeken laat je het toch weer groeien..
Ik moet zeggen ik heb het een 8 jaar geleden bij mijn schimmel ook gedaan.. Die had zo een dikke manen, dat viel toch niet te vlechten.. dus dan maar eraf.. Beste keuze wat ik ooit gemaakt heb.. Want ook al is mijn sjatje nu 18 jaar.. hij ziet er nog jong en fruitig uit
Op m'n vorige stal stonden hadden 3 van de warmbloeden ook zo'n kapsel gekregen sinds ik daar stond. Stond erg leuk, maar ze moesten het wel heel kort houden om het omhoog te houden omdat de manen niet zo stug waren als die van een fjord.
Ja precies, dan laat ik het gewoon weer groeien.. maar ik denk als het eenmaal wat langer is en mooi omhoog staat, het dan erg leuk gaat staan.. dus ik houd het nog wel even zo denk ik
Mijn pony heeft ook zo'n kapsel, heb ik ook zelf geknipt. OP een centimeter of 6 lengte bleef het al overeind staan, en nu heeft hij (zoals mijn vader zegt) een flinke straatveger op zijn nek staan
Gewoon geduld hebben dus, bij mijn pony is zijn boog zeker zo hoog als je bij Fjorden ook ziet
Achja, ieder zo zijn voorkeur he Ik vind persoonlijk lange manen helemaal niet mooi, en daar zijn andere mensen weer super-enthousiast over. Leuk juist dat iedereen lekker zelf kan kiezen