sjonnie48 schreef:Ladygiroc schreef:Je scheert wel iedereen over 1 kam sjonnie48. Zoals ik al aangaf hebben wij ook geen weidegang. Maar mijn paard is echt niet ongelukkiger dan een paard die wél op de wei staat. Het gaat toch om sociale contacten en beweging, die kunnen paarden ook hebben op een stal zonder weidegang..
Staat ie op een hit actief stal dan of in een groepsstalling ?
Nope, op een manege/pensionstal. Verder zijn er hier in de buurt wat stallen met buitenbak en weidegang waar de paarden de afgelopen winter hun stal niet eens uit konden door het weer. Toen was ik toch heel blij dat mijn paardenbeest gewoon netjes zoals altijd los kan in 1 van de paddocks
. Dat is ook 1 van de redenen waarom IK juist voor deze stal heb gekozen. Tuurlijk is weidegang ideaal, maar zeker hier in de buurt zijn de stallen met weidegang óf zonder binnenbak óf voor mij onbetaalbaar, wat dan betekend dat je in de winter geen kant op kan. Waar ik nu sta hebben we geen weidegang maar wel zandpaddocks en een binnenbaan waar ze los mogen. 's Zomers gaan de meeste naar een wei elders, wat is dan het probleem? Paard komt imo helemaal niks te kort op een stal zonder weidegang

Echt een heel raar verhaal..