In de stal rubberen matten en eventueel vlas als de paarden binnen staan. In de trailer gewoon de antislip mat en voor een lange rit wat stro aan de achterkant.
diana1
Geplaatst: 23-07-10 20:45
Ik heb strokorrels in de stallen. Voorheen stro (ook wel gehakseld stro) een maand vlas geprobeerd en daarna overgestapt op strokorrels.
Quinc
Geplaatst: 24-07-10 10:59
Wij hebben helemaal niks in de trailer liggen. In een keer van de zoveel tijd dat ze in die trailer gaat. Hoef er niks in. En in de stal hebben wij gewoon vlas liggen. Een goeie laag in de winter. In de zomer wat kleinere laag.
AngelTidore
Geplaatst: 24-07-10 11:01
Wij hebben vlas in de stal liggen, stro eten ze bij ons in een dag op. In de trailer hebben we gewoon rubber matten en eigelijk niks in de trailer verder.. Alleen in een hooiruif wat hooi.
_Alarm_wlkp
Geplaatst: 24-07-10 11:09
De paarden staan hier op wit zand en als ze langer op stal staan gaat daar stro of vlas overheen. Trailer niks, rubberen matten liggen er in. Langere ritten soms wat vlas.
TheFreak
Geplaatst: 25-07-10 09:49
In de stal ligt bij ons zaagsel. In de trailer niets.
ik heb in de stal gewoon stro en in de trailer niks
sandra1986
Geplaatst: 25-07-10 09:56
mijn paard stapt niet in de trailer zonder stro in de trailer en laadklep. ze vind het ook erg spannend als ze langs opengeklepte trailers moet. elke week weer voor en na de les... (vreemd paard) rijd haar dan 3,5 km naar de les en weer terug. ze staat alleen met verhuizing in de trailer. in de stal heb ik vlas. stro eet ze op, en word ze dan weer hoesterig van.
Roos62
Geplaatst: 25-07-10 14:52
Mijn paardje staat op vlas, ideaal, stofarm, neemt enorm veel vocht op en weinig werk, elke dag even de mest er uit, gladharken, nieuw laagje vlas erover en klaar. Stinkt trouwens ook veel minder dan een paard op stro of zaagsel! 1x in de maand pieslaag er uithalen, klaar.
Wij hebben alle paarden op vlas staan. Vele malen minder werk dan met stro of krullen. Dagelijks de mest eruit en als ze erg nat zijn een keer de natte plekken. En dan 1 keer in de week een nieuw pak erbij. En als ze erg nat zijn, tussen door een keer een half pakje. Maar dat komt bijna niet voor 2 paarden hebben ook nog rubberen matten in de stal (met daaroverheen dus vlas) de ene vanwege het schrapen, doet ze nou gelukkig een stuk minder) de ander vanwege haar gestuiter... Wil nog wel eens onrustig worden als er een paard van stal gaat en begint dan een beetje te draaien in stal en af en toe een sprongetje erbij In de trailer heb ik krullen liggen, mijn paarden willen nogwel eens plassen op de trailer en dan vind ik het wel fijn als er wat in ligt.
bij ons staan ze in de lente, zomer en herfst op rubberen matten in de stal. en zaagsel langs de randen. en in de winter rubbermatten met zaagsel en dan oppotten met stro.